درس‌های کنگره جهانی موبایل شانگهای

0

یکی از موضوعات قابل توجه در این نشست، استفاده محدود از مرزهای بین پرداخت و صنایع عمودی است. این امر به گسترش مشارکت بین سازمان‌ها کمک کرده است و بازیکنان متعددی اعم از اپراتورها، ارائه‌دهندگان خدمات پرداختی، شرکت‌های فین‌تک، بانک‌ها و طرح‌های کارتی در این مشارکت‌ها شرکت دارند.

در این رویداد درباره ارزش همکاری در حوزه صنعت سخن به‌میان آمد. درباره شراکت بین بانک‌ها و شرکت‌های فین‌تک به‌عنوان یک نمونه اولیه برای کسب مزایای متقابل صحبت شد. حضار در این نشست توضیح دادند که عواملی مانند سیستم‌های قدیمی، می‌تواند نوآوری در برخی حوزه‌ها را برای بانک‌ها دشوار کند و فین‌تک‌ها در جایگاهی قرار دارند که می‌توانند در این خصوص به بانک‌ها کمک کنند.

در حالی که همکاری بین بانک‌ها و فین‌تک موضوعی است که مدت‌ها مورد توجه قرار گرفته است، اما در این نشست مشخص شد که نحوه کار صنعت پرداخت روی سایر حوزه‌ها نیز تاثیر مهمی می‌گذارد. برای مثال، روبن سالازار، رئیس توسعه و طراحی محصول شرکت ویزا، می‌گوید که راهکارهای پرداخت چگونه می‌تواند در بازار خودرو مورد استفاده قرار بگیرد. با توجه به رویکرد ویزا  نسبت به حفظ بالای امنیت و با در نظر گرفتن اینکه حدود یکصد سازنده خودرو در پی استفاده از کاربری پرداخت در خودرو هستند، ویزا  در نظر دارد اپراتورها با سازندگان همکاری داشته باشند.

به‌عنوان یک ابزار پرداخت و خدمات مالی، موضوع هویت نیز در نشست تجارت دیجیتال یک اولویت به‌شمار می‌رفت. اپراتورهایی مانند اس‌کی تلکام که مشتاق هستند روی مرکزیت در رشد تجارت تلفن همراه تمرکز و تاکید کنند. متخصصان معتقدند که فرآیند ثبت‌نام و ورود به سیستم آسان، شناسایی هویت مشتری در سراسر کانال‌ها و افزایش اطلاعات درباره الگوهای خرید می‌تواند به تقویت تجارت دیجیتال منطقه کمک کند.

  •  هویت برای بازگشایی قفل تجارت دیجیتال در آسیا

مانند بسیاری از شرکت‌ها در اکوسیستم تجارت دیجیتال آسیا، China Union Pay  توضیح داد که چگونه شرکت، توجه خود را روی زمینه‌بخشی و استفاده از تجربه معطوف کرده است. تجارت زمینه‌ای از دانش کسب‌شده درباره رفتارهای گذشته مشتریان و تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی استفاده می‌کند تا محصولات و تجربیات، همان‌گونه که هست و در زمان نیاز ارائه دهد. در خصوص پرداخت، China Union Pay  روی بسیاری از مزایای فناوری NFC تاکید کرد، اما به پتانسیل ارزش کدهای QR برای اتصال داده ایمن نیز اشاره کرد.

مدیر بازاریابی EyeVerify نیز درباره راهکار هویت بیومتریک سازمان که Eyeprint ID  نام دارد و در حال حاضر تعدادی از موسسات مالی از آن استفاده می‌کنند، صحبت کرد. موضوعات مطرح‌شده عبارت بود از: چالش‌های ایجادشده توسط صنعت بیومتریک، راه‌هایی که سازمان می‌تواند از خود در برابر مسائل امنیتی محافظت کند مانند افشای داده‌ها و اقدامات برای راحتی و امنیت در سراسر اکوسیستم دیجیتال.

همچنین درباره استارتاپ‌هایی که از صدای اولتراسونیک برای انتقال داده بین دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، صحبت شد.

این رویداد نشان می‌دهد که بازار تجارت دیجیتال آسیا چقدر سریع رشد می‌کند و یک پلتفرم بی‌نظیر را برای اشتراک‌گذاری ایده‌ها و همکاری ارائه می‌دهد که موجب تقویت اکوسیستم می‌شود. ایده‌پردازان و متخصصان از سراسر دنیا درباره فرصت‌های فوق‌العاده در حوزه تجارت دیجیتال طرح‌هایی را مطرح می‌کنند که می‌تواند به آینده درخشان این اکوسیستم کمک کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.