داستان کسب‌وکار ارتباطی فیوز

این استارتاپ اولین سرمایه خود را سال ۲۰۱۰ گرفت و بعد از آن سیل سرمایه به سوی آن آمد.

0

فیوز (Fuze) که در گذشته با نام تینکینگ فونز شناخته شده بود، ارائه‌دهنده ارتباطات واحد به عنوان خدمات مبتنی بر فضای ابری است.

فیوز (Fuze) که در گذشته با نام تینکینگ فونز شناخته شده بود، ارائه‌دهنده ارتباطات واحد به عنوان خدمات مبتنی بر فضای ابری است. دفتر مرکزی این شرکت در بوستون، ماساچوست، واقع شده است.

محصول اصلی فیوز صوت، ویدئو کنفرانس، متن، پیام‌رسانی فوری و اپلیکیشن‌های همکاری را تحت یک خدمات فضای ابری واحد که به سیستم‌های تلفن سنتی و دستگاه‌های همراه ارائه می‌شود، با هم ترکیب می‌کند.

این محصول روی یک پلتفرم کار می‌کند و تمرکز آن روی شرکت‌های مشتریان در بازارهای متوسط است. این شرکت همچنین تحلیل‌ها و اطلاعات زمان واقعی را ارائه می‌دهد و یک نسخه توسعه‌یافته از کالر‌آی‌دی دارد که اطلاعات را از پروفایل آنلاین تماس‌گیرنده دریافت می‌کند تا اطلاعات بیشتری را درباره او ارائه دهد. محصولات می‌توانند با خدمات نرم‌افزاری شرکتی مانند سیلزفورس و جیمیل یکپارچه‌سازی شوند.

در اوایل سال ۲۰۱۶، این شرکت تقریبا ۱۵۰۰مشتری داشت اعم از آسوشیتدپرس، استارباکس، آکویا، مارکتو و غیره. مشتریان سابق آن شرکت‌های سونی، سنتری ۲۱، آرم‌اند‌هامر و جان هنکاک فایننشیال بودند. فیوز در ارائه ترکیبی از خدمات تلفنی، ویدئو کنفرانس‌ و متنی با گوگل، مایکروسافت و سیسکو در رقابت است.

تینکینگ فون نتورکز در سال ۲۰۰۶ توسط استیون کوکینوس و درک یو به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری بنیانگذاری شد. کوکینوس در گذشته هم‌بنیانگذار بلید لاجیک بود و یو نیز مدیر محصول این شرکت بود. تمرکز اصلی تینکینگ فونز روی یکی کردن خدمات صوتی، متنی و کنفرانس از طریق یک پلتفرم مبتنی بر اینترنت بود.

این شرکت به تدریج خدمات خود را گسترش داد تا در صنعت ارتباطات خدمات ویدئویی، حضوری، پیام‌رسانی و غیره ارائه دهد. در سال ۲۰۱۰، این شرکت یکی از اولین اپلیکیشن تلفن کسب‌و‌کار همراه را در فروشگاه آی‌او‌اس و سپس نسخه اندروید آن را معرفی کرد.

این استارتاپ اولین سرمایه خطرپذیر خود را در ژانویه سال ۲۰۱۰ از کپ‌استون پارتنرز دریافت کرد. در سال ۲۰۱۲ مبلغی معادل با ۱۶٫۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. یک‌سال بعد ۱۰ میلیون دلار، در سال ۲۰۱۴ نیز ۵۶٫۷ میلیون دلار دیگر از سرمایه‌گذاران خود بودجه دریافت کرد.

در سال ۲۰۱۶، پس از جمع‌آوری حدود ۱۱۲ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مانند سامیت پارتنرز، بسمر ونچر پارتنرز و تکنولوژی کراس‌اور ونچرز، بودجه کلی این شرکت از زمان راه‌اندازی به بیش از ۲۰۰میلیون دلار رسید.

تعداد کارمندان این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰۰ نفر بود که تا پایان سال به ۷۰۰ نفر رسید.

محصول اصلی فیوز صوت، ویدیو کنفرانس، متن، پیام‌رسانی فوری و اپلیکیشن‌های همکاری را تحت یک خدمات فضای ابری واحد که به سیستم‌های تلفن سنتی و دستگاه‌های همراه ارائه می‌شود، با هم ترکیب می‌کند

در نوامبر ۲۰۱۵، تینکینگ فونز شرکت برگزار‌کننده کنفرانس ویدئویی و صوتی فضای ابری فیوزباکس را خریداری کرد. این شرکت در سال ۱۹۹۸ توسط جف کاوینز با نام کال‌ور بنیانگذاری شده بود. در سال ۲۰۰۹، این شرکت نام خود را به فیوزباکس تغییر داد.

در ۹ فوریه ۲۰۱۶، تینکینگ فونز اعلام کرد که برند خود را به فیوز تغییر خواهد داد. هدف از تغییر این نام آن بود که نشان دهند این شرکت علاوه بر عرضه محصولات مربوط به تلفن، محصولات دیگری را به عنوان یک پلتفرم واحد برای همکاری، ارتباط ویدئویی و صوتی در نظر می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۶، فیوز در فهرست فوربس کلاود ۱۰۰ رتبه ۱۹ را کسب کرد. در ژانویه سال بعد، این شرکت اعلام کرد که ۱۰۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌ و کل سرمایه آن به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

در فوریه همان سال، کالین دوهرتی به عنوان مدیرعامل فیوز انتخاب شد. استیو کوکیناس نیز رئیس اجرایی شرکت بود.

از آغاز سال ۲۰۱۴، تینکینگ فونز مشغول خرید شرکت‌های مختلف شد تا یک مجموعه ارتباطات کامل در فضای ابری ایجاد کند‌ و خدمات پیام‌رسانی، تلفنی و ویدئویی همراه با اطلاعات تماس‌گیرنده ارائه دهد.

در آگوست سال ۲۰۱۴، این شرکت یک ارائه‌دهنده خدمات تلفنی مبتنی بر فضای ابری به نام ویل‌بک منیجد سرویس را خریداری کرد.

در فوریه سال ۲۰۱۵ نیز این شرکت کانتکتیو را خریداری کرد که اطلاعات تماس یک تماس‌گیرنده، پروفایل‌های متصل و هویت‌های ایجاد شده توسط افراد و کسب‌و‌کارها را ارائه می‌دهد و آنها را به یک شماره تلفن ارتباط می‌دهد تا یک نمودار هویت بسازد. کانتکتیو اطلاعات را از منابعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، گوگل و یلپ جمع‌آوری می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.