جورجیو آرمانی مظهر برند جهانی مد

مروری بر داستان جورجیو آرمانی

0

داستان موفقیت جورجیو آرمانی و برند آن داستان پر فراز و نشیبی است که از دهه هفتاد میلادی آغاز شد و امروز یکی از شناخته شده‌ترین برندهای دنیا به حساب می‌آید

برند مشهور جورجیو آرمانی توسط این طراح مشهور ثبت و توسعه یافت که با طراحی های برتر خود انقلابی در صنعت مد جهان به وجود آورد. این برند با ابجاد هاله ای از لوکس بودن توانست سردمدار مد بشود و داستان موفقیت جورجیو آرمانی را خلق کند. تاریخچه برند آرمانی نشان می دهد که این برند نه تنها به یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین نام های تجاری در صنعت برندهای لوکس تبدیل شده، بلکه یکی از با ارزش ترین شرکت های مد در جهان است.

داستان جورجیو آرمانی

جورجیا آرمانی در سال ۱۹۳۴ در شهر پیاچنزا در شمال ایتالیا به دنیا آمد. او در جوانی به ارتش پیوست و دو سال را در دانشکده پزشکی پیاچنزا گذراند. پس از ترک ارتش به میلان نقل مکان کرد و در فروشگاه لباس La Rinoscente مسئول ویترین شد. این آغاز داستان موفقیت جورجیو آرمانی بود؛ زیرا پس از مدتی به سمت فروشنده ارتقا مقام یافت. در سال ۱۹۶۵ به عنوان طراح مد در Nino Cerruti مسغول به کار شد و در آنجا بود که سرجیو جالئوتی آشنا شد. این دو در سال ۱۹۷۵ شرکت خود را راه اندازی کرده و تاریخچه برند آرمانی را کلید زدند.

همه چیز زیر یک چتر

برندی که به نام آرمانی می شناسیم، از همان ابتدا حس زیبایی و تجمل را در محصولات خود اعمال کرد و مورد توجه طبقه نخبه آن زمان قرار گرفت. آرمانی با ایجاد زی-برندهای مختلف که نیازهای بخش های مختلف جامعه را پوشش می داد تلاش کرد تا این برند را به یکی از قدرتمندترین برندهای لوکس جهان تبدیل کند. هدفی که تاریخچه برند آرمانی نشان می دهد به بهترین نحو اجرا شده است. این برند بر مبنای سه واژه ساخته شد: کلاس، کیفیت و انحصار. خط تولید آرمانی تمام جوانب صنعت مد را پوشش می دهد: پوشاک، لباس شنا، لوازم زینتی، عطر، لوازم آرایشی، ساعت، عینک، کیف و کفش مردانه، زنانه و بچگانه.

فتح جهان

شاید ژولیوس سزار سودای این را داشت تا تمام دنیا را زیر سلطه امپراتوری رم در آورد. اما این کار قرن ها بعد و توسط جورجیا آرمانی میسر شد. تاریخچه برند آرمانی با گسترش محصولاتش در آسیا و اقیانوسیه به نقطه عطف خود رسید. آنها توانستند تا شانگهای و چین نفوذ کرده و محصولاتشان را به فروش برسانند که بازاری فوق العاده بزرگ بود. در سال ۲۰۰۴، آرمانی فروشگاه محصولات خود با نام امپوریو آرمانی را در کنار برند مشهور The Bund در شانگهای افتتاح کرد و از آن زمان تا کنون در حال گسترش فروشگاه های خود در چین است. طبق تحقیقات سال ۲۰۱۸، ۳۳ درصد از بازار ۱.۴ تریلیارد دلاری محصولات تجملاتی به چین تعلق داشت.

داستان Giorgio Armani

فلسفه برندسازی در بازار پوشاک و کالاهای لوکس کمی با دیگر حوزه ها متفاوت است. در حقیقت این نوع کالاها با نام طراح اصلی خود گره خورده اند و یکی هستند. همین اتفاق را در برندهای مشابه دیگر مانند گوچی، کریستین دیور، سن لورن و ورساچه هم می بینیم و به همین دلیل است که حذف نام Giorgio Armani غیرممکن بوده و تاریخچه برند آرمانی با نام این طراح بزرگ گره خورده است.

