باپیمانکار؛ مرجع فعالیت‌های پیمانکاری

0

او می‌گوید علاوه بر اینکه خودش در رشته مرتبطی تحصیل کرده ‌ولی پدرش نیز پیمانکار بوده و به خوبی این بازار را می‌شناخته است. با ایده تولید نرم‌افزار‌های مرتبط به حوزه عمران قصد داشته کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند ولی در میانه راه با توجه به ارزیابی‌هایی که از بازار به دست می‌آورد، تصمیم می‌گیرد که وارد حوزه آنلاین و استارتاپ شود و در این زمینه ارزش‌آفرینی کند. «‌با توجه به شناختی که نسبت به این حوزه داشتم، می‌دانستم پیمانکارها دارای ظرفیت‌هایی مانند ماشین‌آلات، مصالح ساختمانی، تجهیزات و غیره هستند و به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند بر همین اساس ممکن است در بازه‌های زمانی از سال بیکار باشند و پروژه‌ای نداشته باشند و از همین رو امکانات و ظرفیت‌ها بلا‌استفاده باقی می‌ماند. بر همین اساس تصمیم گرفتیم بستری فراهم کنیم تا پیمانکاران بتوانند در زمان‌هایی که به تجهیزات و ماشین‌آلات یا مصالح مانده از پروژه‌های قبل احتیاج ندارند، آنها را تا شروع پروژه بعدی به پیمانکاران دیگر بفروشند یا برای مدت مشخصی اجاره دهند و این سرمایه را به نقدینگی تبدیل کنند و به حوزه مالی شرکت کمک کرده و از این طریق در هزینه‌های انبارداری و نگهداری صرفه‌جویی کنند.‌»

  •  با توجه به توضیحاتی که دادید در حال حاضر در باپیمانکار چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟

پیمانکاران یا نیروهای فعال در حوزه پیمانکاری که دارای ماشین‌آلات، تجهیزات و یا هر نوع امکانات دیگری هستند، می‌توانند یک آگهی از ظرفیتی که دارند و آن را می‌توانند برای فروش یا اجاره در اختیار دیگران قرار دهند، منتشر کنند. بعد از آن پیمانکاران دیگر و حتی افراد دیگری که نیاز به ظرفیت آگهی‌شده دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر ما دخالتی در این فرآیند نداریم و افراد همدیگر را از طریق آگهی‌ها پیدا می‌کنند و با هم ارتباط برقرار می‌کنند. در حال حاضر آگهی‌محور هستیم و قصد داریم در ادامه خدمات تخصصی به پیمانکاران ارائه دهیم.

  •  این خدمت در چه دسته‌بندی‌هایی قابل ارائه است؟

ما سه بازار برای این کار در نظر گرفته‌ایم؛ بازار فروش، بازار اجاره و قسمتی هم آگهی‌های نیازمندی‌هاست و علاوه بر این، دسته‌بندی دیگری نیز وجود دارد که آگهی‌ها براساس نوع مواردی که قرار است آگهی شوند، در آن قرار می‌گیرند مانند دسته‌بندی مصالح ساختمانی، تجهیزات، ماشین‌آلات، تجهیز کارگاه و غیره.

  •  پیمانکاران و افرادی که تمایل داشته باشند از این خدمت استفاده کنند، چه مراحلی را باید در سایت طی کنند؟

در حالت اول افراد می‌توانند پروفایل بسازند و از طریق پروفایل خود آگهی را ثبت کنند. حالت دوم حالتی است که افراد می‌توانند بدون ساختن پروفایل و به عنوان کاربر مهمان آگهی را ثبت کنند که این حالت را در هفته‌های آینده فعال می‌کنیم و در حال حاضر تمام خدمات به صورت رایگان ارائه می‌شود.‌

  •   چه برنامه‌ای برای درآمدزایی دارید؟

در حال حاضر قصد داریم از نظر ویژه‌کردن آگهی‌ها درآمدزایی داشته باشیم. آگهی‌های ویژه در تمام دسته‌بندی‌ها و در تمام صفحات در صفحه اول نمایش داده می‌شوند و تعرفه آن را ۵۰۰۰‌ تومان در نظر گرفتیم ولی برنامه ما این است بعد از اینکه وب‌سایت کاملا جایگاه خود را پیدا کرد، به پیمانکاران اکانت ماهانه بفروشیم و تعرفه‌ها را با قیمت واقعی مشخص کنیم.‌

  •   با توجه به اینکه هنوز به درآمدزایی نرسیده‌اید، تاکنون چطور به راه خود ادامه دادید؟ آیا سرمایه‌ای جذب کردید؟

نه، تاکنون سرمایه‌ای جذب نکرده‌ایم و با هزینه و سرمایه شخصی کار را پیش بردیم. در حقیقت هر دوی ما در جای دیگری شاغل هستیم و از این طریق هزینه‌ها را جبران می‌کنیم.‌

  •   فکر می‌کنید چه زمانی این سایت به سوددهی می‌رسد؟ آیا برآوردی دارید؟

 ما پیش‌بینی می‌کنیم طی مدت ۱۵ ماه آینده بتوانیم به مرحله درآمدزایی برسیم.

  •   برای اینکه خدمات را بهتر به جامعه هدفتان که پیمانکاران هستند معرفی کنید، از چه راه‌هایی استفاده کرده‌اید؟

شرکت‌های پیمانکاری فعال تقریبا ۲۹ هزار مورد هستند که دارای رتبه هستند. لیست این شرکت‌ها را تهیه کرده‌ایم و قصد داریم از طریق انجمن‌های صنفی در هر شهری با این پیمانکاران ارتباط بگیریم. ‌در حال حاضر حدود ۹۰ شرکت از خدمات ما استفاده کرده‌اند.

  •   از وقتی که کار را شروع کردید تا‌کنون آماری از این دارید که چه تعداد ارتباط از طریق وب‌سایت شما ایجاد شده است؟

از این نظر آماری نداریم و به طور کلی روزانه ۱۰۰۰ تا بازدید از سایت ما صورت می‌گیرد و تعداد ۴۰۰۰ کاربر عضو داریم.

  •   با توجه به اینکه در حال حاضر آگهی‌محور هستید در آینده قصد دارید به چه سمتی حرکت کنید، آیا برنامه‌ای برای آن دارید؟

ما قصد داشتیم دلیوری را خودمان انجام دهیم، یعنی بعد از اینکه درخواستی از طرف مشتری ثبت شد خودمان موارد درخواست شده را از آگهی‌دهنده بگیریم و به دست مشتری برسانیم ولی با توجه به مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، تصمیم گرفتیم به این قسمت وارد نشویم و کاربران خودشان با هم ارتباط بگیرند.

  •   آیا برنامه‌ای برای جذب سرمایه دارید؟

بله، قصد داریم در آینده سرمایه جذب کنیم ولی ترجیح می‌دهیم که سایت به مرحله قابل قبولی از نظر خودمان برسد تا بتوانیم سرمایه خوبی را جذب کنیم. چون پتانسیل جذب سرمایه را در کار می‌بینیم و پیمانکاران و کارفرماها از کار ما استقبال کرده‌اند.

  •   مهم‌ترین چالش‌تان از زمانی که کار را شروع کردید، چه بوده است؟

 در زمینه ثبت شرکت و کارهای حقوقی و اداری و گرفتن مجوزها و نمادها با مشکلاتی روبه‌رو بودیم و هنوز از این موضوع می‌ترسیم که شاید مجوز جدیدی ایجاد شده باشد و ما از آن مطلع نباشیم. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.