زنگ تفریح با کیت‌کت

کمپینی برای متوقف کردن زمان

0

برند کیت‌کت که به عنوان یکی از میان‌وعده‌های مهم غذایی در بسیاری از نقاط جهان شناخته شده است، یک توقفگاه ضروری را در وسط زندگی‌های مدرن ایجاد کرده و با ارائه یک کمپین تبلیغاتی چاپی، شکستن زمان و نگه‌داشتن آن را برای مدتی هر‌چند کوتاه، امکان‌پذیر می‌سازد

دنیای مدرن امروز مانند یک ماشین زمان سریع‌السیر در  حال حرکت است و زندگی‌های امروزی را در روند سرعتی شگفت‌انگیزی قرار داده است، به طوری که بسیاری از افراد در محیط‌های کاری خود گذر زمان را متوجه نشده و درگیر یک زندگی ماشینی و پرسرعت شده‌اند.

سرعت : یک محتوای بازاریابی

همین مشخصه زندگی‌های دنیای امروز می‌تواند برای برخی ‌برندها، یک محتوای بازاریابی ایجاد کند، به این معنا که با تأکید بر این ویژگی زندگی و ارائه راه‌حلی برای فرار از این سرعت بی‌رویه، محصول خود را تبلیغ کنند.

برند کیت‌کت که به عنوان یکی از میان‌وعده‌های مهم غذایی در بسیاری از نقاط جهان شناخته شده است، یک توقفگاه ضروری را در وسط زندگی‌های مدرن ایجاد کرده و با ارائه یک کمپین تبلیغاتی چاپی، شکستن زمان و نگه‌داشتن آن را برای مدتی هر‌چند کوتاه، امکان‌پذیر می‌سازد.

سرعت یک رکن اصلی در روند زندگی‌های کنونی، خصوصا زندگی در کلانشهرهاست، کارخانه‌ها، ادارات، مترو، خیابان‌ها و … با سرعت زیادی در حال حرکت رو به جلو هستند و در این میان، انسان نیز باید پا به پای این سرعت‌ها، حرکت کند.

کمپین اخیر کیت‌کت با عنوان شکستن سرعت و یا نگه داشتن زمان، توسط آژانس بازاریابی JWT و در قالب ۴تصویر با عنوان‌های اداره، ایستگاه مترو، خیابان و کارخانه ارائه شده است.

مهم‌ترین مشخصه مکان‌های فوق‌سرعتی است که در روند کارهای آنها وجود دارد: در ادارات کارمندان باید با سرعت زیادی کارهای خود را انجام دهند، مترو نمونه بارز سرعت است، کارکنان کارخانه‌ها در یک فضای ماشینی پرسرعت در حال انجام کارهای خود هستند و خیابان‌ها نیز پر از انسان‌ها و ماشین‌هایی است که سرعت مهم‌ترین مشخصه آنهاست. به همین دلیل نیز در تصاویر فوق، حرکت و سرعت در قالب خط‌های موازی درهمی نشان داده می‌شوند که سریعا در حال عبور بوده و به طور کامل مشخص نیستند. به حدی که بیننده فقط یک سری خطوط نامفهوم را می‌‌بیند.

اما در وسط همه این تصاویر، یک تصویر کاملا مشخص است و نشان‌دهنده مکان اصلی عکس است: یک زن که در پشت میز کار خود در اداره نشسته است، دختری در ایستگاه مترو، پسری در خیابان و مردی در کارخانه! به طوری که اگر این افراد در وسط تصاویر مورد نظر نباشند، تشخیص مکان‌های فوق امکان‌پذیر نبوده و مخاطب، تنها مفهومی از سرعت و حرکت بالا را خواهد فهمید.

زمان متوقف می شود !

در واقع می‌توان گفت افراد حاضر در این تصاویر، به گونه‌ای زمان را نگه‌ داشته‌اند: تکیه‌دادن راحت به صندلی، انداختن پاها روی هم و یا با بی‌خیالی در کنار خیابان نشستن، در تناقضی جدی با روند سرعتی تصویر اصلی است و این نکته زمانی نشان‌دارتر خواهد بود که بیننده در دست تمام این افراد، یک بیسکوئیت کیت‌کت را می‌بیند.

به این معنا که این افراد در هیاهوی پرسرعت محیط کاری خود، با داشتن یک میان‌وعده از بیسکوئیت‌های کیت‌کت، سرعت زمان را شکسته‌ و یک زنگ تفریح راحت و بی‌دغدغه را برای خود ایجاد کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.