خرید آنلاین گل در اصفهان

گل‌آف استارتاپی است که برای اصفهانی‌ها گل می‌فرستد!

0

استارتاپ گل‌آف به نشانی goloff.ir که توسط علیرضا مقیمه‌فر، غضنفر عباس‌پور و محمدحسین طغیانی راه‌اندازی شده، در حوزه گلفروشی آنلاین در اصفهان فعال است.

علیرضا مقیمه‌فر که یکی از هم بنیانگذاران این استارتاپ است، ۳۸ساله و متولد اصفهان است. او لیسانس مهندسی مکانیک و فوق‌لیسانس تربیت بدنی دانشگاه تهران دارد. با او هم‌صحبت شدیم تا داستان شکل‌گیری استارتاپشان را روایت کند.

من در حوزه اجاره اماکن ورزشی فعالیت می‌کردم و پس از مدتی پروژه دیگری را در فضای وب با عنوان من و شهر راه انداختم که نسخه بتای آن به‌زودی اجرا می‌شود. در این پروژه اطلاعات مشاغل مختلف و امکان خرید از این مشاغل با ارائه تخفیف‌های مختلف را به‌خصوص برای اماکن ورزشی و فرهنگی در سطح شهر اصفهان قصد داریم ایجاد کنیم.

این پروژه، پروژه بزرگی بود. به همین دلیل با اعضای تیم تصمیم گرفتیم که استارتاپ کوچک‌تری را راه بیندازیم و ایده کیک‌آف و گل‌آف را اجرایی کنیم.

استارتاپ کیک‌آف قبل از گل‌آف شکل گرفت. ورود به فضای فروش اینترنتی چالش اصلی ما بود برای همین تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دادیم و سایت‌های پر‌فروش و کم‌فروش اینترنتی را در فضای بین‌المللی بررسی و دلایل شکست و موفقیت هر کدام را ارزیابی کردیم.

پس از آن استارتاپ کیک‌آف را سال گذاشته راه انداختیم و در تیرماه سال گذشته به فروش ۹۰ کیلو کیک دست پیدا کردیم و در اردیبهشت امسال این مقدار به حدود ۴ تن رسیده و رشد خیلی خوبی را در کیک‌آف تجربه کردیم.

قصد داشتیم با یکی از شیرینی‌فروشی‌های معروف اصفهان کار را دنبال کنیم ولی به توافق نرسیدیم و کارگاه تولید کیک را خودمان زدیم.

پس از یک سال از شروع فعالیت کیک‌آف از آنجایی که گل نیز به نوعی کالای مکمل کیک به حساب می‌آمد، تصمیم گرفتیم استارتاپ گل‌آف را نیز راه بیندازیم و در حال حاضر گل‌آف نیز به فروش خوبی دست پیدا کرده است.

 

  •   برای گل‌های سرشاخه تامین‌کننده دارید و یا اینکه خودتان گل‌ها را تولید می‌کنید؟

گل‌ها را در حال حاضر از یک تامین‌کننده تهیه می‌کنیم. به این صورت که وقتی سفارشی ثبت می‌شود، درخواست برای تامین‌کننده ارسال می‌شود و پس از آماده‌سازی، گل برای مشتری فرستاده می‌شود.

از آنجایی که ما قبل از ورود به حوزه استارتاپ تجربه خوبی در حوزه ارائه خدمات داشتیم، فرایند‌ها را به شکل دقیق تعریف کرده‌ایم.

زمانی که سفارشی ثبت می‌شود، کاملا نیاز مشتری در آن مشخص شده است؛ اینکه چه نوع گلی و به چه تعداد سفارش داده و اینکه تمایل دارد گل‌ها به چه شکل تزیین شوند.

  •   چه تعداد گل در گل‌آف در حال حاضر می‌فروشید؟

حدود ۳۰۰۰ مدل گل تزیین‌شده و تک شاخه و دسته‌گل در گل‌آف ارائه می‌شود. در ورژن جدید سایت امکاناتی را قصد داریم اضافه کنیم.

