در جست‌وجوی جایی برای تعطیلات

داستان رشد تصاعدی استارتاپ هوم‌توگو

0

صاحبان کسب‌و‌کارها همیشه با این پرسش مواجه هستند که چگونه بهترین پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشند، اما کسب‌و‌کارهای نوپا از ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهند که قرار است چه نیازی را رفع کنند یا اینکه در مقایسه با رقبای خود در بازار، چه ویژگی و امکانی را با خدمات اضافه می‌کنند که موجب جلب مشتریان به سمت آنها شود؟

صاحبان کسب‌و‌کارها همیشه با این پرسش مواجه هستند که چگونه بهترین پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشند، اما کسب‌و‌کارهای نوپا از ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهند که قرار است چه نیازی را رفع کنند یا اینکه در مقایسه با رقبای خود در بازار، چه ویژگی و امکانی را با خدمات اضافه می‌کنند که موجب جلب مشتریان به سمت آنها شود؟

پاسخ به این پرسش کلیدی نه در میان جملات و عبارات مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارها، بلکه در توجه و اقبال بازار به آنها نمایان می‌شود. موفقیت شرکت‌ها نشان از شناخت درست آنها از نیاز بازار دارد.

شرکت HomeToGo یک کسب‌و‌کار نوپای آلمانی است که از سال ۲۰۱۴ بنیان گذاشته شده است. خدماتی که این شرکت ارائه می‌کند، در واقع یک ابرجست‌وجو برای یافتن محل اجاره‌ای است.

آنها یک موتور جست‌وجو ایجاد کرده‌اند که نتایج حاصل از جست‌وجو در بین صدها وب‌سایت اجاره محل برای تعطیلات را بررسی کرده و مناسب‌ترین گزینه را به متقاضیان معرفی می‌کند. 

این شرکت به شکل چشمگیری رشد کرده و برخی از بازارهای اروپا را تا پایان سال ۲۰۱۷ یعنی ۳ سال پس از شروع به کار تسخیر کرده است.

این موفقیت برای سرمایه‌گذارانی که این کسب‌وکار نوپا را حمایت کردند، یک خبر خوب است. این شرکت در سال ۲۰۱۷ در برنامه Tech5 حاضر بود و رشد ۵هزار درصدی در طول ۳ سال را نشان داد.

پاتریک آندریا و نیلز ریگه و ولفگانگ هیگل بنیانگذاران این کسب‌وکار هستند. پاتریک آندریا در یک مصاحبه به پرسش‌هایی درباره کسب‌وکارشان پاسخ می‌دهد. 

  •   شما چه نیازی در بازار مشاهده کردید و یا فکر می‌کردید چه کاری را می‌توانید بهتر ارائه کنید که تشویق به انجام این طرح شدید؟ 

بازار اجاره محل برای تعطیلات پراکنده‌تر از بازار هتل‌هاست. تا پیش از ارائه خدمات ما، چنین خدماتی وجود نداشت و ما تلاش کردیم این نیاز را رفع کنیم.

  •   چه چیزی خدمات شما را از سایرین متمایز می‌کند؟ 

پیش از همه چیز تعداد اندک وب‌سایت‌هایی که قادر به گردآوری اطلاعات از آنها هستیم و پس از آن فناوری پیچیده جست‌وجو که ما برای ترکیب داده‌ها از این وب‌سایت‌ها و استخراج اطلاعات مورد نظر کاربران استفاده می‌کنیم.

ما اخیرا امکان جدیدی اضافه کرده‌ایم که امکان جست‌وجو بر اساس بازه زمانی انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که با استفاده از این امکان، مسافران می‌توانند ۳۵درصد صرفه‌جویی کنند.

بازار اجاره محل برای تعطیلات پراکنده‌تر از بازار هتل‌هاست. تا پیش از ارائه خدمات ما، چنین خدماتی وجود نداشت و ما تلاش کردیم این نیاز را رفع کنیم

  •   چه چیزی تاثیر بنیادی در رشد کسب‌وکار شما داشته؟ 

فکر می‌کنم داشتن یک گروه کاری باتجربه که اطلاعات گسترده درباره امور فنی، سفر و تجارت الکترونیک دارند، نقش کلیدی در رشد کار ما داشته.

شریک من ولفگانگ پیش از این شرکت swoodoo را تاسیس کرد که همچنان پیشتاز بازار ابرجست‌وجو در پروازها در حوزه جغرافیایی آلمانی‌زبان است و بعدها آن کسب‌و‌کار را واگذار کرد.

یکی دیگر از شرکای این شرکت نیلز ریگه است که بنیانگذار یک شرکت خدمات مسافرتی برخط بوده و من (پاتریک آندریا) کار توسعه کسب‌و‌کار فروشگاه برخط مبلمان به نام home24 را انجام داده‌ام. فکر می‌کنم اینکه ما قبلا با هم کار کرده بودیم و فرهنگ مشترکی داشتیم، روند همکاری را ساده‌تر کرد.

  •   روند توسعه را چگونه مدیریت می‌کنید؟ 

ما در مرحله رشد تصاعدی هستیم. در ۵ سال اخیر ما به توسعه بین‌المللی خود ادامه داده‌ایم در حالی‌که بازار فعلی را نیز به خوبی حفظ کرده‌ایم.

از دید فنی هم ما امکان آموزش ماشینی (هوش مصنوعی) را به خدمات خود اضافه کرده‌ایم تا تجربه کاربری شخصی‌تر و پویا را ایجاد کنیم.

ما واقعا علاقه‌مند به حل مشکلات در این حوزه هستیم و می‌دانیم که کاربران نمی‌خواهند وقت زیادی برای جست‌وجو در وب‌سایت‌ها و مقایسه نتایج برای یافت مناسب‌ترین محل گذران تعطیلات صرف کنند. انگیزه اصلی ما ساده و راحت‌کردن این روند است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.