برای بازاریابی محتوا چقدر باید هزینه کرد

0

اهمیت‌دادن به بازاریابی محتوا و چگونگی درست انجام دادن آن از نکاتی است که در پیشرفت کسب‌وکار ما بسیار تأثیرگذار است. این مسئله که برای رسیدن به اهداف خود چقدر هزینه نیاز دارید، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در بازاریابی محتوا باید در نظر بگیرید. اولین قدم در یک بازاریابی موفق، استراتژی‌های محتواست. اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی کانتنت که تیم شما انتخاب کرده است، شما را به سوی پیشرفت سوق می‌دهد. در پاسخ به این سؤال که بازاریابی کانتنت چیست؟ باید گفت اینکه شما یک برنامه داشته باشید تا برای اهداف ارزش‌آفرین کلی و بلند‌مدت‌تان برنامه‌ریزی کنید، معنای بازاریابی محتواست. در بازاریابی کانتنت شما در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد مطالب قابل دستیابی، مرتبط و جذاب هستید و دلیل ایجاد محتوا صرفا فقط به‌خاطر وجود محتوا نیست. استراتژی بازاریابی محتوای شما باید مفید باشد. به این معنی که به وسیله‌ آن بتوانید اولویت محتوای خود را تعیین کنید و با توجه به بودجه‌‌ در نظر گرفته شده، تولید محتوا کنید اما بخش‌های مختلف بودجه‌بندی بازاریابی محتوا کدامند؟

فرمت‌های‌محتوا: تعیین فرمت محتوای تولیدی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بازاریابی محتواست. انواع مختلف محتوا از جمله ویدئو‌ها، انیمیشن، وبلاگ، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و… در تولید محتوا وجود دارند و با توجه به بودجه‌‌ تعیین‌شده قابل اجرا هستند.

بودجه‌‌ اجتماعی: راز به حداکثر رساندن بودجه‌‌ اجتماعی تنها پرداخت هزینه نیست، بلکه باید تمرکز شما ‌روی هدف قرار دادن و ارسال پیام به مخاطب مناسب باشد. با استفاده از شیوه‌ آزمون و یادگیری می‌توان عملکرد را افزایش داد.

گزارش و چشم‌انداز: این دو عامل بسیار به هم وابسته هستند. با توجه به گزارش‌های بودجه‌بندی، می‌توانید با در نظر گرفتن چشم‌انداز شرکت خود، سرمایه‌گذاری‌‌های خود را افزایش و یا کاهش دهید. افزایش سرمایه‌گذاری در کانال‌های رسانه‌ای، نوع و فرمت محتوا به شما اطمینان می‌دهد که در مسیر درست قرار دارید.

بررسی و برنامه‌ریزی بودجه‌‌ مستمر: بودجه‌‌ شما در طول سال مالی از طریق گزارش‌ها‌، چشم‌انداز نسبت به آینده، آزمون و یادگیری، درک بهتر مخاطبان و… تکامل خواهد یافت. سریع و با اعتماد به نفس باشید و تلاش کنید که یک برنامه‌ریزی مؤثر برای بودجه‌‌ خود داشته باشید.

مقدار محتوای تولیدی: یکی دیگر از عوامل مؤثر در بودجه‌بندی بازاریابی محتوا مقدار محتوای تولید شده و مورد نیاز است. اینکه برای رسیدن به هدف به چه مقدار محتوا نیاز دارید، باید با کمک مشاور بازاریابی محتوا به درستی تعیین شود تا هزینه‌های این کار نیز برآورد شود.

توزیع و تقویت محتوا: از دیگر مواردی که باید در بودجه‌بندی بازاریابی کانتنت در نظر داشت، فرآیند توزیع و تقویت محتواست؛ بدون در نظر گرفتن آن نمی‌توان در بودجه‌بندی موفق عمل کرد. برنامه‌ریزی شما باید شامل تقویم محتوا برای توزیع هرگونه محتوای تولید شده و اختصاص بودجه‌ای برای استفاده از راهنمایی‌های مشاور بازاریابی محتوا باشد.

بهبود رتبه کلمات کلیدی: اگر سعی در افزایش رتبه‌ کلمات کلیدی خود از طریق بازاریابی محتوا داشته باشید، باید فهرستی از کلمات کلیدی که مورد نظر شماست و به کسب‌وکار شما مربوط می‌شود تهیه کنید و آنها را به عنوان هدف قرار دهید. با در نظر گرفتن هزینه‌ای برای محاسبه و انتخاب این کلمات می‌توانید بودجه‌بندی دقیق‌تری داشته باشید.

در نهایت تمامی این تلاش‌ها به این نقطه ختم می‌شوند که چگونه می‌توانیم هزینه‌ ماهانه‌‌ بازاریابی محتوا را به‌درستی برآورد کنیم. در این مسیر سؤالاتی وجود دارد که برای دستیابی به هزینه‌های تولید محتوا باید به آنها پاسخ داد. تعیین کنید که چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟ آیا محتوای شما یک محتوای آموزشی است؟ یا محتوایی است که مشاوره می‌دهد؟ تعیین اینکه چه نوع محتوایی باید تولید شود، اهمیت بالایی دارد. صنعت شما چیست؟ اگر شما در یک صنعت پیچیده‌ هستید، محتوای تولید شده قطعا‌ هزینه‌‌ بیشتری خواهد داشت، زیرا تولیدکننده‌ محتوا نیاز به تجربه، اطلاعات و زمان بیشتری دارد. اهداف شما چه هستند؟ ممکن است قصد داشته باشید که ترافیک بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید یا به جذب مخاطبان با کیفیت بالا و هدفمند بپردازید. فرکانس میزان تولید محتوای شما چقدر است؟ هر چه محتوای بیشتری تولید کنید مسلما‌ هزینه‌های بازاریابی محتوا برای شما بیشتر خواهد شد. چه نوع محتوایی نیاز دارید؟ یکی دیگر از سؤالات مهمی که باید به آن پاسخ داده شود‌ تا بتوانید بهترین تصمیم‌گیری را در تولید محتوای مناسب داشته باشید، نوع محتوای تولید شده است.

موفقیت در بازاریابی بدون داشتن محتوای مناسب امکان‌پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.