خانه تان را با اینترنت اشیا تادو گرم کنید

0

سیستم گرمایشی هوشمند تادو (Tado)نه تنها شامل یک ترموستات مرکزی می‌شود بلکه دریچه‌های رادیاتور متصل به اینترنت دارد که اطمینان حاصل می‌کند که تمام اتاق‌های منزل شما به یک اندازه گرم می‌شوند، یا وقتی از این اتاق‌ها استفاده نمی‌شود، اصلا گرم نمی‌شوند.

از زمانی که نست در سال ۲۰۱۱ وارد صحنه شد، گرمایش هوشمند برای خانه‌های هوشمند بسیار مورد توجه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون شرکتهایی مانند تادو این فناوری را پیش برده اند.

نست از یک ترموستات که فقط می‌تواند دما را در یک اتاق بخواند و گرمایش کل خانه را تنظیم کند، استفاده می‌کند اما سیستم تادو مجموعه‌ای از دریچه‌های متصل به اینترنت را ارائه می‌دهد تا دمای تمام نقاط خانه خوانده شوند. با استفاده از این دستگاه هوشمند، دیگر سیستم گرمایشی خانه شما به اشتباه خاموش نمی‌شود و دیگر گرمای خانه هدر نمی‌رود.

این دستگاه متصل مصرف انرژی را در طول فصل سرد ۱۵% کاهش می‌دهد. این قابلیت موجب شده است که دستگاه بسیار مورد توجه قرار گیرد اما رابط کنترل آن پیچیدگی‌هایی دارد که کار با آن را کمی دشوار می‌کند.

با اینکه تادو در تبلیغات خود می‌گوید که شما به آسانی می‌توانید آن را خودتان نصب کنید، بهتر است یک نصاب مجاز را از وبسایت تادو برای این کار انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید با استفاده از اپلیکیشن این دستگاه دمای یک اتاق را تغییر دهید، باید به قسمت مربوط به آن اتاق بروید و روی قسمتی که دمای مقصد را نشان می‌دهد، تلنگر بزنید. در اپلیکیشن یک رابط پیش‌فرض وجود دارد که می‌توانید از آن برای روشن کردن دستی سیستم گرمایش و انتخاب یک دمای مطلوب استفاده کنید.

تادو با تعدادی از سیستم‌های ضخص ثالث کار می‌کند و شما می‌توانید یک لایه اضافی از اتوماسیون را به خانه هوشمند خود اضافه کنید. تادو از تمام اکوسیستم‌ها اعم از الکسا، دستیار گوگل، و IFTTT پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید با استفاده از صدای خود سیستم گرمایش را کنترل کنید، دو مورد اول بسیار مناسب خواهند بود و اکوسیستم آخر برای جفت‌سازی گرمایش با سایر دستگاه‌های خانه هوشمند مناسب است برای مثال وقتی تادو متوجه می‌شود که شما خانه را ترک کرده اید، چراغ‌ها را خاموش می‌کند.

در کل، از نظر کاربرد سیستم تادو قدرتمند است. کنترل اتاق به اتاق بسیار کارآمد می‌باشد و یکپارچه‌سازی با اکوسیستم‌های خارجی به این معنی است که این سیستم می‌تواند با بقیه گجت‌ها کار کند. تنها نقطه ضعف این دستگاه هوشمند تشخیص حرکت است، اما بسته به نحوه استفاده شما از این سیستم، ممکن است به چنین قابلیتی نیاز پیدا نکنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.