بازاریابی ترکیبی به شیوه کیا

روش‌های برندسازی و فروش در کیاموتور

0

چرا خودروساز مطرح کره خوب می‌فروشد؟ تنوع محصولات، قیمت‌گذاری رقابتی، مسئولیت اجتماعی و همپوشانی تبلیغات سنتی و مدرن، از جمله مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی این برند به شمار می‌روند که در ادامه بررسی خواهند شد.

کیاموتورز که توانست در سال ۲۰۱۳، عنوان دومین خودروساز کره‌جنوبی را از آن خود کند، یکی از برندهای آشنای صنعت اتومبیل در جهان محسوب می‌شود.

تنوع محصولات، قیمت‌گذاری رقابتی، مسئولیت اجتماعی و همپوشانی تبلیغات سنتی و مدرن، از جمله مهم‌ترین راهکارهای بازاریابی این برند به شمار می‌روند که در ادامه بررسی خواهند شد.

بازاریابی با تنوع محصول، توزیع و خدمات

تنوع در نوع محصولات یکی از ویژگی‌های خاص این شرکت خودروسازی به شمار می‌رود‌ که توانسته است بازار مصرف عمده‌ای را نیز برای آن فراهم کند.

این کمپانی با تولید طیف گسترده‌ای از ماشین‌های سواری، خودروهای هیبریدی و الکتریکی، کامیون‌ها، تجهیزات نظامی و حمل‌و‌نقل عمومی، بازار قابل توجهی را برای خود ایجاد کرده است.

این ویژگی، باعث برجستگی و شناساندن این نام تجاری در میان مخاطبان شده ‌و ‌علاوه بر اینکه خط تولید این شرکت را گسترده‌تر کرده است، یک اهرم غیرمستقیم بازاریابی نیز محسوب می‌شود. چراکه تنوع در تولیدات، طیف گسترده‌تری از مخاطبان را در‌بر‌گرفته و در نتیجه نام این برند و محصولاتش، بیشتر بین مصرف‌کنندگان جهان شناخته خواهد شد.

لازم به ذکر است که کانال‌های توزیع و خدمات پس از فروش این کمپانی نیز به صورت گسترده‌ای در جهان پراکنده بوده و به‌راحتی قابل دسترسی هستند.

سیاست قیمت‌گذاری رقابتی

تنوع در تولیدات این کمپانی و توزیع هماهنگ و مناسب آنها، باعث بالاتر رفتن خط فروش محصولات شده است، به طوری که دست‌اندرکاران برند کیا به این امر معتقد هستند که تولید در حجم بالا، در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

همچنین در زمینه فروش محصولات، سیستم قیمت‌گذاری این نام تجاری، مبتنی بر سیاست‌‌های رقابتی است، به این معنا که قیمت‌ محصولات بیشتر با تولیدات مشابه شرکت‌های رقیب رقم خورده و با اختلاف‌ اندکی اعلام می‌شود.

گروه کیاموتورز، به منظور ایجاد تعادل مناسب بین مشتریان و قیمت‌ها، این سیاست را اتخاذ کرده و یک قیمت‌گذاری معقول را که سایر خودروسازهای رقیب، ارائه می‌دهند، برای محصول خود انتخاب می‌کند.

داستان کیاموتورز از زبان ستارگان

حمایت از رویدادهای جهانی یکی از شیوه‌های قدیمی و در عین حال تأثیرگذار بازاریابی است که در دنیای امروز نیز بسیاری از برندهای جهان، در این رویدادها حضور دارند.

کیاموتورز به عنوان یکی از حامیان رویدادهای ورزشی، فعالیت عمده‌ای در این زمینه داشته و در رویدادهای بزرگی مانند جام فیفا و بسکتبال ان‌بی‌ای، از برندهای شناخته‌شده محسوب می‌شود.

ضمن اینکه همکاری با تیم‌های مشهور ورزشی و خصوصا ورزشکاران شناخته‌شده نیز یکی دیگر از فعالیت‌های این برند در زمینه بازاریابی محسوب می‌شوند.

به طوری که داستان برند کیا با افراد مشهور زیادی گره خورده ‌و بسیاری از مخاطبان جهانی این برند، ستارگان محبوب ورزشی خود را در کنار این نام تجاری می‌بینند که این امر به عنوان یک پتانسیل قوی در جذب افکار عمومی و ارائه یک تصویر مثبت از این نام تجاری محسوب می‌شود.

