سبک زندگی استارتاپی: چرا اینقدر لاغر شدی؟

0

 محققان شایع‌ترین دلایل ناخواسته لاغر‌شدن را اینطور فهرست کرده‌اند:

طلاق، مرگ والدین یا مشکلات گوارشی باعث کاهش وزن می‌شوند

 

  •  عدم تحمل گلوتن

اگر بدنتان به گلوتن حساسیت داشته باشد، هضم مواد غذایی مانند گندم، که در نان صبحانه هر روزه‌تان وجود دارد، برایش دشوار می‌شود. درست هضم نشدم مواد غذایی، می‌تواند به کاهش غیرمعمول و ناخواسته وزن منجر شود. در این شرایط، چاره‌ای جز همیشه خواندن برچسب مواد غذایی و بررسی ترکیباتشان برایتان باقی نمی‌ماند.

  •  طلاق

نوساناتی که افراد در جریان زندگی زناشویی تجربه می‌کنند، یکی دیگر از دلایل شایع ناخواسته لاغر شدن است. بدون تردید نمی‌توان هیچ‌کس را به‌خاطر خلاص‌شدن از این مشکلات موقت سلامتی، به تحمل‌کردن شرایط سخت و نامناسب مجبور کرد، اما محققان می‌گویند افرادی که بحران‌های عاطفی را تجربه می‌کنند، باید برای جلوگیری از لاغری ناخواسته و آسیب‌زننده، از راهنمایی‌های روانشناسان و متخصصان تغذیه کمک بگیرند.

  •  از دست دادن یک والد

مرگ والدین یا از دست‌دادن یکی از آنها به‌خاطر طلاق یا مهاجرت، می‌تواند چنین پیامدی را به همراه داشته باشد؛ تاثیری که این شرایط بر عواطف و وضعیت روانی فرد می‌گذارد، بر عملکرد دستگاه گوارش او هم اثر می‌گذارد و می‌تواند ناخواسته لاغرش کند. واقعیت این است که استرس، چه ناشی از عزاداری باشد و چه به دلیل شرایط شغلی، اجتماعی یا خانوادگی به جان فرد افتاده باشد، می‌تواند چاقی ناخواسته را با خود به همراه بیاورد.

  •  کولیت

کسانی که به کولیت یا دیگر بیماری‌های گوارشی دچار هستند، با مشکلات سلامتی متعددی روبه‌رو می‌شوند. از دست دادن ناخواسته وزن، یکی از این مشکلات است که به دلیل ناتوانی آنها در هضم غذا رخ می‌دهد. نفخ زیاد، ریفلاکس مری، زخم معده و بسیاری دیگر از مشکلات گوارشی، میل شما به خوردن غذا یا توانتان در هضمش را کاهش می‌دهند و هر روز لاغرترتان می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.