ایده‌های کارآمد برای تولید ویدئو

0

بازاریابی ویدئویی به یک استراتژی ضروری برای هر کسب و کاری تبدیل شده ‌و برای توسعه کسب و کارهای بزرگ و کوچک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. چالش اصلی موجود در این زمینه، اغلب یافتن ایده و محتوای مناسب برای تولید فیلم و یا ویدئو خواهد بود. در ادامه انواع موضوعات و ایده‌هایی که می‌توان برای تولید محتوای ویدئویی استفاده کرد را بیان خواهیم کرد.

نمایش: تنها با مشتریان خود در خصوص چگونگی عملکرد تجهیزات خود و یا نحوه استفاده از محصولات مشترک برای ایجاد یک رویداد برجسته صحبت نکنید بلکه به آنها این مسائل را نشان دهید. این محتواهای ویدئویی در اطلاع‌رسانی به مخاطبان در خصوص محصولات موجود کمک می‌کنند، به علاوه شما را به عنوان یک متخصص در کسب و کار خود معرفی خواهد کرد.

  • توصیه نامه مشتریان قبلی: چنانچه گروهی از مشتریان شما جزو مشتریان وفادارتان هستند، می‌توانید از این مزیت به نفع خود بهره ببرید. از مشتریان خود بخواهید ویدئویی تهیه کرده و بگویند چرا تصمیم گرفتند محصولات شما را استفاده کنند. اینکه از جانب مشتریان فعلی در مورد محصولات یک شرکت توصیه‌هایی بیان شود در میان مشتریان بالقوه تاحد زیادی حس اعتماد ایجاد خواهد کرد. 
  • تور: یک تور مجازی در خصوص تجهیزات خود برای مخاطبانتان تهیه کنید. این کار نه‌تنها تمامی محصولات موجود در مجموعه/ موجودی کالا را نشان می‌دهد بلکه ‌این امکان را برای مخاطبان مهیا می‌کند که به‌راحتی با محصول شما ارتباط برقرار کنند. 
  • کارکنان: کارکنان خود را معرفی کرده و از آنها بخواهید چیزی در مورد خودشان بگویند و تعریف کنند چرا از کار کردن در محیط کاری شما لذت می‌برند. مشتریان زمانی که کارکنان صمیمی و آگاه شما را می‌بینند حس ارتباط بهتری را خواهند داشت.
  • در کانون توجه قرار دادن محصولات: چنانچه کسب‌و‌کار شما محصول‌محور است، می‌توانید از یوتیوب و دیگر پایگاه‌های اشتراک‌گذاری ویدئو به عنوان پایگاهی برای برجسته‌سازی محصولات خاص خود استفاده نمایید و ویدئو‌های تاثیرگذار از محصولات‌تان تولید کنید.
  • اطلاعیه‌های محصولات: زمانی که کسب‌و‌کار شما محصولات یا خدمات جدیدی عرضه می‌کند، می‌توانید ویدئوهایی تهیه کنید که پیش‌گزارشی از تمامی خصوصیات جدید آن محصولات ارائه ‌کند و به نوعی مزایای آن را برای مخاطبان به تصویر بکشد.
  • ویدئوهایی در خصوص عملکرد محصول: قطعا محتوای ویدئویی در عمل راه‌حلی مناسب برای نمایش عملکرد محصولات و خدمات شما خواهد بود. این نوع محتوا حتی برای محصولاتی چون بازی‌های ویدئویی نیز کارا خواهد بود. پلی‌استیشن معمولا‌ ویدئوهای بازی‌هایی قابل استفاده روی دستگاه‌های خود را منتشر می‌کند.
  • شرح محصولات: چنانچه محصول شما نیازمند اندکی توضیح است، می‌بایست تولید محتواهای ویدئویی که هدف آن شرح ساده محصول برای مبتدیان است را نیز در نظر بگیرید. این کار به آنها کمک می‌کند تا به قدر کفایت با محصول پیشنهادی شما آشنا شده و از چگونگی استفاده از آنها مطلع شوند.
  • مقایسه محصولات: همچنین می‌توانید ویدئوهایی برای مقایسه محصولات متعدد تهیه کنید تا به مشتریان خود در تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر کمک نمایید. این نوع محتوای ویدئویی را به جرأت می‌توان یکی از تاثیرگذارترین ایده‌های تولید محتوای ویدئویی دانست.
  • ویدئوهایی از کلکسیون محصولات: چنانچه کسب‌و‌کار شما کلکسیونی از محصولات همچون  سری پوشاک عرضه می‌کند، می‌توانید ویدئوهایی در این زمینه عرضه کنید.
  • پیشنهادهای ویژه: می‌توانید اطلاعاتی در خصوص پیشنهادها‌ خاص خود ارائه دهید و یا تبلیغات خاصی را در مدت زمان کوتاهی در وب‌سایت‌های به اشتراک‌گذاری ویدئو، به اشتراک بگذارید تا بازدیدکنندگان نسبت به پیشنهادهای شما به‌روز باشند.
  • روایت مشتریان: برای تعامل بیشتر با مشتریان و به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با مخاطبان‌تان می‌توانید از ایده تولید محتوای ویدئویی که روایات مشتریانتان در قالب مصاحبه و فرمت‌های مشابه است، استفاده کنید.
  • ویدئوهای پشت صحنه: شما می‌توانید از ایده تولید محتوای ویدئویی استفاده کنید که برخی اتفاقات داخلی شرکت شما را به تصویر می‌کشد.
  • رویدادهای مهم شرکت: زمانی که شرکت‌تان به نقطه عطفی دست می‌یابد و دستاورد بزرگی کسب می‌کند، می‌توانید ویدئویی برای جشن گرفتن آن دستاورد به اشتراک بگذارید.
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.