خلاص‌شدن از دردسر تعویض باتری در گجت‌های اینترنت اشیاء

0

نیک کران، مسئول تمام امور شرکت Tryst Energy از بازاریابی گرفته تا توسعه کسب‌و‌کار، می‌گوید: «وقتی دیدیم هنگام تولید سخت‌افزار اینترنت اشیاء (IoT) تعداد زیادی باتری هدر می‌رود، ایده استفاده از انرژی خورشیدی به ذهنمان رسید. تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها در حوزه اینترنت اشیاء تعطیل شدند فقط به این دلیل که هر ۳ تا ۵ سال مجبور بودند باتری‌های محصولات خود را عوض کنند. ارسال یک فرد برای تعویض آنها، خرید باتری‌های جدید یا حتی تعویض کامل محصول اینترنت اشیاء هزینه‌های هنگفتی را به کسب‌و‌کارها متحمل می‌کند.»

اما ماژول کوچکی که این شرکت از آن استفاده می‌کند به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد. در عوض، گیرنده‌های نور کارآمدی روی آن نصب شده‌اند که می‌توانند حتی در مکان‌هایی با نورکم، برق دستگاه‌های اینترنت اشیاء را تامین کنند. Light Energy مانند نیروی خورشیدی است اما روی استروئیدها، بسیار کارآمد است و حتی از زیر میز شما، جایی که هیچ نوری وجود ندارد نیز کار می‌کند. این محصول انرژی کافی برای استفاده از محصولات اینترنت اشیاء را، اعم از فرکانس رادیویی مانند Bluetooth LE یا LoRaWAN تامین می‌کند. این ماژول از یک مدار دریافت‌کننده انرژی و یک صفحه خورشیدی ساخته شده ‌که فقط با ۴ ساعت قرار گرفتن در معرض نور ۲۰۰ لوکسی می‌تواند ۲۴ ساعت کار کند و حداکثر ۲۵ مگا آمپر برق تولید کند. همچنین می‌تواند انرژی را در یک محفظه با ظرفیتی ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از ظرفیت باتری‌ها ذخیره کند.

به علاوه Tryst دارد روی کیت‌های توسعه نرم‌افزاری خود برای توسعه‌دهندگان و استارتاپ‌ها کار می‌کند. پس از موفقیت این محصول خود، شرکت قصد دارد روی تولید ماشین‌های برداشت لایت‌انرژی کار کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.