سئو وب‌سایت شما اشتباه است!

راهکارهای سئو وب‌سایت برای دیده‌شدن در موتورهای جست‌وجو

0

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر رتبه‌‌ سایت در نتایج ارائه‌شده توسط موتورهای جست‌وجوگر، سئو وب‌سایت است. نبود استراتژی مناسب سئوی درون وب‌سایت، بدون‌شک منجر به تنزل رتبه‌‌ وب‌سایت شما در نتایج ارائه‌شده توسط موتورهای جست‌وجوگر و کاهش بک‌لینک‌های شما خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیرگذار بر رتبه‌‌ سایت در نتایج ارائه‌شده توسط موتورهای جست‌وجوگر، سئو وب‌سایت است. اما در برخی مواقع، استفاده از سئوی درون‌ سایت می‌تواند به صورت معکوس عمل کند. این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که سئوی درون وب‌سایت به‌درستی انجام نشود.

برای پیشگیری از تأثیر معکوس سئوی درون وب‌سایت تنها کافی است به برخی موارد دقت کنید. در ادامه‌ این مقاله قصد داریم تا چند اشتباه رایج در سئو وب‌سایت درونی را بررسی کنیم:

  تگ عنوان

وظیفه‌‌ اصلی تگ عنوان بیان موضوع اصلی وب‌سایت به کاربران است. به کمک این تگ، کاربران تصمیم می‌گیرند که آیا ‌روی لینکی که در صفحه‌ نتایج موتور جست‌وجو مشاهده می‌کنند، کلیک بکنند یا خیر.‌

برخی ‌افراد بر این عقیده‌اند که تنها با قراردادن کلیدوا‌ژه‌ها در این تگ، عملیات بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو را برای این تگ به خوبی انجام داده‌اند. نکته‌‌ کلیدی در استفاده از تگ عنوان به محل قرارگیری کلیدواژه در چیدمان کلمات تگ عنوان باز‌می‌گردد. کلمات کلیدی باید در ابتدای تگ عنوان قرار بگیرند تا موتورهای جست‌وجوگر بتوانند به‌راحتی کلیدواژه‌‌ مد‌نظر شما را شناسایی کنند.

  تگ متای توضیحات

یکی دیگر از مواردی که در بهبود سئو مؤثر است، تگ متای توضیحات است. تگ متای توضیحات در زیر تگ عنوان در صفحه‌‌ نتایج موتور جست‌وجو قرار دارد. تگ متای توضیحات نیز همانند تگ عنوان به کاربر در تصمیم‌گیری برای ورود به لینک کمک می‌کند. تگ متای توضیحات نیز مانند تگ عنوان باید در شروع خود حاوی کلیدواژه‌های اصلی باشد.

  ارجاعات ناخواسته

هنگامی که صفحه‌ای از یک وب‌سایت به صورت موقتی بارگذاری نمی‌شود، استفاده از ارجاعات امری بسیار مهم و مفید است. این ارجاعات باعث می‌شود تا لطمه‌ای به اعتبار وب‌سایت وارد نشود و بازدیدکنندگان نیز دچار سردرگمی نشوند و برای سئو وب‌سایت بسیار مهم است.

  تعداد کلمات کم

موتورهای جست‌وجوگر برای تعداد کلمات موجود در هر صفحه حداقلی تعریف نکرده‌اند، اما همواره اعلام کرده‌اند که محتوایی با تعداد کلمات بالا دارای تأثیر بیشتری در سئو وب‌سایت است.

  پایین‌بودن سرعت سایت

سرعت بارگذاری وب‌سایت تأثیر زیادی در بهبود رنک وب‌سایت دارد و بالا بودن سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت منجر به بهبود تجربه‌ کاربری در بازدیدکنندگان می‌شود. استاندارد سرعت بارگذاری صفحات یک وب‌سایت برابر ۱.۵ ثانیه است.

  نبودن تگ جایگزین

تگ جایگزین مفهوم تصاویر مورد استفاده در وب‌سایت شما را به موتور جست‌وجوگر اعلام می‌کند. تگ جایگزین در واقع همان توضیحات متنی مربوط به تصاویر است. از آنجا که این تگ از نوع متن است، باید در آن از کلیدواژه استفاده شود.

  نبود کلمات کلیدی در محتوا

یکی دیگر از متداول‌ترین اشتباهات سئو وب‌سایت که از وب‌سایت‌های بسیاری سر می‌زند، عدم استفاده از کلیدواژه در مقدمه‌ محتوا‌ست. متن نوشته‌شده حتی اگر دارای کلمات زیادی نیز باشد، باید در ۵۰ الی ۱۰۰ کلمه‌‌ اول خود حاوی کلیدواژه باشد. در غیر این‌صورت فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجوگر به خوبی انجام نشده و موتور جست‌وجوگر نمی‌تواند کلیدواژه‌‌ مدنظر را شناسایی کند و بر اساس این کلیدواژه بازدید‌کننده به وب‌سایت ارجاع دهد.

  واکنش‌گرایی صفحات

در گذشته تنها راه دسترسی افراد به صفحات وب، به لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی محدود می‌شد، اما در حال حاضر با گسترش انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها این رویه دچار تغییر شده‌است. بر اساس آمار، بیشترین دسترسی به اینترنت به وسیله‌‌ گوشی‌های هوشمند فراهم می‌شود.

بنا به همین دلیل، عدم توجه به این نکته در طراحی صفحات وب، می‌تواند اشتباه بزرگی در سئو وب‌سایت باشد. برای آنکه بتوان تجربه‌‌ کاربری خوبی برای دارندگان انواع تلفن‌های همراه هوشمند خلق کرد، در طراحی صفحات وب، باید از واکنش‌گر بودن صفحات اطمینان حاصل کرد.

  زبان وب‌سایت

آخرین مورد از اشتباهات رایج سئو وب‌سایت به عدم اعلام زبان باز‌می‌گردد. این مورد نسبت به سایر مواردی که تا اینجا مطرح شد، دارای تأثیرات متفاوتی است. با اعلام زبان وب‌سایت به موتورهای جست‌وجوگر می‌توانید برای بهبود سئوی وب‌سایت از SEO بین‌المللی بهره بگیرید.

علاوه بر این، با اعلام زبان وب‌سایت، موتورهای جست‌وجوگر راحت‌تر می‌توانند مخاطب مناسب برای مطالب شما را پیدا کنند. موارد بالا می‌توانند تأثیرات جدی بر کسب‌و‌کار شما داشته باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.