تور بازدید از شرکت‌های موفق بگذارید

0

داستان کسب‌و‌کارهای موفق اغلب الهام‌بخش کارآفرینان بعد از خود بوده‌اند؛ افرادی که به‌سختی کار می‌کنند تا ایده‌های خود را به‌بازار کسب‌و‌کار برسانند. اما آیا کار‌آفرینان آینده تنها کسانی هستند که مشتاق داستان‌های الهام بخش موفقیت‌اند؟ در‌واقع  کسب‌و‌کارهای‌بزرگ به‌طور فزاینده‌ای به‌روش‌های موفقیت توجه می‌کنند، تا با‌ایجاد انگیزه در افراد، کسب‌و‌کار خود را به‌روز نگاه دارند. در اینجا چند راه که برند‌های بزرگ با استفاده از ایده‌های استارتاپی در پیش‌گرفته‌اند را مرور می‌کنیم.

  •   استارتاپ درون‌شرکتی

بدون شک در هر شرکت بزرگ افرادی با ایده‌های بزرگ وجود‌ دارند. هر چقدر که مدیریت شرکت بتواند کارکنان را ترغیب کند تا ایده‌هایشان را به اشتراک بگذارند، منافع بیشتری نصیب کل مجموعه خواهد شد. به جای اینکه با ترس از ایجاد شرکتی مشابه توسط افرادتان، اطلاعات شرکت را محصور نگاه دارید، آنها را با کارمندان در میان بگذارید و همچنین از نظرات آنان استقبال کنید. شرکت‌هایی مثل جی ای یا مستر‌کارت در حال راه اندازی شرکت های‌کوچکی در درون شرکت خود هستند. این تلاش‌ها به‌طور‌خاص جهت پر‌رنگ‌کردن ایده‌های‌جدید و تقویت فرآیندهای قدیمی طراحی شده‌اند. در مورد مسترکارت، ده‌ها شرکت کوچک درون شرکت اصلی وجود دارد. از جمله یک برنامه دیجیتالی به نام (شاپ دیس) که اجازه می‌دهد تا مشتریان سفارش محصولات را به‌طور‌مستقیم و آنلاین انجام بدهند.

  •  آزمایشگاه

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای ایجاد کسب‌و‌کار و تشویق خلاقیت و نو‌آوری  استفاده از آزمایشگاه است. از شرکت گوگل گرفته تا رستوران‌ها و فست‌فودها مانند وندی و شرکت لبنیات ملکه؛ همه و همه  در حال راه‌اندازی آزمایشگاه و مراکز نوآوری در چارچوب شرکت اصلی خود هستند. این آزمایشگاه‌ها جایی است که در آن کسب و کارهای بزرگ و ایده‌های جدی آزمایش و عیب‌یابی می‌شوند.

  •  ترک کوتاه‌مدت‌کار

مرخصی‌های کافی برای کارمندان همواره راه‌حلی برای شارژ‌کردن افراد بوده است. این مهم اغلب از سوی افراد حرفه‌ای توصیه شده است. با این‌حال در سال‌های اخیر برند‌های بزرگ متدهای دیگری را از استارتاپ‌ها فراگرفته اند. این شرکت‌ها به جای مرخصی‌دادن به کارکنان و پیشنهاد تفریحاتی نظیر بازی گلف و …، برنامه‌ریزی تورهایی از کارخانه‌های تولیدی یا…  بازار کار را در دستور کار خود قرار داده‌اند. توسط این‌روش کارمندان کارهای روزمره خود را از زاویه دیگری می‌بینند که نهایتا به کمک آن  امکان خلق ایده‌های تازه و نوآوری در کارکنان به میزان زیادی بالا می‌رود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.