رونمایی از روندهای تازه پرداخت در بارسلون

0

بیومتریک‌ها، واقعیت مجازی و خیلی‌های دیگر می‌توانند شیوه پرداخت ما را از طریق وسایل متصل تغییر دهند. کنگره جهانی موبایل، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال در زمینه تکنولوژی‌های موبایل و درواقع بهترین مکان برای دوستداران تکنولوژی است.

در رویداد امسال می‌توان شاهد آخرین و پیشرفته‌ترین مفاهیم و نوآوری‌هایی بود که شیوه زندگی، کار کردن، پرداخت و حتی سرگرمی افراد را تغییر خواهد داد.

در ادامه ۵ روند اصلی را که در تحولات پرداخت نقش بسزایی خواهند داشت، معرفی می‌کنیم.

  •   اینترنت اشیا

نخستین روند، به‌کارگیری اینترنت اشیا برای انجام تجارت است. ویزا امیدوار است با کمک اینترنت اشیا بتواند شیوه‌ای مناسب و امن برای خرید کالا توسط مصرف‌کنندگان ایجاد کند.

ویزا با همکاری IBM، جیِسِک (Gieseck)، دوریِنت (Devrient)، جمالتو و Inside Secure در تلاش است تا به کسب‌وکارها امکان ایجاد تجربه پرداختی امن را از طریق اینترنت اشیا، پوشیدنی‌ها، اتومبیل‌ها، لوازم خانگی و دیگر وسایل متصل بدهد.

به گفته کمپانی گارتنر، چیزی حدود ۲۰.۸ بیلیون وسایل متصل تا سال ۲۰۲۰ بازار جهانی را دستخوش تغییر خواهند کرد.

یکی از نتایج ادغام اینترنت اشیا با حوزه پرداخت، ظهور هرچه سریع‌تر اتومبیل‌های متصل خواهد بود. این اتومبیل‌ها با داشتن قابلیت‌هایی مانند پیدا کردن جای پارک و پرداخت هزینه پارک، در زمان و وقت رانندگان به خصوص در کنار باجه‌های پرداخت عوارض راه، صرف‌جویی خواهند کرد.

  •  تولید توکن

همانطور که مجددا به نقطه فروش دنیای جدید دیجیتال فکر می‌کنیم، نباید امنیت را از یاد ببریم. تولید توکن بایستی پابه‌پای نوآوری‌های اینترنت اشیا پیش رود.

برنامه Visa Ready برای اینترنت اشیا، راهی را پیش روی تولیدکنندگان وسایل اینترنت اشیا قرار خواهد داد تا بتوانند امکان انجام پرداختی امن از طریق وسایل متصل داشته باشند.

بدین ترتیب، وسایل متصل، از ساعت گرفته تا اتومبیل، قابلیت انجام پرداخت را خواهند داشت. با کمک برنامه Visa Ready، در حال حاضر تولیدکنندگان ابزارها می‌توانند استاندارد صنعت برای پرداخت دیجیتال و به عبارتی مشخصات تولید توکن پرداخت EMVCo را اجرا کنند.

بدین منظور، شرکای Visa Ready به‌عنوان درخواست‌کنندگان توکن از طریق سرویس توکن ویزا (VTS) که اطلاعات حساس حساب مانند شماره حساب دیجیتال ۱۶ رقمی را با یک شناسه دیجیتال به نام توکن، جایگزین می‌کند، اقدام می‌کنند.

نشست Visa Ready در کنگره جهانی موبایل امسال، به پیشرفت‌ها، نوآوری‌ها و بهترین روش‌های پرداخت توکن‌سازی‌شده در سراسر جهان اشاره خواهد کرد که با هدف ایجاد امنیت هرچه بیشتر در پرداخت‌های همراه انجام شده‌اند.

  •  بیومتریک‌ها

برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان راه‌های جدیدی برای انجام تراکنش‌های یکپارچه و امن به وجود آمده‌ است. امکان تأیید پرداخت توسط اثر انگشت، اسکن چشمی و تشخیص صدا، می‌تواند میزان انجام پرداخت‌های دیجیتال را افزایش دهد.

ویزا با همکاری BioConnect، شرکت ارائه‌دهنده پلت‌فرم‌ هویت بیومتریک، در تلاش است تا امکان تأیید پرداخت بدون نیاز به کلمه عبور و تنها از طریق تشخیص صدا را ایجاد کند.

در نشست Visa Ready برنامه‌ای تحت عنوان «بیومتریک‌ها: آینده احراز هویت پرداخت دیجیتالی» برگزار می‌شود که در آن رهبران ارشد شرکت‌های Safran Identity & Security، سامسونگ و ویزا حضور خواهند داشت.

  •  واقعیت مجازی

فکر کنید در حالی‌که ‌روی مبل خانه خود نشسته‌اید، رانندگی در یک مسابقه ماشین‌سواری و یا پرو لباس‌های مختلف را به‌صورت آنلاین تجربه می‌کنید.

اکنون واقعیت مجازی بیش از هر زمان دیگری به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه استفاده از تکنولوژی و ابزارهای واقعیت مجازی، فرای بازسازی و انجام بازی، در موارد مختلف دیگری مانند تجربه خرید، نیز افزایش یافته است.

با حضور در فضای نوآورانه‌ای که شرکت ویزا در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ ایجاد کرده است، شما می‌توانید با پرداخت ویزا، یک بلیت مسابقه ماشین سواری بخرید و پرداخت‌تان را هم از طریق فناوری تشخیص صدا انجام دهید تا بتوانید تجربه جالبی از واقعیت مجازی داشته باشید.

  •  هوش مصنوعی

ربات‌های سخنگو، شکل نسبتا ساده‌ای از هوش مصنوعی هستند که تجربه مشتری را در زمینه پشتیبانی درون برنامه‌ای از ماشین‌ها و دستیاران مجازی دستخوش تغییر و تحولات بسیاری کرده‌اند.

ربات‌های سخنگو تبدیل به ابزاری برای پرداخت‌های دیجیتال با اپلیکیشن‌هایی از قبیل پیام‌رسان فیس‌بوک خواهند شد تا بدین طریق از تکنولوژی حمایت و پشتیبانی کنند.

پیام‌رسان فیس‌بوک در یک بتای بسته برای توسعه‌دهندگان، پرداخت‌ها را به‌طور مستقیم در این ربات‌های سخنگو انجام می‌دهد و دیگر نیازی نیست که کاربر برای انجام این کار به سایت خارجی مراجعه کند.

بخش جالب دیگری که در این حوزه می‌توانید در کنگره جهانی موبایل ببینید، دستیار صوتی جدیدی از شرکت سامسونگ به نام Bixby است که می‌توان آن را به‌عنوان گزینه دیگری برای انجام پرداخت‌های دیجیتال در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.