رویاهای بزرگ، بودجه محدود! شما تنها نیستید

0

اگر شما قصد ساختن رویایی بزرگ را دارید ولی بودجه‌ محدودی دارید بدانید که تنها نیستید و همه‌کسب‌وکارهای کوچک با این مشکل دست‌به‌گریبانند. نکته با اهمیت این است که غالباً استراتژ‌ی‌های شرکت‌های بزرگ برای کسب‌وکارهای کوچک جواب نمی‌دهند. تنها چیزی که شما به عنوان یک کسب‌وکار کوچک نیاز دارید این است که باهوش باشید و متفاوت از رقبای بزرگ خود فکر کنید. خبر خوب این است که بازاریابی محتوا یکی از اثربخش‌ترین انواع بازاریابی برای بودجه‌های محدود و کسب‌وکارهای کوچک با تعداد افراد کم است. در حقیقت هر کسب‌وکاری برای بازاریابی محتوا مستلزم استراتژی‌های خاصی است.

  •  داستانسرایی

چگونگی تأسیس کسب‌و‌کار و مشقت‌هایی که بنیانگذار شرکت با آن مواجه بوده را در قالب داستان بیان کنید. این راه ساده‌ترین شیوه‌ برقراری ارتباط با افراد است. فراموش نکنید انگیزه مهم‌ترین نکته‌ای است که باید  از روح  داستان شما به مخاطبانتان انتقال یابد نه ناراحتی.

  •  بازاریابی از طریق افراد بانفوذ

قطعاً می‌دانید آنچه برای بازاریابی محتوا نیاز دارید، مهارت‌های رسانه‌ای است. این رویکرد نسبت به رویکرد کسب‌و‌کارهای بزرگ متفاوت است. در حقیقت شرکت‌های بزرگ با استخدام یک تیم بازاریابی محتوا تلاش می‌کنند این مهارت‌ها را بسازند. با این حال شرکت‌های تازه تأسیس در صورت شراکت با افراد با‌نفوذ می‌توانند به تاثیر مشابهی دست یابند؛ چراکه آنها به خوبی می‌دانند که مخاطبان چه محتوایی را می‌پسندند.

  •  اولویت قراردادن مخاطبان خود

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا آنچنان روی تولید مداوم محتوا و پیگیری بازگشت سرمایه متمرکزند که هدف نهایی بازاریابی محتوا به عبارتی جذب مخاطب را فراموش می‌کنند. اگر شما محتوای ارزشمند برای مخاطبانتان تولید کنید زمانی که آنها خدمات شما نیاز پیدا ‌کنند بدون شک تصویر برند شما اولین تصویری است که در ذهنشان ترسیم می‌شود.

  •  اولویت با حفظ مخاطبان

 43 درصد از صاحبان استارتاپ‌ها معتقدند که بهبود تجربه مشتریان فعلی و حفظ آنان یکی از استراتژی‌های افزایش رشد درآمدشان بوده و جزء اولویت آنها محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است برای مخاطبان فعلی خود نیز به صورت جدی محتوا تولید کنید و این مسئله اغلب به معنی همکاری نزدیک‌تر با کارکنان بخش ارتباط با مشتری است چراکه آنها بهتر از بازاریابان می‌دانند که مشتریان به چه چیزی نیاز دارند.

  •  حضور در شبکه‌های اجتماعی دارای مخاطب بیشتر

این نکته را به خاطر داشته باشید که حضور شما در شبکه‌های اجتماعی که در آن مخاطب ندارید، بی‌تاثیر و بی‌فایده است. حضور در دو یا سه شبکه اجتماعی پرمخاطب کافی است. چنانچه این رویکرد را با اولویت قراردادن مخاطبان خود ادغام کنید می‌توانید بفهمید مخاطبان مورد نظر شما در کدام شبکه اجتماعی حضور بیشتری دارند.

  •  نگارش یک کتاب

برخی معتقدند که نگارش کتاب یکی از تاکتیک‌های بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. نگارش کتاب الکترونیک برای برخی کسب‌و‌کارها یکی از موفق‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوا محسوب است. کتاب شما می‌بایست شرکت شما را تبلیغ کند. به عبارتی کتاب یک ابزار بازاریابی چندمنظوره محسوب می‌شود که منجر به ایجاد اعتبار شرکت شده، مخاطبان بیشتری را به‌وجود آورده، به شما مخاطبان احتمالی و جدید بیشتری ارائه کرده و محتواهای آن را می‌توان در قالب محتوای دیگر مورد استفاده قرار داد.

در بسیاری از موارد اینکه شما یک کسب‌وکار کوچک هستید، کارتان را به مراتب از اینکه یک شرکت‌ بزرگ باشید، راحت‌تر می‌کند. بازاریابی محتوا یکی از آن موارد است. شما می‌توانید به خوبی از انعطاف‌پذیری و خلاقیت خود برای دریافت نتایج بهتر استفاده کنید. کوچک بودن شما در چنین مواردی به یاری شما می‌آید تا با یک برنامه چابک‌تر زودتر و کم‌هزینه‌تر و موثرتر بتوانید برنامه بازاریابی محتوای خود را به پیش ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.