تحریم ایرانی‌ها توسط تراستک

0

تراستک امسال روزهای ۶ تا ۹ آذر ماه در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود. هر سال تعداد زیادی از مدیران ارشد کسب‌وکارهای مالی ایران در این رویداد حضور داشتند. اما امسال تراستک بازدیدکننده‌های ساکن ایران را به کاخ جشنواره راه نمی‌دهد.

امسال تراستک بازدیدکننده‌های ساکن ایران را به کاخ جشنواره راه نمی‌دهد. تراستک امسال روزهای ۶ تا ۹ آذر ماه در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود. هر سال تعداد زیادی از مدیران ارشد کسب‌وکارهای مالی ایران در این رویداد حضور داشتند.

طی مکاتباتی که از هفته‌های قبل با برگزارکنندگان رویداد داشتیم، آنها اعلام کردند علی‌رغم میل باطنی نمی‌توانند پذیرای ایرانی‌ها در تراستک باشند.

برای این منظور از چند هفته پیش به عنوان خبرنگار در رویداد تراستک فرانسه ثبت‌نام کرده بودیم که بعد از حدود ۲۰ روز گروه کمکسپوزیوم، برگزارکننده این رویداد در دو ایمیل جدا اعلام کرد با درخواست ما موافقت نشده است.

در ایمیل اول فقط اعلام شد که درخواست ما رد شده است. در ایمیلی دیگر کِلر دلپلانک، مدیر ارتباطات کمکسپوزیوم درباره علت رد شدن درخواست ما توضیح داد و گفت که «ما به‌تازگی مجبور به گرفتن تصمیمات چالش‌برانگیزی شدیم. از ۱۴ژوئن تعاملات خودمان را با شرکت‌های ایرانی و افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، در تمام رویدادهایمان، متوقف کردیم. این تصمیم به دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی اتخاذ ‌شده است.»

در ادامه متن کامل ایمیل را مشاهده می‌کنید:

«خانم والی و آقای قربانی عزیز

ما درخواست شما را برای دریافت کارت خبرنگاری در تراستک ۲۰۱۸ دریافت کردیم و متاسفانه نمی‌توانیم درخواست شما را بپذیریم.

کمکسپوزیوم در سراسر دنیا و در کشورهای مختلفی فعالیت و از تنوع فرهنگی که در جوامع مختلف وجود دارد استقبال می‌کند. تمام تلاش ما مبنی بر این است که پیرو قوانین محلی و جهانی موجود و همینطور ارزش‌های داخلی خودمان باشیم.

ما به‌تازگی مجبور به گرفتن تصمیمات چالش‌برانگیزی شدیم. از ۱۴ ژوئن تعاملات خودمان را با شرکت‌های ایرانی و افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، در تمام رویدادهایمان، متوقف کردیم.

این تصمیم به دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی اتخاذ ‌شده است و در نتیجه بانک‌های ما نمی‌توانند هیچ‌گونه پرداختی از سمت ایران را پذیرش کنند. علاوه بر این، در صورت نقض این قوانین پیامدهای بسیار سختگیرانه‌ای از جانب سرمایه‌گذاران ما علیه ما اعمال خواهد شد.

ما در این سال‌ها غرفه‌داران و بازدیدکنندگان ایرانی بسیاری داشتیم که متاسفانه مجبوریم خبرهای ناامیدکننده‌ای به آنها بدهیم و این تصمیمی نبوده که با فراغ‌بال گرفته باشیم. ما نسبت به روابطی که در گذشته با اشخاص و شرکت‌های ایرانی داشتیم، قدردانیم و منتظر بازگشت آنها به رویدادهایمان هستیم.

با اینکه ما به‌دنبال متدها و روش‌هایی برای ادامه همکاری با افراد و شرکت‌های ایرانی هستیم ولی نمی‌توانیم با قاطعیت این اطمینان را بدهیم که معامله‌ها و قراردادهای بین ما منطبق با تمام الزامات حکومتی باشد.

در حال حاضر ما هیچ قراردادی را برای غرفه‌های ایرانی پذیرش نمی‌کنیم، به افرادی که در ایران زندگی می‌کنند نامه ویزا نمی‌دهیم، هیچ پرداخت و پیش‌ثبت‌نامی از سمت ایرانی‌هایی که مایل به حضور در برنامه‌های ما هستند را هم پذیرش نمی‌کنیم.

امیدواریم که این وضعیت موقتی باشد و به‌زودی بتوانیم پذیرای شرکت‌ها و اشخاص ایرانی در رویدادهایمان باشیم.»

اسفندماه سال گذشته چنین موضوعی درباره رویداد موبایل بارسلون رخ داد و برگزارکنندگان رویداد اعلام کردند که نمی‌توانند به ایرانی‌ها «ویزا رکامندیشن» بدهند.

با این وجود تعدادی از ایرانی‌ها و از جمله خبرنگار راه پرداخت در این رویداد حضور داشتند. اگر آنجا محدودیت در زمینه نامه ویزا بود، این بار شرکت فرانسوی اعلام کرده است که اساسا قادر به پذیرش و حضور ایرانی‌ها در رویداد هم نیست.

 درباره رویداد تراستک

تراستک ۲۰۱۸ از ۲۷ تا ۳۰ نوامبر و به عبارتی از ۶ تا ۹ آذرماه در کاخ جشنواره کن برگزار می‌شود.

تا سال ۲۰۱۵ اسم این رویداد کارتس بود؛ رویدادی که از سال ۱۹۸۵ همه‌ساله در شهر پاریس فرانسه برگزار می‌شد.

تمرکز این رویداد ‌روی فناوری‌های کارت هوشمند، احراز هویت، امنیت، پرداخت و اتصال است.

از سال ۲۰۱۶ این رویداد با تغییراتی، به کار خود ادامه داد، کارتس با نام جدید تراستک از پاریس به کن مهاجرت کرد.

گروه کمکسپوزیوم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های برگزار‌کننده رویداد در دنیاست که در ۱۱موضوع مختلف بیش از ۱۷۷ رویداد B2B و B2C در ۳۰ کشور دنیا از آسیا تا آمریکا برگزار می‌کند.

مخاطبان رویدادهای این گروه سالانه ۳ میلیون بازدیدکننده و ۴۵ هزار غرفه‌دار هستند. آذرماه هر سال بازدیدکننده‌هایی از شرکت‌های ایرانی فعال در بانکداری و پرداخت برای حضور در رویداد تراستک به پاریس و کن مسافرت می‌کردند. این تعداد قابل توجه امسال حذف خواهند شد.

گرچه برخی از این شرکت‌ها در شرایط ارزی کشور، امسال به این جمع‌بندی رسیده‌ بودند که تراستک دیگر به اهمیت سال‌های گذشته نیست و رویدادهای دیگری مانند مانی ۲۰۲۰ را برای حضور انتخاب کرده بودند، اما این اقدام تراستک قطعا می‌تواند بر رویداد امسال تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.