سبک زندگی استارتاپی: آخر هفته‌ها انرژی ذخیره کنید

0

می‌خواهید هرچیزی که میانه‌ای با شادی ندارد را در آخر هفته تعطیل کنید و خستگی انبار شده در ماه‌های گذشته را در دو روز تعطیلتان از ذهن و بدن بیرون کنید. روی کمک ما حساب کنید. ما به شما می‌گوییم که شادترین روز زندگی‌تان چطور ساخته می‌شود.

  •  7 تا ۹ ساعت بخوابید

قرار نیست در روز تعطیل، برنامه فشرده و خسته‌کننده تفریحی را تنظیم کنید و از کافه به سینما و از سینما به کوه بروید. برای شروع‌کردن یک روز شاد، شما به خواب کافی‌ و نه زیاد نیاز دارید. پس در اولین قدم بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابید تا شادی با پای خودش به روز شما بیاید. از نظر محققان اگر شب زودتر بخوابید و صبح تعطیلتان هم زودتر بیدار شوید، می‌توانید میزان بیشتری از شادی را به روانتان تزریق کنید.

  •  روزتان را در آرامش شروع کنید

کنترل کردن ذهن در ابتدای روز اهمیت زیادی دارد. پس بعد از بیدار‌شدن، موسیقی آرامش‌بخشی را با صدای متناسب پخش کنید، چند دقیقه روی سطحی صاف بنشینید یا دراز بکشید و سعی کنید درحالی‌که بدنتان در وضعیت آرامش قرار دارد، به تصاویر ذهنی خوشایند خیره شوید. تصور کنید در یک دشت بزرگ دراز کشیده‌اید یا اینکه در سایه درختی که در جوار یک آبشار پاک قرار گرفته، نشسته‌اید. ۱۵- ۱۰ دقیقه را در این وضعیت بگذرانید تا با انرژی و آرامش روز شادتان را شروع کنید.

  •  خانه را تمیز کنید

تنبلی نکنید و با شلختگی خانه کنار نیایید. خانه تمیز و مرتب، یکی از کلیدهای شادی است. پس بعد از خوردن یک صبحانه هیجان‌انگیز کم چرب، موسیقی دلخواهتان را روشن کنید و بین نیم تا یک ساعت برای مرتب‌کردن خانه وقت بگذارید. مطمئن باشید وقتی کارتان تمام می‌شود، چند قدم به شادی نزدیک‌تر شده‌اید.

  •  دوش بگیرید

محققان می‌گویند دوش گرفتن با آب نسبتا خنک و نه سرد، حال آدم را بهتر می‌کند و غم‌ها را از یاد می‌برد. پس برای شاد شدن و کاهش استرس، بعد از تمیز‌کردن خانه، خود را به یک دوش آب سرد مهمان کنید.

  •  موبایل را کنار بگذارید

دور شدن از خبرها و کمتر وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند روز خوشی را برایتان بسازد. پس از همان ابتدای روی با تلفن همراهتان خداحافظی کنید و برای اینکه وسوسه گوشی‌بازی سراغتان نیاید هم زنگ آن را ببندید و در اتاق رهایش کنید. باور کنید چرخ زدن مداوم در‌شبکه‌های اجتماعی، شما را به فردی آگاه‌تر و اجتماعی‌تر تبدیل نمی‌کند؛ بلکه هر روز اضطراب شما را بیشتر و از معاشرت‌های حقیقی دور‌ترتان می‌کند.

  •  کتاب بخوانید؛ گالری گردی کنید

یاد گرفتن چیزهای تازه، حال روان شما را بهتر می‌کند. وقتی احساس کنید پیشرفت کرده‌اید و چیز تازه‌ای را یاد گرفته‌اید، کمتر غمگین می‌شوید. پس یکی دو ساعت از این روز شاد را وقف مطالعه یا فعالیت‌های هنری و فرهنگی کنید.

  •  مهربانی کنید

فعالیت‌های داوطلبانه و مهربانی‌کردن به دیگران، می‌تواند شما را خوشحال کند. این ادعایی است که محققان آن را در بررسی‌هایشان ثابت کرده‌اند. پس در این روز شاد، به دیدن آشنایان تنهایتان بروید یا دوستی را برای صرف عصرانه به خانه دعوت کنید.

در این صورت، با یک تیر دو نشان می‌زنید و هم از لذت معاشرت‌کردن با آدم‌های ارزشمند زندگی‌تان بهره‌مند می‌شوید و هم فواید مهربانی‌کردن را از خود دریغ نمی‌کنید. یادتان نرورد که از نظر محققان، وقت گذراندن با کسانی که دوستشان دارید، مخصوصا اگر افراد شاد و مثبت‌اندیشی باشند، به سلامت روان شما کمک می‌کند. اصلا چطور است مهربانی‌کردن را در کنار آنها تجربه کنید. می‌توانید با همین آدم‌های مثبت‌اندیش برای کودکان کار شیرینی ببرید یا اینکه آش درست کنید و در کنار سالمندان تنهای آسایشگاه، عصرانه‌تان را میل کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.