حقوق مدیر استارتاپ: بخور‌ونمیر یا واقعی؟

0

تعیین حقوق یکی  از مهم‌ترین تصمیماتی است که یک مدیر و یا صاحب تجارت بایستی نسبت به آن صحیح‌ترین واکنش را نشان دهد. چگونه و بر چه پایه و اساسی باید این تصمیم مهم را عملی کرد؟

این سوال یک معمای قدیمی است که هر کارآفرین در زمان برنامه‌ریزی برای تجارت خود با آن مواجه می‌شود: «سهم من از این تجارت چقدر است؟» تئوری و راه‌حل‌های بسیاری برای رفع این مشکل پیشنهاد شده که برخی پرواضح و بعضی کمی پیچیده به نظر می‌رسند. اما در این میان دو مورد از مهم‌ترین این راه‌حل‌ها که خاص و ویژه شرکت‌های نوبنیاد و استارتاپ‌ها هستند به شرح زیر است:

 بخورونمیر پرداخت کنید

در زمان شروع یک استارتاپ و تا زمان رسیدن به سوددهی واقعی تنها به میزان نیازهای ضروری خود دستمزد برای خود در نظر بگیرید. بحث در اینجا بر سر این موضوع است که با کاهش هزینه‌های سربار، نیاز خود را به وارد کردن سرمایه بیشتر به کسب‌وکارتان برطرف کنید. همچنین با کاهش این هزینه‌ها، یعنی هزینه‌های سربار، میزان ضرر خالص کاهش و به عبارتی میزان سود خالص افزایش می‌یابد.

 به میزانی که شایسته آن هستید پرداخت کنید

این مهم را در روح، ساختمان و فرهنگ تجارت خود وارد سازید و به کار بگیرید. با این کار شما به تصویری حقیقی از میزان سرمایه مورد نیاز برای کسب‌وکارتان دست خواهید یافت.

با پرداخت حقوق خود به میزانی که لایق آن هستید به صورت و تصویری مجازی از تجارت خود، که با رسیدن به سوددهی تغییر کند، نمی‌رسید بلکه این شیوه حقوق‌دهی (یعنی به میزان شایستگی) تا انتها پابرجا خواهد ماند. پس با برنامه‌ریزی ساده و اندکی محاسبات ریاضی ساده‌تر، با محاسبه سود خالص از کسب‌وکار و هزینه‌های لازم جهت ادامه مسیر به بهترین شکل، تصمیمی صحیح برای میزان حقوق دریافتی خود بگیرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.