داستان کیا با افراد مشهور زیادی گره خورده ‌و بسیاری از مخاطبان این برند، ستارگان محبوب ورزشی خود را در کنار این نام تجاری می‌بینند

همپوشانی در دو حوزه تبلیغاتی

حضور برجسته در هر دو حوزه تبلیغات از جمله ویژگی‌های برند کیاموتورز است. امروز‌ تبلیغات جهان در دو حوزه متفاوت اجرا می‌شود؛ یکی تلویزیون، چاپ، بیلبوردها، بنرها و … و دیگری تبلیغات آنلاین.

شرکت کیاموتورز با ایجاد یک همخوانی دقیق بین این دو حوزه، تبلیغات خود را ارائه داده و سعی عمده خود را بر آن قرار داده ‌که کمپین‌های بازاریابی خود را به صورت همزمان و در ارتباط با یکدیگر، از طریق این دو حوزه تولید کرده و ارائه دهد.

همچنین طراحی کمپین‌های مختلف از طریق سیستم‌عامل‌های دیجیتال و تکرار نام تجاری خود با هشتگ‌های مختلف، از جمله فعالیت‌های عمده‌ای است که این کمپانی در راستای سیاست‌های تبلیغاتی آنلاین خود در پیش گرفته است.

دغدغه‌های محیط‌زیستی: یک مسئولیت اجتماعی

امروز‌ مسئولیت اجتماعی، بخش مهمی از روند بازاریابی برندهاست. بسیاری از نام‌های تجاری، چه کوچک و چه بزرگ، سعی می‌کنند تا فعالیتی هرچند اندک، در این زمینه داشته باشند. این فاکتور که به عنوان بخش مهمی از اخلاق کسب‌وکار شناخته می‌شود.

دغدغه‌های اجتماعی برندها را نسبت به مردم جهان، بحران‌های محیط‌زیستی و مشکلات جامعه نشان می‌دهد که با حضور خود در اجتماع و راه‌اندازی کمپین‌هایی در ارتباط با مسائل یادشده، سعی در کمترکردن مشکلات آن دارند.

مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی که کمپانی کیاموتورز برای خود انتخاب کرده است، در ارتباط با محیط‌زیست بوده و دست‌اندرکاران و سهامداران این شرکت، حمایت خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

ارائه کمپین‌های مختلف در حوزه حمایت از محیط‌زیست و خصوصا، تولید محصولاتی که کمترین آسیب را به محیط‌زیست جهان وارد می‌کنند، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این برند در زمینه مذکور است.

همچنین تلاش برای تولید وسایل نقلیه معلولان نیز یکی از نمونه‌های دیگر فعالیت این کمپانی در ارتباط با مسئولیت اجتماعیست.

انتقال تبلیغ از تلویزیون به اینترنت

پیش‌تر گفتیم که کیاموتورز حضور برجسته‌ای در هر دو حوزه تبلیغات تلویزیونی و آنلاین دارد. اما این نکته به‌تنهایی نمی‌تواند یک شاخصه عمده در بازاریابی این برند محسوب شود. بلکه زمانی این ویژگی برجسته می‌شود که همخوانی این دو حوزه با یکدیگر صورت بگیرد و این همان کاری است که این کمپانی در حوزه تبلیغات خود انجام داده است!

امروز‌ تقریبا بیشتر مردم جهان، یک تلفن همراه هوشمند را در دست خود دارند که حتی هنگام تماشای تلویزیون نیز آن را کنار نگذاشته و به طور مداوم، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی را پیگیری می‌کنند.

گروه بازاریابی کیاموتورز در اقدامی خلاقانه یک شیوه ترکیبی را از این سبک زندگی مردم در روند تبلیغاتی خود پی گرفته است، به این معنا که در تبلیغات تلویزیونی خود، خلاصه‌ای از تبلیغات آنلاین خود را نشان می‌دهد.

این امر علاوه بر اینکه یک تبلیغ تلویزیونی است، باعث می‌شود درصد بالایی از بینندگان، همزمان با گوشی‌های هوشمند خود، تبلیغ آنلاین را نیز مشاهد کنند.

ضمن اینکه بسیاری از کمپین‌های آنلاین این کمپانی، مزیتی رقابتی داشته و با مشارکت کاربران انجام می‌گیرد؛ کاربرانی که در نهایت می‌توانند از جوایز و هدایای این شرکت نیز برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.