با دلتا فایو، ساس‌ها را از خانه بیرون بیندازید

0

ساس موجب خارش پوست می‌شود. این موجودات ریز از خون انسان تغذیه می‌کنند و امروز‌ به یکی از مشکلات جدی انسان تبدیل شده‌اند و می‌توانند بیماری‌های مختلفی را به وجود آورند مانند آلرژی، راش پوستی‌ و غیره. این ساس‌ها می‌توانند در هر کجایی زندگی کنند. از آنجا که این موجودات بسیار ریز هستند و در جاهایی مانند داخل یک تخت مخفی می‌شوند، اطلاع از وجود آنها کار دشواری است. سیستم کنترل ساس دلتا فایو (Delta Five) یک سیستم هشدار هوشمند است که به دنبال این موجودات می‌گردد. در گذشته از این دستگاه فقط در هتل‌ها استفاده می‌شد اما اکنون خانه‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند. این دستگاه کوچک با قابلیت وای‌فای را می‌توان روی یک پاتختی در کنار تخت نصب کرد. این دستگاه ساس‌ها و سایر حشرات مانند مورچه، سوسک‌ و سایر خزندگان را می‌گیرد.

پس از اینکه حشره در تله افتاد، این دستگاه به طور خودکار یک پیامک یا ایمیل با یک تصویر از حشره ارسال می‌کند. پس از آن شما می‌توانید آن حشره را از خانه بیرون بیندازید. شرکت دلتا فایو سیستمز، سیستم کنترل حشره خودکار خود را برای ساس‌ها و سایر حشرات ارائه می‌دهد. درصد دقت این دستگاه در تشخیص حشرات به گفته هتلداران ۹۰ درصد بوده است. این دستگاه مجهز به وای‌فای از یک طعمه کاملا طبیعی و غیر‌سمی برای جذب ساس‌ها استفاده می‌کند و بلافاصله قبل از اینکه مهمانی مبتلا شود، به مدیریت هتل اطلاع می‌دهد. جیسون ژانت، مدیرعامل شرکت دلتا فایو، می‌گوید: «ساس‌ها حشراتی هستند که در همه جا زندگی می‌کنند و هر خانه‌ای نسبت به ساس آسیب‌پذیر است. احتمال اینکه در یک خانه ساس وجود داشته باشد، به میزان تمیز‌بودن و رعایت نظافت یا ویژگی‌های فیزیکی مربوط نمی‌شود. تنها راه از بین بردن ساس‌ها آن است که هر چه سریع‌تر از حضور آنها در خانه مطلع شوید و سریعا اقدام کنید.» این دستگاه از دوربین‌های داخلی برای تشخیص حشرات و اطلاع‌رسانی فوری به افراد مربوطه از طریق ایمیل یا پیامک استفاده می‌کند. مدیریت می‌تواند تصاویر حشرات را مشاهده کرده و هشدارهای موجود در مجموعه دلتا فایو را ببیند.

این دستگاه هیچ‌گونه اختلالی در فعالیت‌های معمول افراد در خانه یا مهمانان ایجاد نمی‌کند. با اینکه این دستگاه برای جذب و گرفتن ساس‌ها طراحی شده است، تحقیقات موضوعی نشان داده‌اند که این دستگاه در جذب سوسک‌، عنکبوت، زنبور و سایر حشرات نیز کارآمد است. از آنجا که این دستگاه اتاق‌ها را به طور شبانه‌روی کنترل می‌کند، نیازی به بازرسی خانه یا هتل در مواقع مشخص از روز و شب نیست. با در دست داشتن این اطلاعات، ژانت و تیم او محصولی را تولید کرده‌اند که معتقد هستند راهکار خوبی برای این مشکل است. این دستگاه که سیستم کنترل خودکار حشرات دلتا فایو نام دارد، بخشی از خط تولید سیستم کنترل از راه دور حیوانات است.

به گفته تیم دلتا فایو، این دستگاه نرخ موفقیت ۹۸ درصدی در تشخیص ساس‌ها و سایر حشرات و جلوگیری از تکثیر آنها در محیط را دارد. ژانت می‌گوید: «سیستم کنترل خودکار حشرات شبکه‌ای از دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT) است که هر یک بین دیوار و بالای تخت نصب می‌شوند. هر دستگاه با ترکیبی از حرارت و پرتوهای بدون بو و طبیعی ساس و سایر حشرات را جذب می‌کنند. این پرتوهای حرارتی از یک یا دو درگاه رحم‌‌مانند می‌گذرند و حشرات به سمت آنها جذب می‌شوند و به دام می‌افتند.»

از آنجا که هشدارهای دلتا فایو دیجیتالی است، هیچ محدودیتی در تعداد گیرندگان هشدار وجود ندارد. هتل‌ها می‌توانند هشدارهای دلتا فایو را به بخش نظافت، مهندسی، مدیران، مدیران کل، مدیریت و ریاست وصل کنند. ژانت می‌گوید: «این امر موجب شفافیت مداوم می‌شود زیرا محتوای هشدار (تصویر حشره، تاریخ، ساعت، مکان و غیره) بدون در نظر گرفتن گیرنده یکسان هستند. سایر رویکردهای فعلی غیر‌دیجیتالی هستند که در آن به یک مهمان یا کارکنان هتل یا فرد در خانه نیاز است که ابتدا به طور دقیق حشره را شناسایی کرده و سپس اطلاعات را منتقل کند؛ این رویکرد پر از خطا خواهد بود و ممکن است داده‌ها گم شوند. اما در این روش و با استفاده از این دستگاه هوشمند تمام گیرندگان یک اطلاعات واحد را به طور شفاف دریافت می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.