راهکاریابی برای تجارت الکترونیک محصولات فناورانه

0

امروزه تجارت الکترونیک و خرید از فروشگاه‌های مجازی نقش پررنگی در زندگی مردم دارد در حالی که بسیاری از این شرکت‌های دانش‌بنیان، توانایی حضور در این بازار بزرگ را به تنهایی ندارند اما بسترهای مجازی و فروشگاه‌های بزرگ الکترونیک که بازدیدهای میلیونی به صورت روزانه دارند، می‌توانند یکی از بهترین عرضه‌کنندگان این محصولات باشند.

مرکز فن بازار ملی ایران با همکاری شرکت شزان قصد دارد گردهمایی نیم‌روزه‌ای را با محوریت تجارت الکترونیک محصولات ایرانی برگزار کند. این مرکز با همکاری تیم کسب‌وکار تجارت الکترونیک شزان، در حال ارائه خدمات بازاریابی و فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است.

اکنون با هدف ترویج استفاده از کالاهای دانش‌بنیان ایرانی، این شرکت با همکاری مجموعه فن بازار ملی ایران، اقدام به معرفی محصولات فناورانه شرکت‌های عضو سامانه فن بازار کرده است.

در همین راستا این مرکز در نظر دارد یک گردهمایی نیم‌روزه با محوریت تجارت الکترونیک محصولات فناورانه ایرانی در حوزه B2C با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، نمایندگان مجموعه فن بازار و یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور برگزار کند. 

آشنایی با فرآیند فروش آنلاین محصولات دانشی، شرح فعالیت‌های آتی و پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات مخاطبان، بهره‌گیری مخاطبان از تجارب یک دوره همکاری واحد تجارت الکترونیک شزان با شرکت‌های دانش‌بنیان و حصول نتیجه رضایت‌بخش این همکاری، تشویق و ترغیب شرکت‌های تولیدکننده به تعاملی بهتر با مجری طرح از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۰هزار محصول دانش‌بنیان در کشور شناسایی شده که توسط شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تولید می‌شوند.

از این میان، ۸ تا۹ درصد محصولات دانش‌بنیان کشور، مصرف‌کننده عمومی دارد و به عبارتی B2C است. حجم وسیعی از محصولات دانش‌بنیان در سطح ملی استفاده می‌شوند و اغلب مصرف‌کنندگان آنها دولت  یا صنایع هستند، اما در این میان بین ۸ تا ۹درصد از محصولات دانش‌بنیانی که توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند، مصرف‌کننده عمومی دارند و توسط مردم استفاده می‌شوند که به آنها B2C اطلاق می‌شود.

از این‌رو این گردهمایی قصد دارد تا به وسیله آموزش به شرکت‌ها و حمایت برای معرفی این محصولات، بازار آنها را توسعه دهد. در این طرح با برخی فروشگاه‌های مجازی معتبر کشور توافق‌شده تا تولیدکنندگان این محصولات بتوانند محصولات خود را در سامانه‌ای معین که از پیش طراحی‌شده، بارگذاری کرده و در معرض دید عموم قرار دهند.

گفتنی است از سال گذشته که فراخوان این طرح منتشر شد بیش از ۲۲۰محصول توسط بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در سامانه موردنظر ثبت شده که پس از بررسی‌های کارشناسی این محصولات و شرکت‌ها در حال حاضر بیش از ۹۰محصول تایید شده است.

این گردهمایی ۳۱ اردیبهشت‌ماه در محل مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حضور می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره تلفن ۷۶۲۵۱۱۵۳-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.