شتاب‌دهنده‌ای برای شرق هند

0

موسس شرکت Neoleap Business و شریک او، کانوریا، معتقدند که این پلتفرم اولین نوع شتاب‌دهنده با ساختار خصوصی در شرق هند خواهد بود.

هدف آن است که این پلتفرم به‌عنوان یک عامل و تسهیل‌کننده عمل کرده و به ایجاد استارتاپ‌های جوان و مقاوم کمک کند و در نتیجه در این قسمت از کشور هند که اتفاقا ظرفیت خوبی هم برای راه‌اندازی کسب وکارهای نوپا دارد، اشتغال ایجاد شود. انتظار می‌رود که در طول یک سال، حداکثر این شتاب‌دهنده به تأسیس و پیشرفت ۱۰ استارتاپ کمک کند.

کانوریا و پاتودیا موسسان شبکه Calcutta Angel نیز هستند؛ میترا نیز مشاور بخش نوآوری پارک فناوری IIM-C است. آن‌ها می‌گویند: «پلتفرم باید هر مربی را به یک استارتاپ متصل کند. ما می‌خواهیم به استارتاپ‌ها کمک کنیم تا طرح کسب‌و‌کار خود را تنظیم کنند و از چالش‌های موجود بر سر راهشان مطلع شوند. به‌علاوه می‌خواهیم فضای کافی برای ایجاد محل کار را به آن‌ها ارائه دهیم.»

همچنین نئولیپ بیزنس از آخرین قوانین و مقررات درباره کسب‌و‌کارها در سراسر بخش‌ها خود را باخبر نگاه می‌دارد تا کارگاه‌های آموزشی را درباره تطابق، مالیات، مدیریت رسانه اجتماعی، قانون شرکت و… برگزار کند.

بعد از چهار ماه، این پلتفرم به این استارتاپ‌ها کمک خواهد کرد و بودجه مورد نیاز و شبکه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

به‌علاوه شتاب‌دهنده نئولیپ در حال مذاکره با انجمن‌ها و موسسات صنعتی مختلف از جمله  Nasscom، CII، اتاق بازرگانی و صنایع هند، اتاق بازرگانی هند و آلمان، IIM Calcutta، IIT Kharagpur  و کنسولگری‌هایی مانند کنسولگری امریکا و کمیسیون عالی بریتانیا است تا از متحدان راهبردی بخواهد با کمک یکدیگر اکوسیستم را ایجاد کنند.

هیئت مشاوره سرمایه خطرپذیر این شرکت، متشکل از چهار مقام مسئول و مهم است. پاتودیا به این نکته اشاره می‌کند که آن‌ها قصد دارند هیئت مشاوره را تقویت کنند اما هنوز چیزی به‌طور قطعی مشخص نشده است. به‌علاوه آن‌ها ابتدا از مربیانی دعوت خواهند کرد که از مشاهیر در زمینه‌های مختلف هستند. هند در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی روی فضای استارتاپی خود کرده و کارشناسان اعتقاد دارند یکی از غول‌های آینده اکوسیستم استارتاپی آسیا در هند مستقر خواهد بود. تعداد زیاد جوانان فارغ‌التحصیل رشته‌های کامپیوتر و آی‌تی و توجه سرمایه‌گذاران خارجی دو عامل مهم در این پیش‌بینی عنوان شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.