تبلیغ شما مخاطب را کور کرده است!

0

آیا نخستین بیلبورد تبلیغات را که امروز در مسیر آمدن به سر کار دیدید، به یاد‌ می‌آورید؟ دومی ‌را چطور؟ احتمالا پاسخ خیر خواهد بود. در مورد جعبه‌های حبوبات در کابینت چطور؟ کدام حبوبات در سمت چپ و کدام در سمت راست قرار دارند؟  اگر شما تبلیغات روزانه در مسیر مترو، یا تبلیغات نوار کنار صفحه وب‌سایت مورد علاقه‌تان‌ را می‌بینید، ولی به خاطر نمی‌آورید، احتمالا به کوری در برابر تبلیغات دچار شده‌اید.

تمرکز ما در این مقاله بر کوری تبلیغات از نوع دیجیتالی است. مطمئنا، وب‌سایت شما ممکن است برای اولین‌بار که مشتریان بالقوه شما آن را‌ می‌بینند، فوق‌العاده جذاب و چشمگیر بوده باشد. اما برای چه مدت؟ برای بار سوم، چهارم یا دوازدهم هم همین‌گونه است؟ اگر شما‌ می‌توانید جای حبوبات مورد علاقه خود را فراموش کنید، مطمئنا‌ تبلیغات بسیاری از وب‌سایت‌ها را نیز فراموش کرده‌اید.  با توجه به این موضوع اقداماتی که‌ شما در بازاریابی می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بازاریابی شما به کوری مخاطب نسبت به تبلیغات منجر نمی‌شود‌ را بررسی می‌کنیم. 

  •  با وب‌سایت خود بازی کنید‌

البته، لزوما امکان ندارد که تیم طراحی وب‌سایت شما هر ماه یا هر دو ماه یک‌بار وب‌سایت جدیدی را برای شما طراحی کند. نیازی هم نیست که تغییرات اینقدر پیچیده و زیاد باشند. می‌توانید با تغییرات کوچک شروع کنید و به آن بیفزایید. تصویر اصلی در صفحه اصلی شما برای چند ماه ممکن است منحصر‌به‌فرد و جالب باشد، یا برای بازدیدکنندگانی که برای اولین‌بار به سایت شما سر‌ می‌زنند، اما در ذهن بازدیدکنندگان همیشگی ثبت نمی‌شود. پس وقت آن است که آن را تغییر دهید. شما‌ می‌توانید هر ماه آن تصویر را تغییر دهید.

  •  بازخوانی قالب ایمیل شما

مطمئنا شما قالب ایمیل خود را برای مشتریان آینده آماده کرده‌اید. قبل از اینکه از طریق آن ایمیلی بفرستید، باید از خودتان بپرسید هر بار که خود و محصولات خود را به یک مشتری بالقوه معرفی‌ می‌کنید، چه تغییراتی باید در قالب ایمیلتان ایجاد کنید. اگر تا‌به‌حال در ارسال ایمیل‌هایتان تنها نام مخاطب را تغییر داده‌اید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اید. ایمیل‌هایتان را بررسی کنید؛ در ایمیل فرستادن به مشتریان خود به آنها ثابت کنید که به آنها علاقه دارید نه فقط به پولشان. اگر آنها را در یک نمایشگاه تجاری ملاقات کرده‌اید، موارد خاصی را که به شما گفته‌اند، در یک ایمیل بیان کنید.

  •  داستان خود را عنوان کنید‌ 

شرکت شما به هر شکلی که آغاز شده است، یک داستان دارد. آیا با تأسیس شرکت، داستان شما متوقف شد؟ البته که نه! داستان شما تمام نشده و ادامه دارد. بنابراین، داستان خود را با مشتریان به اشتراک بگذارید و آزادی مطبوعات فرصت شگفت‌انگیزی برای نشان دادن شما به مخاطبانتان است و اینکه داستان شما هنوز ادامه دارد فرصتی است برای همراه‌شدن با مشتریان در ادامه‌‌ مسیر.

  •  همه چیز را متحول نکنید‌

واقعا، نیازی به متحول‌کردن همه‌چیز نیست. شما‌ می‌خواهید به‌روز و فعال بمانید، کار درستی است و راهکار آن ایجاد تغییرات کوچک و مداوم است، نه تغییرات یک‌باره و اساسی. تحولاتی از جمله مناسب‌سازی پیام‌ها و ایمیل‌هایی که به مشتریان خود ارسال‌ می‌کنید و ارسال داستان خود برای چند نشریه یا مطبوعاتی که در دو یا سه جا منتشر‌ می‌شوند. این تغییرات کوچک‌ می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را که‌ امکان دارد یک کوری ناخواسته برای برند تجاری‌تان ایجاد کرده باشد، اصلاح کند و به شما این اجازه را بدهد که دوباره توجه مخاطبانتان را به خود جلب کنید. 

  •  کوری در برابر محتوا

یک سؤال: «کوری در برابر بازاریابی هم وجود دارد؟»

حيرت‌انگيز است که بیشتر محتوايي​​ كه در اينترنت قرار دارد، مفید نیستند. پس جای تعجب نیست که اکثریت قریب به اتفاق مخاطبان، صفحات را قبل از اینکه بخوانند، ترک‌ ‌کنند. پس راهکار چیست؟

  •  محتوای بهتری را ایجاد کنید

امروز‌ اگر تولید محتوای بصری، تولید محتوای متنی، تولید محتوای ویدئویی یا تولید محتوای گرافیکی شما، آموزشی نباشد و نتواند خواننده خود را سرگرم کند و یا برای آنها الهام‌بخش نباشد، دیگر چیزهایی که از تولید محتوا‌ می‌خواهید مانند ترافیک، فروش و … را نمی‌تواند به شما بدهد.  باید بیشتر شبیه خوانندگانمان فکر کنیم و رویکردمان را برای ایجاد ارزش محتوایمان مورد تجدید نظر قرار دهیم. باید به دنبال آن باشیم که مخاطبان ما به چه محتوایی نیاز دارند و در اینترنت به دنبال پاسخ آن هستند، پس در این راستا محتوای متنی به همراه انواع دیگر محتوا مانند بصری، ویدئویی یا محتوای گرافیکی متناسب با پرسونای مخاطب می‌تواند تأثیرگذار باشد.   

  •  طرز بیان متفاوتی داشته باشید‌ 

بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط استراتژی بازاریابی محتوای خود را مانند شرکت‌های بزرگ انجام‌ می‌دهند. اگر خوانندگان شما دچار کوری در برابر محتوا شدند، شما این فرصت را دارید که با طرز بیان متفاوت در محتوای خود، از این روند به نفع خود استفاده کنید. داشتن یک متن خلاقانه و جذاب‌ می‌تواند حتی مشتریانی که فرصتی را برای خواندن محتواها نمی‌گذارند، جذب کند. تا زمانی که شما از این مشکلات به عنوان فرصت استفاده کنید، خطری شما را تهدید نمی‌کند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.