معماری برند

هرگاه برند در کسب و کار اصلی خود محبوبیت و مقبولیت مشتریان هدف خود را کسب کرد، در گام بعدی به سراغ ورود به تولید کلاهای دیگر و بخش های مختلف بازارهای می رود. این پدیده در حوزه های مختلف صنعت رواج دارد.

آرمانی نیز پس از کسب محبوبیت در میان نخبگان جامعه و بخش باسواد مد بازار، با گسترش نام تجاری خود مراحل مشابهی را دنبال کرد. امروزه معماری نام تجاری Armani شامل یک مارک تجاری و سه مارک فرعی است که هر کدام پذیرای مجموعه های مختلفی از مشتریان هدف و در سطوح مختلف قیمتی هستند.

Giorgio Armani

مجموعه اصلی از لباس های کلاسیک با کیفیت بسیار بالا است که از لباس های آرمانی، لباس های اسکار و غیره تشکیل شده، بسیار گران قیمت هستند و مصرف کنندگان گروه سنی بین ۳۵ تا ۵۰ سال هدف قرار می دهد.

Emporio Armani

این برند جوانان گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال را هدف قرار داده و طراحی های مدرنی را ارائه می دهد که با سلایق مشتریان هدف خود تطابق دارد.

EA7

با الهام از آندری شوچنکو، فوتبالیست اوکراینی خلق شد که در آن زمان برای باشگاه آث میلان بازی می کرد و پیراهن شماره ۷ را بر تن داشت. این محصولات برای کسانی که عاشق سبک استثنایی هستند و می خواهند تجربه خود را از فعالیت های ورزشی به حداکثر برسانند ایجاد شده است. این برند مد شامل طیف گسترده ای از ورزش ها از جمله دو میدانی، تناسب اندام، گلف و ورزش های زمستانی است.

A/X Armani Exchange

برای عرضه در فروشگاه های خرده فروشی خانه مد آرمانی تولید می شوند. این برند به نوعی قدرت نهایی برند را نشان می دهد زیرا با ارائه طیف وسیعی از پوشاک و لوازم تزئینی، احساس کاملی از مد مجلل جورجیو آرمانی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مسئولیت اجتماعی توسط مارک تجاری

“فلسفه زیربنای برند من همیشه پایداری بوده است: من لباس هایی ارائه می دهم که می توانند برای سال های زیادی دوام داشته باشند و پوشیده می شوند. مسئله اخلاق حتی قبل از استراتژی مطرح می شود. ” جورجیو آرمانی

اما این تنها تولید و فروش نیست که داستان جورجیو آرمانی را جذاب می کند. برندسازی یک روند جامع است که مشتریان را از تمام جوانب باید راضی نگه دارد.

آرمانی بخشی از رویدادهای مختلف مسئولیت اجتماعی نیز بوده است. در سال ۲۰۱۹ آرمانی با Fur Free Alliance توافق کرد و تمام محصولاتی را که از خز حیوانات ساخته شده بودند حذف کرد. آنها همچنین پیمان مد را در سال ۲۰۱۹ امضا کردند که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، متوقف کردن گرم شدن کره زمین و بازگرداندن تنوع زیستی بود. او همچنین در دوره پاندمی کرونا تلاش کرد به ایتالیا کمک کند و تولید لباس پزشکی یک بار مصرف را آغاز کردند. همچنین به بیمارستان های مختلفی در رم، میلان ، پیاچنزا و برگامو مبلغی بالغ بر ۲ میلیون یورو کمک مالی کردند.

ارزش های برند

بیش از سه دهه است که داستان Giorgio Armani با تولید پوشاک لوکس پیش رفته و گذر زمان نشان داده که آنها همچنان به ارزش های ابتدایی خود پایبند مانده اند. طرح های آنها نشان داد که واقعا چه کسانی هستند، چه چیزی آنها را از دیگران متمایز کرده و برای مخاطبان خاص کرده است. آرمانی حتی پس از رسیدن به قله های موفقیت باز هم در میلان کار خود را ادامه داد و عشق و احترام فراوانی برای ریشه های خود قائل است.

داستان جورجیو آرمانی داستانی پر فراز و نشیب بوده اما شاید بزرگترین ویژگی آن را استمرار و پایبندی به اصول دانست. اتفاقی که می تواند هر برندی را به مسیر موفقیت هدایت کند و داستان Giorgio Armani را بارها و بارها تکرار کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.