درآمدزايي از هنر؛ از رويا تا واقعيت

0

امــروز‌ در هر حوزه‌ای از کسب‌و‌کار فعالیت داشته باشیـم‌، نیــاز داریم که با مهـارت‌ها و علوم روز مدیریت و تجاری‌سازی دنیا آشنا شویم که جامعه هنر و افراد فعال در حوزه‌ها و کسب‌وکارهای هنری از این قاعده مستثنا نیستند. کارهای هنری‌، یکی از لذت‌بخش‌ترین شغل‌هایی است که می‌توان تصور کرد؛ حرفه‌ای که بیشتر از زور بازو و سرمایه، به ذهنی خلاق و ایده‌پرداز و البته صبر و پشتکار احتیاج دارد. هنر مقوله‌اي است كه با فرهنگ ايرانيان در تمام مناطق كشور عجين است و حالا كرمانشاهي‌ها خلأ استفاده گسترده‌تري از هنر را در استان خود حس كرده‌اند و دست به اقدام جالبي زده‌اند. آنها معتقدند كه در استانشان با نوعي خلأ مديريتي مواجهند؛ اين خلأ حاكي از آن است كه بسیاری از مدیران هنری فقط در یکی از دو حوزه مدیریت و هنر تبحر دارند و كمتر پيش مي‌آيد كه مديراني وجود داشته باشند كه برهردوي اين حوزه‌ها اشراف داشته باشند. از همین رو اقدام به برگزاري سمیناري تحت عنوان  سمينار «تجاری‌سازی  هنر» کرده‌اند كه در نوع خود خدمتی متمایز به جامعه هنر به شمار می‌رود و مخاطبان اصلی آن را هنرمندان و مدیران هنری تشکیل می‌دهند که صرفا کار هنری انجام نمی‌دهند‌ بلكه به نوعی در کار خود وارد حیطه‌های مدیریتی و تجاری‌سازی شده‌اند و این مسئله دارا بودن هر دو بعد تجارت‌ و هنر را برایشان الزامی می‌سازد. درواقع هدف این سمینار بهــره‌بردن از دانش مدیریـت و کسب‌و‌کـار نوین در رشتــــه‌ها و کسب‌وکارهای هنری است. آشنایی با مدل‌های جدید کسب‌و‌کار، جایگاه هنر در کسب‌و‌کارهای امروزی، روش‌های تجاری‌سازی هنر، کارآفرینی در هنر و مدیریت و دانش هنر(‌تبلیغات، سبک‌شناسی، بازارشناسی‌، ارتباطات و …) از جمله مهم‌ترين محورهاي تخصصي اين همايش هستند. گفتني است اين سمينار، اولين سمينار تخصصي تجاري‌سازي هنر در غرب كشور است كه در روز شنبه ۱۶ بهمن ماه در كرمانشاه برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.