سبک_زندگی استارتاپی: چطور باید جلوی رئیس آینده‌تان بنشینید؟

0

نیاز به شغلی تازه و محلی برای کسب درآمد از یک طرف و هماهنگ‌شدن یک جایگاه کاری با آرزوهای شما از طرف دیگر، دست به دست هم داده‌اند. با تمام وجودتان این کار را می‌خواهید اما لیست بلند‌بالای داوطلبان این جایگاه کاری مضطربتان کرده است. 

نگران نباشید! به دست آوردن شغل آرزوهایتان، درست مثل قبولی در کنکور، علاوه بر مهارت‌های لازم، نیازمند آگاه‌بودن از فوت و فن‌هایی است؛ فوت‌و‌فن‌هایی که برخی‌شان را با شما در میان می‌گذاریم.

  •  سرتان را بالا بگیرید

حالت بدنتان در لحظه ورود به اتاق و نشستن روی صندلی می‌تواند روی نگاه مصاحبه‌کننده بر شما تاثیر بگذارد. 

وقت وارد‌شدن به اتاق، سرتان را بالا بگیرید، شانه‌هایتان را صاف نگه دارید و وقت دست‌دادن، نه با فشار بیش از اندازه زیاد و نه با سستی، با فرد مقابلتان دست بدهید. وقت نشستن روی صندلی هم دست‌هایتان را روی میز بگذارید و از دست به سینه نشستن‌ یا قوز‌کردن و پایین انداختن دست‌ها بپرهیزید.

  •  آبی بپوشید

در روز مصاحبه، لباس رسمی و آراسته بپوشید، سعی کنید از رنگ‌های آبی لباس انتخاب کنید. پوشیدن لباس از رنگ‌های تند و خاص را فراموش کنید و سعی کنید پوشش معمولی که برای طیف وسیعی از آدم‌ها قابل پذیرش است را انتخاب کنید.

  •  حرفتان را نخورید

لحن و درجه صدایتان هم بر موفقیت یا شکست شما تاثیر می‌گذارد. نه با صدای بیش از اندازه بلند و نه زیر لب صحبت کنید. صدای شما باید شفاف، عاری از لرزش و رسا باشد. سعی کنید شمرده صحبت کنید و مفاهیم مورد نظرتان را با مثال‌های مرتبط شرح دهید.

  •  زیرآب نزنید

در جلسه مصاحبه، هیچ وقت فعالیت‌های سازمان مورد نظر را زیر سوال نبرید. سعی کنید محاسنی که در کار آنها می‌بینید را برجسته کنید و توضیح دهید که با چه اقداماتی می‌توانید نقاط قوط کار را گسترش دهید و جاهای خالی را پر کنید. 

گذشته از این، هرگز در روز مصاحبه به بدگویی از شرایط کاری قبلی‌تان نپردازید و وانمود نکنید که از یک جهنم فرار کرده‌اید و به این بهشت پناه آورده‌اید. قدرشناس‌بودن شما می‌تواند تاثیر خوبی بر آینده شغلی شما بگذارد.

  •  رزومه‌تان را شلوغ نکنید

توقف‌های کوتاه‌مدت‌تان در سازمان‌های مختلف را به رزومه‌تان وارد نکنید. رزومه شلوغ، نشان‌دهنده خبره‌بودن شما نیست، بلکه از بی‌قراری و از این شاخه به آن شاخه پریدنتان خبر می‌دهد. 

  •  خودتان را گرم کنید

هرگز دست خالی وارد یک جلسه مصاحبه شغلی نشوید. سعی کنید قبل از رفتن در مورد سازمان و فعالیت‌هایش تحقیق کنید، آنها را بشناسید و با آگاهی به این جلسه وارد شوید. آمادگی و مسلط بودن شما به موضوعات، می‌تواند بر مصاحبه‌کننده تاثیر مطلوبی بگذارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.