سبک زندگی استارتاپی: سندر‌م تونل کارپال دارید؟ استراحت کنید‌ تا خوب‌ ‌شوید

0

دست‌تان درد می‌کند؟  بی‌حس شده یا اینکه سوزن‌سوزن می‌شود و وقتی دست‌هایتان را باز می‌‎کنید، حالتان بهتر می‌شود؟ دیابت، اختلال عملکرد غده تیروئید، فشار خون بالا یا ابتلا به آرتریت روماتوئید می‌تواند سلامت دست‌های شما ر‌ا هم تحت تاثیر قرار دهد. اما ابتلا به سندرم تونل کارپال اغلب به دلیل بیش از اندازه کار کشیدن از دست‌ها یا قرار گرفتن در شرایط نامناسبی است که به تاندون‌ها و اعصاب دست آسیب می‌زند. اگر تصور می‌کنید که مانند برخی ‌خانم‌های خانه‌دار میانسال، کاربران کامپیوتر، نجارها، قصاب‌ها، مکانیک‌های خودرو و رانندگان ماشین‌های سنگین به این سندرم دچار شده‌اید و در طول روز بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا درد به شما یادآوری می‌کند که حال دست‌هایتان خوش نیست، از این راه‌های خانگی کمک بگیرید و  در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  •  ایبوپروفن بخورید

اگر درد و گزگز دست‌تان در این لحظه تحمل‌ناپذیر شده، از میان قرص‌های مسکن، انواع ضد‌التهاب را انتخاب و مصرف کنید. ایبوپروفن و مشتقات آن از جمله داروهای ضدالتهاب و ضددردی هستند که می‌توانند برای چند ساعت شما را تسکین دهند. البته یادتان نرود که این درد با تمام‌شدن اثر دارو دوباره برمی‌گردد و تا مشکلتان شدیدتر از این نشده، باید به یک متخصص مراجعه کنید.

دست‌تان را ببندید لااقل به یک شیوه ابتدایی، برای چند ساعت در روز دست‌تان را آتل‌بندی کنید تا بی‌حرکت بماند. شمایی که ساعت‌ها در وضعیتی نامساعد دست‌تان را به حرکت‌کردن واداشته‌اید، برای بهبود پیدا‌کردن، به استراحت بیشتر از هر چیزی نیاز دارید.

  •  ویتامین Β۶  بخورید

محققان می‌گویند مصرف ویتامین Β۶ می‌تواند در کاهش مشکلات مبتلایان این سندرم موثر باشد. اگر بیشتر از قبل حبوبات، سبزیجات برگ سبز و غلات را مصرف کنید، می‌توانید نیاز بدنتان به این ویتامین را تامین کرده و درد دست‌هایتان را هم کمتر کنید.

 آب‌سرد درمانی کنید

در طول روز چند بار کیسه آب‌سرد را روی دست‌تان مرحم کنید. این کار به کاهش جریان خون در دست‌هایتان کمک می‌کند و باعث آرام‌تر شدن درد می‎شود.

  •  دست‌هایتان را بکشید

در فواصل بین انجام‌دادن کارهایتان، بارها و بارها حرکات کششی ساده و پشت میزی را انجام دهید. دست‌هایتان را در هم قلاب کنید و به بالا و جلو بکشید، یا اینکه پس از صاف‌کردن انگشتان دست‌تان، سعی کنید با قدرت انگشتان، تا جایی که می‌توانید خود آنها را به بیرون بکشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.