سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد دلاری هیوندای روی خودروهای هوشمند

0

هیوندای اعلام کرده است که قصد دارد حدود ۲۱.۵۶ میلیارد دلار روی آخرین فناوری خودروی متصل سرمایه‌گذاری کند.

این بودجه هزینه‌های مربوط به ۵ سال تحقیقات و توسعه در حوزه خودروهای برقی، وسایل نقلیه خودکار‌ و فناوری خودروی متصل را پوشش خواهد داد. با افزایش تمایل افراد به این فناوری در حال ظهور، خودروسازان کره‌جنوبی می‌خواهند از سایر رقبای خود جا نمانند. در حال حاضر هیوندای با رکود در کسب‌و‌کار خود مواجه است. این شرکت خودروسازی به همراه شرکت کیا موتورز جزء ۵ گروه خودروساز بزرگ در دنیا‌ست. با این حال، فروش هیوندای در سال ۲۰۱۷ آنطور که پیش‌بینی شده بود، پیش نرفته است.

امسال نیز شرایط بهتر نخواهد شد. این گروه پیش‌بینی می‌کنند که به دلیل کاهش تقاضا از سوی چین، هیوندای کمترین میزان افزایش فروش را داشته باشد. چانگ اوی‌-سان، معاون هیوندای، می‌گوید: «دنیا به سرعت در حال تغییر است. ما روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری خواهیم کرد و استعدادهای بیشتری را استخدام می‌کنیم تا یک چرخه زنده و جوان داشته باشیم.»

با افزایش این بودجه، هیوندای قصد دارد حدود ۴۵هزار نفر را در طول ۵ سال آینده استخدام کند. این افزایش نیروی کار به هیوندای کمک خواهد کرد تا انتقادهای اخیر برخی ‌منتقدان را پاسخ دهد که می‌گویند این تولیدکننده در حوزه فناوری رقابت نمی‌کند. هیوندای با شراکت با آرورا، قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ وسایل نقلیه خودران خود را وارد بازار کند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.