سبک زندگی استارتاپی : بی‌پولی واقعا دردآور است!

0
به گفته آنها، افرادی که چشم‌انداز مالی مطلوبی را برای خود تصور نمی‌کنند و در مورد آینده اقتصادی‌شان با اعتماد به نفس صحبت نمی‌کنند، بیشتر از آدم‌هایی که امنیت مالی را احساس می‌کنند، دچار دردهای جسمی می‌شوند.
پژوهشگران در ۶ مطالعه ثابت کردند که مشکلات مالی، نه‌تنها باعث دچار‌شدن به دردهای فیزیکی می‌شود، بلکه تحمل افراد نسبت به درد را کمتر می‌کند. به همین دلیل است که محققان مشاهده کردند که در خانواده‌های کم‌درآمد، میزان مصرف قرص‌های مسکن بیشتر است. به گفته آنها، زوج‌هایی که تنها یکی از آنها شاغل بود، بیشتر از خانواده‌هایی که هر دو زوج در آن مشغول کار و فعالیت اقتصادی هستند، داروی مسکن مصرف می‌کنند و گذشته از این، بیکار‌شدن ناگهانی یا کاهش درآمد، می‌تواند بر نیاز افراد به مسکن‌ها تاثیر بگذارد.
واقعیت این است که بی‌پولی، یا حتی فکر‌کردن به بی‌پولی، اضطراب‌آور است. به همین دلیل آدم‌هایی که گرفتار چالش‌های اقتصادی هستند، بیشتر از کمر درد، درد‌گردن و درد شانه شکایت می‌کنند. در بدن این افراد، سطوح بالاتری از هورمون استرس یافت می‌شود و ماندن در چنین وضعیتی، می‌تواند آنها را افسرده و نیازمند درمان روانپزشکی کند.
آمارها نشان می‌دهد که استرس بالا، یعنی همان وضعیتی که بی‌پول‌ها تجربه‌اش می‌کنند، باعث سایش دندان‌ها (از طریق فشار دادن بی‌اختیار دو فک به یکدیگر) می‌شود. از سوی دیگر، این وضعیت زمینه را برای دچار‌شدن به مشکلات قلبی، فشار خون بالا و ضعف سیستم ایمنی هم فراهم می‌کند.
 
  •  چه باید کرد؟
شاید حل‌کردن مشکلات مالی، آسان نباشد‌ اما ما با یادآوری نکات ساده‌ای به شما، برای سر و سامان دادن به وضعیت روانی‌تان کمک می‌کنیم. شاید عمل‌کردن به این راه‌ها، بتواند به مرور مشکلات مالی شما را هم برطرف کند.
 اولویت‌هایتان را انتخاب کنید
نگاهی به شرایط اقتصادی‌تان بیندازید. حالا نیازهای مالی‌تان را فهرست کنید. شاید درآمد محدود شما، نتواند پاسخگوی همه این نیازها باشد. پس باید خواسته‌هایتان را اولویت‌بندی کنید و به جای تمام‌کردن ناگهانی پول‌هایتان، آنها را صرف اولویت‌های بالاتر کنید. مدیریت مالی به این شکل، می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند.
 
  •  بدنتان را حرکت دهید
نمی‌توانید هزینه کار کردن با یک مربی خصوصی ورزش را بپردازید؟ نباید با چنین توجیهی فکر ورزش کردن را از سرتان بیرون کنید. بدن شما برای تخلیه استرس، نیازمند ترشح هورمون‌هایی است که با ورزش‌کردن راهشان را به بدن شما باز می‌کنند. پس اگر پول یا وقت کلاس ورزش رفتن را ندارید، لااقل هر روز ۴۰ دقیقه آرام بدوید.
 
  •  اهدافتان را فهرست کنید
فهرستی از اهدافتان را روی کاغذ بنویسید. فکر می‌کنید برای رسیدن به هر یک از آنها، به چه میزان زمان نیازمندید؟ حالاکه اهدافتان را براساس زمان دستیابی به آنها تقسیم‌بندی کردید، نوشتن برنامه را شروع کنید. برای رسیدن به اولین هدف، چه مقدماتی را باید فراهم کنید؟ خیال‌پردازی نکنید و راه‌هایی را بنویسید که توان عمل کردن به آنها را دارید.
 
  •  آینده را فراموش نکنید
شاید توان پس‌انداز‌کردن را نداشته باشید، اما یادتان نرود که با پرداخت هزینه‌ای اندک و با توجه به شرایطتان، می‌توانید آینده‌ای مطمئن‌تر را بسازید. قرار گرفتن در پوشش بیمه‌های زندگی، راه خوبی برای کاهش بی‌اعتمادی نسبت به آینده است. پس به یک شرکت بیمه مراجعه کنید و شرایطتان را برای انتخاب پوشش بیمه‌ای مناسب، با آنها در میان بگذارید.
 
  •  صندوق خانواده‌ای تشکیل دهید
اگر توان سپرده‌گذاری برای وام گرفتن را ندارید، می‌توانید با اعضای خانواده و دوستان مورد اعتمادتان، صندوق‌های پس‌انداز کوچکی را تشکیل دهید. به این ترتیب که هر عضو، ابتدای ماه مبلغ مشخصی را بپردازد و براساس قرعه‌کشی، هر ماه مبلغ پس‌انداز به یکی از اعضا پرداخت شود.
اگر قصد راه انداختن کسب‌و‌کاری کوچک را دارید هم، می‌توانید روی این صندوق‌های پس‌انداز‌ کوچک حساب کنید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.