بپایید بازاریابی پیامکی‌تان اسپم نشود!

0

اگر شما می‌خواهید با استفاده از یک روش سریع، کارآمد و ارزان با مشتریان خود در ارتباط باشید، بازاریابی پیامکی می‌تواند یکی از بهترین راهبردهای کاری باشد. با بیش از ۶ میلیارد دستگاه تلفن همراه در دنیا، منطقی است که شما برای ارتباط با مشتریان خود از پیامک استفاده کنید.

پیامک‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای به‌روز‌رسانی مشتریان و اطلاع‌رسانی به آنها درباره آخرین پیشنهادها‌ و تبلیغات، محصولات جدید، معاملات فراگیر‌ و غیره است. اما برای اینکه بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید، باید با مراحل بازاریابی پیامکی مناسب آشنا باشید. برخی از بایدها و نبایدها در این حوزه در اینجا ذکر شده‌اند.

  •  اجازه بگیرید

یکی از قوانین مهم بازاریابی پیامکی آن است که شما مطمئن شوید مشتریانتان راضی هستند که پیامک‌های بازاریابی شما را دریافت کنند. از آنجا که ارسال پیامک بسیار شخصی‌تر از ارسال یک ایمیل یا حتی نامه است، در نتیجه مشتریان ترجیح می‌دهند در این خصوص از آنها اجازه گرفته شود.

  •  پیام‌های اسپم ارسال نکنید

هیچ‌کس دوست ندارد با پیامک‌های اسپم بمباران شود به ویژه در صندوق ورودی تلفن هوشمندش. ایمیل‌های اسپم را می‌توان فیلتر کرد، اما در خصوص پیامک‌ها، این امکان وجود ندارد. در نتیجه باید مطمئن شوید هر پیامکی که ارسال می‌کنید حاوی محتوای ارزشمند برای گیرنده است. وقتی صحبت از بهترین نتایج یک کمپین بازاریابی پیامکی می‌شود، تمرکز روی کیفیت به جای کمیت اهمیت می‌یابد.

  •  مختصر و مفید بنویسید

ارسال پیامک‌های کوتاه و مرتبط بهترین روش برای حصول اطمینان از آن است که توجه مشتریان خود را به کمپین خود جلب کرده‌اید. به طور ایده‌آل، پیامک‌ها نباید از بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر تشکیل شوند زیرا ارسال یک متن در چند پیامک متوالی می‌تواند تاثیر معکوس روی مشتری داشته باشد و موجب شود که مشتری خسته شده و پیام را حذف کند.

  •  شخصی‌سازی کنید

استفاده از یک پلت‌فرم بازاریابی پیامکی مانند Reach Interactive به این معناست که شما می‌توانید از طریق پیامک به طور شخصی به مشتریان خود دسترسی داشته باشید، این امر به تقویت رابطه شما با آنها کمک می‌کند و موجب می‌شود که مشتری احساس کند یک فرد مهم و خاص است. موارد ساده مانند خوشامدگویی از مشتریان با ذکر نام آنها می‌تواند تاثیر خوبی روی میزان رضایت آنها داشته باشد.

  •  یادتان نرود که خودتان را معرفی کنید

هنگام ارسال پیامک بازاریابی، حتما‌ به مشتریان بگویید که چه کسی دارد به آنها پیامک می‌زند. این برای شناساندن برند بسیار مهم است و مشتریان را تشویق می‌کند تا متن شما را باز کرده و مطالعه کنند. معرفی خود به مخاطب موجب می‌شود که آنها مطمئن شوند پیامک شما مفید و مرتبط است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.