تلویزیون را از پنجره پرت کن بیرون!

0

بیشتر افراد دهکده جهانی با دنیای مجازی به‌خوبی رابطه برقرار کرده‌اند و در دست بیشتر آن‌ها موبایل‌ها و صفحه‌نمایش‌هایی است که آن‌ها را به این دنیای پرجنب‌وجوش وصل می‌کند. با توجه به طیف وسیع مخاطبان شبکه‌های اینترنتی، یکی از راهکارهای تبلیغاتی خلاق می‌تواند از طریق همین صفحه‌های نمایشی صورت بگیرد. دنیای امروز با طیف وسیعی از شبکه‌های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک، یوتیوب و یا پلت‌فرم‌هایی از قبیل واتس‌آپ و تلگرام و… روبه‌رو شده است و درصد بالایی از مردم جهان روزانه با این فضاها سروکار دارند. در این میان، یکی از شرکت‌های موفق تبلیغاتی به نام شایتلی، اقدام به ساخت ویدئوهایی تبلیغاتی‌ کرده که در این فضاهای مجازی به نمایش درمی‌آیند و مخاطبان دنیای الکترونیک، در عین اینکه در صفحه مورد نظر خود به گشت‌وگذار می‌پردازند، به صورت خودکار و ناآگاهانه، طیف عظیمی از ویدئوهای تبلیغاتی را نیز مشاهده می‌کنند.

  •  شایتلی، یک پلت‌فرم تبلیغاتی ویدئویی

شایتلی نرم‌افزاری کاربردی برای شناساندن برندهای تجاری، کسب‌وکارهای محلی و شرکای بازاریابی است که تبلیغات تصویری خود را به صورت پویا در صفحات نمایشی مختلفی مانند یوتیوب، گوگل، موبایل و شبکه‌های اجتماعی به نمایش می‌گذارد.

نرم‌افزار شایتلی به صورت خودکار با قرار دادن یک محتوای محلی، تبلیغات شخصی خلاقانه‌ای را تهیه می‌کند که به طور قابل‌توجهی به افزایش بازخورد مصرف‌کنندگان منجر می‌شود. این نرم‌افزار با دسترسی برنامه‌ریزی‌شده به شبکه‌های تبلیغاتی متعدد، بزرگ‌ترین و موثرترین فهرست موجودی بازار را ارائه می‌کند و از طریق هدف‌گیری خودکار، مزایده مناقصه و تخصیص بودجه، یک مبارزه انتخاباتی مقیاس‌پذیر را شکل می‌دهد. فناوری اختصاصی شایتلی توسط داده‌های بزرگ محلی تغذیه ‌شده و به منظور بهینه‌سازی محتوای تبلیغاتی، تحویل مبارزات انتخاباتی و هدف قرار دادن مشتریان، برنامه‌ریزی می‌شود. با این اهداف، این نرم‌افزار تبلیغاتی موثرترین راه‌حل‌ها را در شناساندن برندها و کسب رضایت مشتریان ارائه می‌دهد.

  •  زمانی برای دیدن بیرون جعبه

با وفور شبکه‌های مجازی و حضور گسترده مردم در این فضاها، دیگر دوره تبلیغات تلویزیونی به سر آمده است. اکنون زمان آن رسیده که از این جعبه جادویی به سوی صفحه‌نمایش‌های دستی خود برویم. طبق آماری که محققان شایتلی به دست آورده‌اند، در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از مدیران تجاری معتقدند تبلیغات ویدئویی آنلاین بسیار موثرتر از تبلیغات تلویزیونی است. با ساخت ویدئوهای تبلیغاتی توسط تیم تبلیغاتی شایتلی، تولیدکنندگان و شرکت‌های بزرگ می‌توانند با تاثیرگذاری بیشتر بر روی مشتریان خود، به بازخورد سریع‌تری از جانب آن‌ها برسند و در همان فضاهای مجازی، نظر مصرف‌کنندگان خود را درباره محصولات ارائه‌شده بفهمند که درنهایت باعث بهبود روند تولیدی آن‌ها خواهد شد.

  •  بهینه‌سازی هوشمند

از طریق موتورهای تجزیه‌ وتحلیل هوشمند، می‌توان میزان عملکرد ویدئوهای تبلیغاتی را بررسی کرد. به این معنا که از طریق پاسخ‌هایی که از طرف بینندگان دریافت می‌شود، میزان موفقیت یک تبلیغ برآورد خواهد شد. اینکه مثلا چندبار بینندگان یک تبلیغ تجاری را به صورت کامل دیده‌اند و یا اینکه تنها ۳۰ ثانیه از آن را تماشا کرده‌اند، می‌تواند در بهینه‌سازی آن تبلیغ موثر باشد؛ یا اینکه چند درصد مخاطبان یک ویدئوی تبلیغاتی را به صورت کامل و یا نیمه تماشا کرده‌اند که تمام این داده‌ها برای رسیدن به یک روش بهینه‌سازی خلاق بسیار ارزشمند است. همچنین کلیک کردن یکی دیگر از روش‌های فهمیدن بازخورد مخاطبان است. اگر بیننده‌ای تحت تاثیر یک ویدئوی تجاری قرار گرفته باشد، از طریق کلیک کردن روی آن می‌تواند آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهد و با این کار علاوه بر دریافت پاسخ مستقیم از مشتریان، تبلیغی غیرمستقیم نیز صورت خواهد گرفت.

  •  تبلیغات ویدئویی شخصی

هرچه شناخت یک شرکت تبلیغاتی از مصرف‌کنندگان یک محصول بیشتر باشد، در ارائه روش‌های تبلیغاتی خود موفق‌تر عمل خواهد کرد. در این میان شرکت شایتلی نیز با تولید ویدئوهای تبلیغاتی شخصی، سعی در ارائه تبلیغاتی دارد که تا حد ممکن با علایق و خصوصیات مشتریان مطابق باشد. بنابراین ممکن است برای تبلیغ یک محصول واحد چندین ویدئوی متفاوت ارائه دهد.

ویدئوهای تبلیغاتی شخصی یک روند آگهی‌سازی برای مخاطبان متفاوت است. از طریق آگهی‌های بازرگانی شخصی می‌توان یک رابطه منحصربه‌فرد و خاص با مشتریان مختلف در سراسر جهان برقرار کرد. در این روش با استفاده از اطلاعاتی که از محل سکونت مشتریان در دست است، و همچنین علایق شخصی و درونی آن‌ها مانند تیم ورزشی محبوبشان و یا فعالیت‌های مورد علاقه آن‌ها و آگاهی از متغیرهای فردی مانند جنسیت و سن مخاطبان، ویدئوکلیپ‌های تبلیغاتی تولید می‌شود که با توجه به نوع مخاطب متفاوت هستند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.