به این صورت که اگر کاربر دسته گلی را انتخاب کرد که در آن گل نرگس دارد ولی فصل این گل نیست، گل‌های جایگزین به او پیشنهاد داده شود تا همان مدل دسته گل یا باکس گلی که انتخاب کرده است، با گل دیگری تزیین و برای او فرستاده شود.

  •   چه معیاری را برای قیمت‌گذاری لحاظ کرده‌اید؟

از نظر ما قیمت‌ها باید براساس نرخ بازار تعریف شود ولی در برخی موارد همچون اعیاد، تخفیف‌هایی را ارائه می‌دهیم. قیمت‌های ما با متوسط قیمت بازار اصفهان برابری می‌کند و ما بیشتر روی دسترسی آسان به این خدمات تاکید داریم تا ارائه قیمت‌های پایین‌تر؛ اینکه مشتری می‌تواند به صورت اینترنتی سفارش برای خود با سورپرایزکردن عزیزانش ثبت و ارسال کند.

  •   پس از ثبت سفارش چقدر زمان می‌برد که سفارش به دست کاربر برسد؟

بستگی به نوع سفارش دارد. حداقل زمان تحویل سفارش در گل‌آف یک ساعت است که گل‌های ساده را شامل می‌شود. برخی از دسته گل‌ها هم هستند که حداقل سفارش برای آنها چند ساعت است و مشتری باید با توجه به زمانی که می‌خواهد گل را تحویل گیرد، زودتر سفارش خود را ثبت کند.

به این ترتیب کاربر بسته به نوع دسته گل، تاریخ و ساعت تحویل را برای ما ارسال می‌کند و ما با توجه به آن، گل را آماده و ارسال می‌کنیم. هزینه ارسال برای مبالغ بالای ۹۰هزار تومان رایگان است.

  •   در چه مرحله‌ای هستید، آیا نقطه سر به سر را رد کرده‌اید؟

بله، در هر دو استارتاپ کیک‌آف و گل‌آف نقطه سر به سر را رد کرده‌ایم. از آنجایی که قبل از گل‌آف ما کیک‌آف را داشتیم، معرفی گل‌آف به مشتریان آسان‌تر بود چون در آن زمان کیک‌آف نزدیک به ۲۰۰۰ کاربر فعال داشت و کاربران کیک‌آف خیلی زود با خدمات گل‌آف نیز آشنا شدند و از آن استفاده کردند.

  •   شیوه درآمدزایی شما در گل‌آف چگونه است؟

ما به ازای هر فروش کارمزد دریافت می‌کنیم. البته در آینده قصد داریم به حوزه تولید گل نیز ورود کنیم و با تولیدکننده‌ای که در حال حاضر با آن همکاری داریم، شریک شویم.

  •   با چه سرمایه اولیه کار را شروع کردید؟

با توجه به اینکه از زیرساخت‌های کیک‌آف برای گل‌آف استفاده شده است، تفکیک میزان سرمایه‌ای که بابت راه‌اندازی گل‌آف صرف شده، کمی مشکل است ولی به طور متوسط حدود ۳۰۰ میلیون در این کار هزینه کرده‌ایم.

  •   گل‌آف فعلا در اصفهان خدمات‌رسانی می‌کند. قصد دارید به شهر‌های دیگر هم بروید؟

اگر بتوانیم سرمایه خوبی جذب کنیم و کار را گسترش دهیم، از این موضوع استقبال می‌کنیم. در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۵۰ سفارش را در چت‌های آنلاینی که داریم، به دلیل اینکه شعبه تهران نداریم، رد می‌کنیم و اگر بتوانیم اسپانسری را جذب کنیم در عرض ۲ ماه می‌توانیم شعبه تهران را برای کیک‌آف و گل‌آف راه بیندازیم.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.