سبک زندگی استارتاپی: حیاط استارتاپ‌تان سرسبز است؟

متخصصان می‌گویند کارمندانی که در این شرکت‌ها کار می‌کنند، حال بهتری دارند

1

طراحی ساختمانی که در آن کار می‌کنید، بر سلامت روان، آرامش و میزان شادی شما تاثیر می‌گذارد. اینکه هر روز بعد از بیرون‌زدن از خانه، به چه فضایی وارد می‌شوید، چه رنگ‌هایی را می‌بینید و در چه هوایی نفس می‌کشید، می‌تواند آینده شغلی و البته روانی شما را دگرگون کند.

نور خورشید چشم‌هایشان را خیره می‌کند

نور مستقیم و طبیعی خورشید، حتی اگر کم‌جان باشد، بیشتر از هر چراغ پرنوری می‌تواند بر وضعیت کاری شما تاثیر بگذارد. از نظر کارشناسان، خیره‌شدن به نور طبیعی، کار‌کردن در اتاقی با پنجره‌های بزرگ و پرده‌های کنار زده و تابیدن نور زرد‌رنگ خورشید بر میز و زمین اتاق کار، می‌تواند بر روان کارمندان، تاثیر مثبتی بگذارد.

 از حیاطی سرسبز می‌گذرند

کارمندانی که در ابتدا یا میانه روز امکان قدم‌زدن در فضای سبز را دارند، نتیجه بهتری از کارشان می‌گیرند و با خستگی کمتری در پایان روز به خانه برمی‌گردند. محققان می‌گویند خیره‌شدن به فضای سبز و بیرون‌زدن از چهار‌دیواری‌های کسالت‌بار در میانه‌روز، به سلامت روان کمک می‌کند و انرژی و پویایی افراد را چند برابر می‌کند.

 روی میزشان گلدان گذاشته‌اند

درست است که بیرون‌زدن از ساختمان‌های با دیوار بلند، برای روان خوب است اما اگر امکان این کار را نداشته باشید هم می‌توانید راه دیگری را برای حفظ سلامت روانتان در محیط کاری خود امتحان کنید. آوردن گیاهان و گل‌های تازه به دفتر کار، قرار‌دادنشان در راهروهای عمومی و اتاق شخصی‌تان، محیط کار شما را از کسالت‌بار و خسته‌کننده‌بودن نجات می‌دهد.

 به دفتر کارشان رنگ می‌پاشند

آنچه که برای خوشحال و خلاق‌بودن به آن نیاز دارید، مقداری رنگ است؛ رنگ‌های آرامش‌بخشی مثل آبی ملایم یا بنفش که می‌توانید برای لباس پوشیدن از آنها کمک بگیرید و البته رنگ‌هایی مثل زرد و قرمز‌ که برای اضافه‌کردن هیجان به فضای کاری و افزایش خلاقیت می‌توانید سراغشان بروید. در استفاده از رنگ‌ها شجاع باشید و اجازه دهید که فضای کارتان را از سردی و خمودگی نجات دهند.

۱ دیدگاه
  1. انتشارات گاج می‌گوید

    مقاله کاربردی بود . متشکرم
    انتشارات گاج

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.