دوره مکتب‌خانه‌ و ترکه به سر آمده!

0

حضور رایانه و اینترنت، سازمان‌های امروزی را با فناوری اطلاعات عجین کرده است. خیلی از شرکت‌ها به دلایل بسیار کاربردی برای آموزش کارکنان از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند؛ اما این دلایل کدامند و چرا باید به آموزش‌های الکترونیک بیش از گذشته اهمیت داد؟ اگر اهمیت این ویژگی‌ها را در مدیریت شرکت خود درک کنید هم می‌توانید آموزش‌های آسان‌تر و موثرتری داشته باشید و هم اینکه از بسیاری از هزینه‌های اضافی که مبحث آموزش در دل خود دارد خلاص شوید.

  •  انعطاف‌پذیری 

آموزش‌های الکترونیک، این فرصت را به کارمندان می‌دهد تا در هر جایی، هر زمانی و از طریق چندین وسیله الکترونیکی، آموزش ببینند. این به معنی این است که آموزش‌گیرنده، برنامه آموزشی را از طریق گوشی تلفن همراه هوشمند خود و در فاصله بین خانه تا محل کار در حالی که روی صندلی مترو نشسته است، شروع کند و آن را در کامپیوتر محل کار ادامه دهد! این اتفاق باعث می‌شود که شرایط بسیار راحت و همه‌گیری برای کارمندان فراهم شود، به‌طوری که دیگر نیازی به یک اتاق ویژه آموزش، آن هم در زمان‌های خاصی از هفته نباشد. هر کدام از کارمندان، زمان و مکان متناسب خود را برای آموزش انتخاب می‌کند که البته آن زمان بیشترین کارایی را برای فرد دارد. با انعطافی که آموزش‌های الکترونیک برای کارمندان فراهم می‌آورد، آن‌ها خیلی بیشتر از قبل در دوره‌های آموزشی مشارکت می‌کنند.

  •  کارایی

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آموزش‌های کلاس‌محور ناموفق‌اند؛ اما مطمئنا اصلی‌ترین دلیل، کارایی است. دوره‌های درسی آنلاین معمولا مطالبی با فهمی روان‌تر، به آسانی آب خوردن را تهیه می‌کند. سیستم‌های مدیریت آموزش، تمامی محتواهای آموزشی را به‌روز نگه می‌دارد، به همین دلیل وقتی که برنامه شرکت تغییر می‌کند، کارمندان به آسانی می‌توانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند. اگر نیمه‌شب یکی از کارکنان به این فکر افتاد که نکته‌ای را در کلاس‌های الکترونیکی بیان کند، این کار به آسانی و با اتصال به اینترنت و بالا آوردن صفحه دوره آموزشی موردنظر، میسر است. به‌علاوه برای اضافه کردن یک ارائه درسی، روشن کردن وب‌کم کفایت می‌کند! دیگر دوران گذاشتن ویدئوهای آموزشی وی‌سی‌آر گذشته است و باید جدال‌ها با دستگاه‌های پرینتر برای چاپ مطالب درسی کارمندان را فراموش کرد! دوره آموزشی خودتان را ایجاد کنید، هر وقت خواستید آن را به‌روز کنید و با آرامش به وظایف روزانه‌تان بپردازید.

  •  صرفه‌جویی در هزینه

در سیاست‌های جدید آموزشی شرکت‌ها، با حذف پرینت‌های آموزشی و دیگر اقلام مورد نیاز، آموزش الکترونیکی ثابت کرده است که کم‌هزینه‌ترین نوع آموزش است. به‌علاوه به‌خاطر عدم وابستگی این دوره‌ها به مکانی خاص، دیگر نیازی به رزرو جا در سالن‌های بزرگ کنفرانس نیست. دیگر خبری از هزینه‌های سفر و ناهارهای گران‌قیمت نیست و به جای آن، وقتی که هر کدام از کارمندان دوره آموزشی را از پشت سیستم‌های خود تمام کردند، تنها دکمه ارسال را فشار می‌دهند!

  •  مشارکت 

مشارکت کارکنان به یکی از مهم‌ترین اصول در محیط‌های کار تبدیل شده است. به‌جای نشستن سر کلاس‌های خسته‌کننده، کارمندان از فضای دلپذیر و باطراوت دوره‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند! آموزش‌گیرندگان به وضوح می‌توانند ببینند که چطور محتوای آموزشی با سناریوهای زندگی واقعی گره خورده است. آموزش‌های الکترونیکی در مجموعه‌های کاری، امروزه با وجود نرم‌افزارهایی مثل Bridge، آسان‌تر از همیشه شده است.

ایجاد محتوا، چندرسانه‌ای‌ها، ارزیابی، پاورپوینت و ابزارهای ارائه به کارکنان کمک می‌کند تا بهره‌گیری از آموزش‌های آنلاین را به حداکثر برسانند، در فرآیند یادگیری مشارکت کنند و شاد و راضی باشند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.