دست‌ و دلتان به استارتاپ زدن نمی‌رود؟

0

وقتی برای اولین‌بار می‌خواهید استارتاپ خود را راه‌اندازی کنید، دست‌هایتان می‌لرزد و تنها یک فکر به ذهنتان خطور می‌کند: اگر اشتباه کنید چه؟

باید بدانید که حتی موفق‌ترین کارآفرینان نیز در تاریکی دست و پا می‌زنند. ریچارد برانسون وقتی وارد کار خود شد، اطلاعات زیادی از دنیای مراقبت بهداشتی یا دیجیتال نداشت. آلن شوگر چیزی از کامپیوتر نمی‌دانست، اما کامپیوترهای Amstrad او چندین دهه فروش بسیار خوبی داشتند. چیزی که باعث موفقیت آنها شده بود، دانش و هوش بالای آنها نبود بلکه پشتکار و مصمم بودن نقش مهمی در موفقیت این کسب‌و‌کارها داشت. در اینجا می‌خواهیم به برخی از نکات ایجاد اعتماد به نفس اشاره کنیم که در راه‌اندازی استارتاپ به شما کمک می‌کنند.

  •  آموزش مناسب داشته باشید

داشتن دانش مقدماتی یکی از الزامات اداره یک کسب‌و‌کار است و می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. به لطف سیستم آموزش از راه دور، شما می‌توانید در حین کار نیز تجربه کسب کنید. پس بهتر است به مدرکی که ارائه‌دهندگان آموزش از راه دور ارائه می‌دهند، فکر کنید.

دانش صنعتی برای موفقیت شما به عنوان یک کارآفرین ضروری است. شما نمی‌توانید وارد کسب‌و‌کاری شوید در حالی‌که ایده‌ای درباره صنعت خود یا دلایل موفقیت رقبای بزرگ خود نداشته باشید. دانش اولیه می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه کمک کند.

  •  ارتباطات مناسب ایجاد کنید

لینکداین یک وسیله ارزشمند برای موفقیت افراد حرفه‌ای بوده است و هر یک از این افراد داستان منحصر‌به‌فرد خود را دارند. بهتر است با افرادی که از نظر شما ارزشمند هستند در لینکداین ارتباط برقرار کنید. آنها خوشحال می‌شوند دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

مخاطبان شما می‌توانند تاثیر مهمی روی موفقیت شما بگذارند. شما باید با افراد مناسب آشنا شوید و رابطه خود را با آنها حفظ کنید. آنها می‌توانند پیشنهادهای خوبی به شما ارائه دهند یا شما را راهنمایی کنند تا برای رشد کسب‌و‌کار خود تصمیمات درست بگیرید. از همه مهم‌تر، آنها می‌توانند شمارا به مشتریان مربوطه وصل کنند.

  •  جلو جلو کار نکنید

رشد یک کسب‌و‌کار مستلزم صرف وقت و برداشتن گام‌های کوچک است. توصیه می‌شود که به فکر توسعه سریع استارتاپ خود نباشید. نظرات خود را کاملا ارزیابی کنید و از یک مشاور مالی کمک بگیرید.

قبل از اینکه منابع خود را در کسب‌و‌کار جدید سرمایه‌گذاری کنید، یک پایه مناسب ایجاد کنید. به فکر برداشتن گام‌های بزرگ نباشید. پیشرفت‌های کوچک به مرور زمان به شما نشان می‌دهد که چگونه وارد بازارهای مختلف شوید و روی کدام محصولات تمرکز کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.