تپ‌سی، تپ‌سی‌لاین را آزمایش می‌کند

0

تیم تکنولوژی تپ‌سی موفق شده است پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی و تلاش، خدمت جدیدی به بازار ارائه کند که هزینه‌های سفر را برای مسافران تپ‌سی بیش از پیش کاهش می‌دهد. این خدمت، که تپ‌سی‌لا‌‌ین نام گرفته، فعلا در چند نقطه محدود در شهر تهران راه‌اندازی شده ولی به‌زودی در همه نقاط پایتخت در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت.

تپ‌سی‌لاین مناسب حال مسافری است که می‌خواهد سفر خود را با یک مسافر دیگر، که نزدیک به او و هم‌مسیر اوست، به اشتراک بگذارد. از مزایای این سرویس آن است که کرایه هر مسافر تا حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد و برای راننده نیز فرصتی فراهم می‌آید که درآمد خود را با جابه‌جا‌کردن چند مسافر در یک مسیر افزایش دهد.

در سرویس جدید، برای جابه‌جایی مسافرانی که مسیری مشابه دارند، از یک خودرو استفاده می‌شود. بنابراین، انتظار می‌رود با پاگرفتن این خدمت، تردد خودروها کمتر شود و در نتیجه مصرف سرانه سوخت کاهش یابد. از همه مهم‌تر، فراگیرشدن سرویس اشتراک سفر (carpooling) کمک خواهد کرد تا در نهایت از میزان آلاینده‌های هوا، در کلانشهری مانند تهران که سال‌هاست با معضل ترافیک و آلودگی دست به ‌گریبان است، نیز کاسته شود.

این سرویس شبیه تاکسی‌های «خطی» سنتی است که در آن چند مسافر از یک مبدأ مشخص با استفاده از یک خودرو به یک مقصد مشخص منتقل می‌شوند؛ با این تفاوت که تپ‌سی‌لاین فقط ۲ درخواست را در هر سفر می‌پذیرید. در ضمن، مبدأها و مقصدهای مسافران نیز دقیقا منطبق بر هم نیستند، بلکه فقط در یک مسیر قرار دارند.

پس از طیِ دوره آزمایشی، کاربران تپ‌سی می‌توانند بعد از به‌روزرسانی اپلیکیشن خود گزینه «تپ‌سی‌لاین» را در کنار گزینه «کلاسیک» مشاهده کرده و در صورت تمایل از آن استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.