خرده‌ فروش‌ها، سر وقت در محل کار حاضر می‌شوند

0

دومنیک پاول روزنامه‌نگار است. علاقه و تخصص او به مقوله استارتاپ، تکنولوژی و موسیقی خلاصه می‌شود. او درباره آمارهای به‌موقع حاضر شدن سر کار نوشته است. بیشتر آدم‌ها دوست دارند همیشه سر وقت یا آن تایم سر کار حاضر شوند. اما آن دسته از اقلیتی که تاخیر دائمی در ورود به محل کار قسمتی از برنامه آن‌ها شده در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. همان تنبل‌های اداره!

طبق یک گزارش، که توسط موسسه‌ای کاریابی در استرالیا انجام‌گرفته، ۷۳ درصد از جمعیت این کشور به‌موقع در محل کار حاضر می‌شوند. این گزارش حاکی از آن است که ۶۴ درصد از افراد متعلق به نسل  Z (متولدین ۱۹۹۵-۲۰۱۵)، سروقت در محل کار حاضر می‌شوند و افراد متعلق به نسل X و Y (متولدین ۱۹۶۱-۱۹۹۵) در پایین این لیست و با آمار ۶۱ درصد حضور دارند.

در این تحقیق بیش از ۴۰۰ هزار شیفت کاری مورد مطالعه قرار گرفته که بیشتر آن‌ها در شهرهای بزرگ استرالیا بوده‌اند. بر این اساس ۶۹ درصد مردم ایالت سانشاین و در شهر بریزبین همواره سروقت در محل کار حاضر می‌شوند. اما شاید مردم آدلاید دوست داشته باشند به ساعت‌هایشان اندکی بیشتر استراحت دهند. چراکه این آمار برای مردم این شهر ۵۹ درصد است.

مدیرکل این موسسه کاریابی، ریستین هری، می‌گوید که این گزارش‌ها در بسیاری از موارد باعث متعجب شدن او شده است. چراکه گاهی تفاوت زیادی در آمار شهرهای مختلف وجود دارد.» هریس می‌گوید: «من گمان می‌کردم که سیدنی و ملبورن کمترین افراد وقت‌شناس را داشته باشد اما با کمال تعجب مشاهده کردم که این جایگاه متعلق به آدلاید است.» آمار جالب دیگر مربوط به نسل Z است. چراکه این نسل افراد وقت‌شناس بیشتری را نسبت به دو نسل قبل در بردارد.

هریس می‌گوید: «این موسسه تا به حال تحقیقاتی از این قبیل را به انجام نرسانده بود. این موسسه تصمیم دارد بودجه بیشتری را به این مهم اختصاص دهد.» این گزارش همچنین شامل کارگران خرده‌فروش نیز می‌شود.

بر اساس این آمار بیشتر افراد وقت‌شناس مربوط به این قشر افراد یعنی کارگران است. همچنین کارمندان خدمات درمانی در این آمار تنبل‌ترین افراد شناخته شده‌اند. بن واتس، رئیس توسعه کسب‌وکار شرکت Wattsnext HR، می‌گوید: «در سال‌های اخیر آمارها نشان داده‌اند که روش‌های دیگری برای کسب درآمد وجود دارد که احتیاجی به حضور کارمندان در محل کار ندارد.

در این روش جدید با ایجاد هدف‌های مالی برای کارمندان آن‌ها را به انجام کار هرچه بیشتر در منزل ترغیب می‌کنید. در این روش همچنین در هزینه‌های اضافی به میزان زیادی صرفه‌جویی می‌شود.»  واتس به کمپانی ارائه‌دهنده خدمات بلاگ‌نویسی WordPress اشاره می‌کند و می‌گوید: «این شرکت بیش از ۴۰۰ کارمند دارد که بیش از نیمی از آن‌ها در خارج از ساختمان شرکت در سانفرانسیسکو مشغول به فعالیت هستند.»

او اضافه می‌کند: «شرکت‌های بزرگ برای رقابت در این شرایط بایستی از روش‌های تازه‌ای برای ایجاد اشتیاق در کارمندان برای انجام کار استفاده کنند. بدون شک زمان روش‌های استبدادی به پایان رسیده است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.