خال‌خالی‌ها در خطرند

سبک زندگی استارتاپی

0

آمار مبتلایان به سرطان پوست در جهان، هر روز بالاتر می‌رود و بسیاری از قربانیان این بیماری، نمی‌دانند که تنها با استفاده از کرم‌های ارزان‌قیمت ضدآفتاب، می‌توان احتمال دچار‌شدن به این بیماری را کمتر کرد.

آمار مبتلایان به سرطان پوست در جهان، هر روز بالاتر می‌رود و بسیاری از قربانیان این بیماری، نمی‌دانند که تنها با استفاده از کرم‌های ارزان‌قیمت ضدآفتاب، می‌توان احتمال دچار‌شدن به این بیماری را کمتر کرد.

اگر باورهای اشتباهی که در ادامه فهرست کرده‌ایم، شما را از خرید کرم‌های ضدآفتاب منصرف کرده یا باعث اشتباه مصرف‌کردن این محصولات شده، بعید نیست که یکی از همین روزها، شما هم قربانی تکثیر کشنده سلول‌های پوست‌تان شوید.

 فقط وقتی که می‌خواهید از خانه بیرون بروید، ضد‌آفتاب می‌زنید؟

نور مهتابی که در تمامی ساعات کاری به پوست شما می‌خورد یا نوری که از لامپ‌های کم‌مصرف در خانه بر پوست‌تان می‌تابد، درست مثل نور مستقیم خورشید به پوست شما آسیب می‌زند. اگر در خانه میلی به استفاده از کرم ضدآفتاب ندارید، لااقل در ساعات کاری و زمانی که زیر نور مهتابی‌ها کار می‌کنید، از این کرم‌ها استفاده کنید.

 فکر می‌کنید SPF بالاتر ضدآفتاب، به شما امکان چند ساعت بیشتر قرار‌گرفتن زیر نور خورشید را می‌دهد؟

اصلا اینطور نیست. کرم‌های ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۵۰، به شما احساس امنیت دروغین می‌دهند. آنها نه‌تنها از پوست شما بیشتر محافظت نمی‌کنند، بلکه امکان قرار گرفتن در ساعات طولانی‌تر در معرض نور مستقیم خورشید را هم برایتان فراهم نمی‌کنند.

 یک‌بار در روز ضدآفتاب می‎زنید؟

استفاده از کرم ضدآفتاب تنها در زمان خروج از خانه، زمینه را برای محافظت از پوست شما در تمام ساعات روز فراهم نمی‌کند. اگر می‌خواهید از پوست‌تان در برابر اشعه فرابنفش خورشید مراقبت کنید، باید لااقل هر سه ساعت یک‌بار آن را تمیز کرده و بار دیگر با ضدآفتاب بپوشانید.

 کرم‌های قدیمی را دور نمی‌ریزید؟

حواستان به تاریخ مصرف نوشته شده روی جعبه نیست و از کرم ضدآفتابی که در کیف قدیمی‌تان پیدا کرده‌اید، باز هم استفاده می‌کنید؟ این اشتباه نه‌تنها امکان محافظت از پوست‌تان در برابر اشعه فرابنفش را فراهم نمی‌کند، بلکه آن را در معرض آسیب‌های تازه‌ای نیز قرار می‌دهد.

 فقط به صورت‌تان ضدآفتاب می‌زنید؟

قبل از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید یا نور مهتابی‌ها، پوشاندن پوست گردن، دست‌ها و خلاصه نواحی دیگری که در معرض نور قرار دارند را فراموش نکنید. شما باید همه این نواحی را با کرم ضدآفتاب به خوبی بپوشانید و وقت تجدید کردن کرم، بار دیگر به نواحی گفته شده نیز کرم بزنید.

 فکر می‌کنید ضدآفتاب محصول آرایشی است؟

استفاده از کرم ضدآفتاب ربطی به جنسیت یا سن شما ندارد. چه مرد باشید و چه زن، باید از کرم متناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید. برای استفاده از این کرم‌ها، باید به سن مصرف‌کننده آن هم توجه کنید. برای فرزندتان کرم  ضدآفتاب متناسب با سنش را تهیه کنید و با توجه به چربی یا خشکی پوست خودتان، سراغ کرم مناسب بروید.

 ضدآفتاب نمی‌زنید تا برنزه شوید؟

به‌ خاطر تیره‌شدن پوست‌تان سراغ ضدآفتاب نمی‌روید؟ باور کنید ضرری که اشعه‌های مضر خورشید برای پوست‌تان دارند، بیشتر از زیبایی است که فکر می‌کنید تیره‌شدن پوست ایجاد می‌کند. برای استفاده از کرم ضد‌آفتاب، محدودیت فصلی وجود ندارد. چه زمستان باشد و چه تابستان، باید از این کرم‌ها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.