سبک زندگی استارتاپی: اگر فشارخونتان پایین نیاید، آلزایمر می‌گیرید

0

هر روز ورزش‌کردن، از ته‌دل خندیدن و کم‌کردن مصرف خوراکی‌های شیرین، برای سالم‌ماندن مغز شما کافی نیست. محققان می‌گویند اگر با وجود به کار بستن همه این راه‌ها، فکری به حال فشار خون بالایتان نکنید، احتمال دچار‌شدنتان به زوال عقل هر روز بیشتر می‌شود.

بررسی‌های آنها نشان می‌دهد که افراد مبتلا به فشارخون بالا، بیشتر دچار آسیب‌های تدریجی مغز شده و احتمال مبتلا‌شدنشان به بیماری‌هایی چون آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل، افزایش می‌یابد. پیش از این محققان تاثیر اختلالات اضطرابی و افسردگی را بر ابتلا به آلزایمر اثبات کرده‌ و اعلام کرده‌بودند که دیابتی‌ها، بیشتر از افرادی که سطح قند خون طبیعی دارند، در معرض دچار‌شدن به این بیماری قرار دارند.

حالا آنها در آخرین بررسی‌هایشان، نقش فشارخون در نابود‌شدن سلول‌های مغز را به اثبات رسانده‌اند و می‌گویند که این مشکل، می‌تواند بر حافظه و مهارت‌های شناختی افراد در درازمدت، تاثیری منفی بگذارد. پژوهشگران درحالی از تاثیر مخرب فشارخون بالا به مغز سخن گفته‌اند که پیش از این، اثرات منفی بالا رفتن فشار خون بر فعالیت کلیه، قلب و چشم را ثابت کرده و ادعا کرده بودند که فشار خون بالا، احتمال ابتلا به دیابت را بیشتر می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.