تغییروتحول مایکروسافت در اوت‌لوک موبایل

0

پس از اینکه شرکت مایکروسافت ابزار تقویم شخص ثالث را خریداری و از میدان خارج کرد، اوت‌لوک به‌عنوان یک سپیده‌دم جدید در اپلیکیشن‌های تلفن همراه ظاهر شد.

مایکروسافت سال گذشته این اپلیکیشن تقویم را انتخاب کرد و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد برای این ابزار مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. در پایان ماه آگوست، شرکت این اپلیکیشن مجزا را از میدان خارج کرد.

اما قابلیت‌های Sunrise برای مدت طولانی از چرخه خارج نشد. یک به‌روزرسانی از اپلیکیشن اوت‌لوک برای سیستم‌های عامل اندروید و آی‌اواس ارائه شد که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را معرفی می‌کرد و بسیاری از این قابلیت‌ها از سان‌رایزگرفته شده بود.

خاویار سولترو، معاون  اوت‌لوک، در بلاگ خود گفته است: «همچنان که ما به استفاده از طراحی‌های تخصصی Sunrise در اوت‌لوک ادامه می‌دهیم، قابلیت‌های مربوط به تاریخ و ساعت را به‌روز‌رسانی کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی بیش از پیش آسان شود. طراحی جدید ما یک روش آسان‌تر و نوآورانه‌تر را برای انتخاب تاریخ و ساعت هنگام ایجاد یک جلسه ارائه می‌دهد که با نحوه کار اوت‌لوک  در وب یا دسکتاپ مطابقت دارد.»

اپلیکیشن‌ اوت‌لوک برای تلفن همراه از آیکون‌هایی استفاده می‌کند که نوع رویداد را نشان می‌دهد. این ایده نیز از Sunrise گرفته شده است. سولترو می‌گوید: «دفعه بعد که یک رویداد ایجاد می‌کنید، سعی کنید کلمه coffee یا lunch را تایپ کرده و ببینید در نمای برنامه شما چه اتفاقی می‌افتد؛ کلیدواژه‌ها به‌طور خودکار یک آیکون را نشان می‌دهد که با عنوان رویداد شما مطابقت دارد. وقتی می‌خواهید به‌سرعت روز خود را مرور کنید و ببینید کارهای بعدی شما چیست، آیکون‌ها به کمک شما می‌آید.» او معتقد است که این قابلیت‌ها نوعی سرگرمی نیز محسوب می‌شود. به‌علاوه، نقشه‌ها به‌طور مستقیم در کنار جزئیات رویدادها قرار خواهد گرفت. او می‌گوید: «دفعه بعد که یک رویداد ایجاد می‌کنید، فقط یک موقعیت مکانی را تایپ کنید، یکی از پیشنهادات دستی را انتخاب کنید تا اوت‌لوک یک تقشه را در جزئیات رویداد شما بگنجاند. حالا، قبل از اینکه به رویداد بعدی بروید، می‌توانید به‌آسانی روی نقشه در جزئیات رویداد تلنگر بزنید و از اپلیکیشن نقشه‌های دلخواه خود مسیر را دریافت کنید.» سایر تغییرات عبارت است از «تقویم‌های جالب»، که به کاربران امکان می‌دهد در یک تیم ورزشی مشترک شوند تا رویدادها را به‌طور خودکار در تقویم خود دریافت کنند. برنامه‌های تلویزیونی و سایر موضوعات نیز به‌زودی گنجانده خواهد شد. مایکروسافت یک قابلیت برای ویرایش جلسات تکرار از دستگاه تلفن همراه و امکان راه‌اندازی اسکایپ برای جلسات کاری از اپلیکیشن را نیز اضافه کرده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.