بازی- بازی کار کنید!

0

 برای افزایش راندمان کار در هر نوع شغل، به تمرکز بر روی فعالیت‌های آن شغل نیاز است. در بسیاری از موارد انجام بازی در محل کار به منظور ارتقای روحیه کارمندان، می‌تواند این تمرکز را فراهم آورد و در نتیجه هم برای کارمندان و هم برای شرکت سودمند باشد. شرکت‌های کوچک‌تر برای جذب کارمندان خود در مقابل خطر پیوستن آن‌ها به شرکت‌های رقیب، برای جذاب‌تر کردن محیط کار، به این قبیل سرگرمی‌ها نیاز بیشتری دارند. این بازی‌ها می‌تواند راندمان کاری افراد را ارتقا دهد و افراد را به محل کار علاقه‌مند کند.

  •  یک سرگرمی گروهی

این بازی‌ها به کارمندان فرصت دور هم جمع شدن و کار کردن در کنار هم به عنوان یک تیم را می‌دهد. بدون شک هر یک از کارمندان به فراگیری موضوعی خاص علاقه‌مند هستند. یک موضوع را انتخاب و درباره آن سوالاتی مطرح کنید. موضوعات می‌تواند درباره وقایع در جریان، تاریخچه یک تیم ورزشی محلی، تاریخچه شرکت یا سوالات کلی و عمومی باشد. کارمندان را به گروه‌هایی با تعداد مساوی تقسیم‌بندی کرده و حتی‌الامکان تعداد کارمندان در هر گروه برابر باشد. بازی را از یک گروه شروع کرده و سوالی را مطرح کنید. به هر تیم ۱۰ ثانیه فرصت پاسخگویی بدهید. چنانچه تیم نخست از پاسخ به سوال درماند، فرصت را به گروه دیگر بدهید. در نهایت تیمی که بیشترین امتیاز را کسب کرد، جایزه‌ای معادل نصف حقوق یک روز یا ناهار رایگان را دریافت می‌کند.

  •  بازی «چی می‌شد؟»

بازی «چی می‌شد؟» یک بازی ساده است که در عین سهولت، مکالمه‌هایی که در حین این بازی محاوره می‌شود، می‌تواند بسیار خنده‌دار باشد. علاوه بر این چنانچه این بازی به‌گونه صحیح اجرا شود، باعث شناخت بهتر افراد از یکدیگر می‌شود. برای کارمندانی که از یکدیگر شناخت بهتری دارند، کار کردن در کنار هم لذتبخش‌تر است. در این بازی به هر نفر یک برگ کاغذ اختصاص داده می‌شود. هر یک از افراد، نام یک موجود زنده یا یک وسیله را یادداشت می‌کند و آن را درون یک جعبه که از قبل تعبیه شده می‌اندازد. پس از آن مدیر شرکت یکی از برگه‌ها را بیرون می‌آورد و می‌پرسد: «چی می‌شد اگه من … بودم.» و این نقطه‌چین با کلمه نوشته‌شده روی کاغذ خاتمه می‌یابد. مطمئن شوید که کسی این کلمه‌های بیرون‌آورده‌شده از جعبه را نمی‌بیند؛ با این توصیف یک برگه به هر فرد داده خواهد شد. سپس هر نفر باید یک روز را با استفاده از کلمه‌ای که روی کاغذ نوشته شده، توصیف کند. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.