شتابدهی محتوا با کمک کارکنان

0

کارکنان شما سفیر برند شما هستند. آنها محصول و خدمت شما را به خوبی می‌شناسند و با مشتریان هر روز در ارتباط هستند. آنها نیازها و خواسته‌های مشتریان را بهتر از هر کسی می‌شناسند. همه کسب‌وکارها می‌خواهند محتوای مورد علاقه مخاطبان خود را تولید کنند. بنابراین چه چیزی بهتر از اینکه کارکنان درگیر این فرآیند شوند. آنها همواره به سؤالات و نگرانی‌های مشتریان پاسخ می‌دهند‌ اما آیا کارکنان می‌توانند همزمان وظایف تخصصی خود را انجام دهند و در فرآیند بازاریابی محتوا نیز نقش مؤثری داشته باشند؟ نباید آنها را به نیروی اصلی تولید محتوای خود تبدیل کنید اما آنها بهترین پشتیبان تلاش‌های بازاریابی محتوای شما هستند. راه‌های بسیاری وجود دارد که با صرف کمترین زمان کارکنان خود، مهم‌ترین نقش فرآیند بازاریابی محتوا را نیز به آنها واگذار کنید. کارکنان شما شتاب‌دهنده بازاریابی محتوای شما می‌شوند اگر:

  • چشم‌انداز، اهداف و استراتژی بازاریابی محتوا را با آنها درمیان بگذارید

برای کارکنان خود یک جلسه آموزشی بگذارید و استراتژی بازاریابی محتوا، مزایا و ارزش‌های آن و چگونگی اثرگذاری آن بر کسب‌وکار خود را توضیح دهید. چیستی، چرایی و چگونگی تولید و پیشبرد محتوا از طریق کانال‌های مختلف انتشار را برایشان شرح دهید. انتظارات خود را از درگیر‌كردن کارکنان در این فرآیند بیان کنید. تمرکز بر نقش آنها در فرآیند شناسایی پرسونای مخاطبان هدف و بازخوردهایی که آنها می‌توانند حین اجرای استراتژی بازاریابی محتوا به شما بدهند، باشد. به سؤالات احتمالی آنها پاسخ و اجازه دهید آنها فرصت بررسی و تفکر داشته باشند و در جلسه دوم پیشنهادهاي آنها را پذیرا باشید.

  • بازتعریف سیستم پاداش متناسب با حضور کارکنان در فرآیند بازاریابی محتوا

معمولا کارکنان اشتیاق کافی برای همکاری در راستای برندینگ کسب‌وکار شما در فرآیند تولید و انتشار محتوا ندارند. انگیزه و سرگرمی آنها را از طریق ایجاد سیستم پاداش بر مبنای میزان همکاری در فرآیند بازاریابی محتوا افزایش دهید. کارکنان را تشویق کنید که در بهینه‌کاوی، بازارسنجی، ایده‌پردازی، تولید، بازنویسی، بازنشر و اشتراک‌گذاری نظرات خود به همراه محتوا با شما همکاری کنند. تحقیقات نشان داده است که نتایج این همکاری نرخ بازدید وب‌سایت شما را ۵ برابر و جذب مخاطبان بالقوه را ۲۵درصد افزایش می‌دهد. برای افزایش اثربخشی حمایت از کارکنان در فرآیند بازاریابی محتوا سعی کنید هر ماه سیستم پاداش خود را به‌روز‌رسانی کنید و شاخص‌های عملکردی متفاوت و متناسبی را با استراتژی بازاریابی محتوای خود انتخاب کنید. پاداش‌های مختلف مالی و غیرمالی متفاوتی را هر ماه برای کارکنان در این برنامه درنظر بگیرید.

  • مسابقه محتوای برتر راه‌اندازی کنید و کارکنان را در تیم‌های کوچک در این مسابقات شرکت دهید.

ابتدا لیستی از موضوعات و استانداردهای مورد نیاز در راستای تولید محتوا تهیه کنید. از کارکنان بخواهید در تیم‌های کوچک دو یا سه‌نفره در این مسابقه شرکت کنند. محتوای تولید‌شده آنها را ارزیابی و منتشر کنید. به آنها در یک بازه زمانی فرصت دهید که به پیشبرد انتشار محتوا بپردازند و سپس بر اساس نتایج نهایی بازدیدها، کامنت‌ها و بازنشرها به آنها امتیاز دهيد و تیم‌های اول تا سوم را معرفی كنيد و به آنها جایزه دهید. از تمامی کارکنانی که در این مسابقات شرکت کردند، قدردانی کنید.

  • محتوا را با نام کارکنانتان منتشر کنید

کارکنان از دیدن نامشان بر مقاله، عکس، اینفوگرافیک و یا کامنت‌هایی که می‌گذارند بسیار خوشحال می‌شوند. از این طریق علاوه بر آنکه شما می‌توانید سهم همکاری آنها را در فرآیند بازاریابی محتوا شناسایی کنید، به توسعه برند شخصی کارکنان خود نیز می‌پردازید. بر اساس نظریه کامیابی فراخور برند شخصی بهتر منجر به رشد و توسعه فردی بیشتر و به دنبال آن افزایش شهرت برند سازمانی شما می‌شود.

  • از آنها بخواهید هر آنچه می‌توانند برای بازاریابی محتوا انجام دهند

شاید برخی افراد ایده‌پردازان خوبی باشند. برخی دیگر به انتشار محتوا به همراه نظرات خود در صفحات اجتماعی و وبلاگ‌های شخصی خود و برخی دیگر به کسب بازخورد از مخاطبان و یا شناسایی و دنبال‌کردن فعالیت‌های رقبا علاقه دارند. برخی کارکنان می‌توانند حین برقراری ارتباط با مخاطب از رضایتمندی او محتوای ویدئویی و یا متنی تهیه کنند. به طور کلی کارکنان خود را تشویق کنید که مهارت‌ها و علایق خود را در فرآیند بازاریابی محتوا شناسایی و اعلام کنند. این کار باید برای آنها جنبه سرگرمی داشته باشد و از این کار لذت ببرند زیرا آنها در کنار کار تخصصی خود به پشتیبانی از فعالیت‌های بازاریابی محتوا می‌پردازند و نباید از کار اصلی و تخصصی خود دور شوند. اجازه دهید کارکنانتان به افراد تأثیرگذار در صنعت شما تبدیل شوند.

  • نتایج را با کارکنان به اشتراک بگذارید

با اشتراک نتایج به کارکنانتان بگویید که تلاش‌های آن چگونه توانست بر موفقیت بازاریابی محتوا اثر گذارد. معیارها (کامنت، اشتراک، بازدید، افزایش فالوورها و…) و نتایج کلی حاصل از بازاریابی محتوا (افزایش مشتریان بالقوه، فروش، رتبه وب‌سایت و…) را به آنها بگویید. شما می‌توانید در هر ماه کارمند نمونه پشتیبان محتوای خود را معرفی کنید. با این کار شما می‌توانید از تلاش‌های آنها قدردانی کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.