اول وب‌سایت خودت را بساز

0

شما یک ایده دارید، می‌دانید که قرار است چه چیزی را به فروش برسانید، و نحوه تامین منبع یا تولید چگونه خواهد بود. اما چقدر طول می‌کشد تا وب‌سایت تجارت الکترونیکی خود را ایجاد و راه‌اندازی کنید؟

درواقع یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک چیزی فراتر از سایت است، اما برای اهداف تعیین زمان‌بندی که بتوان از آن‌ها در اکثر شرایط و موقعیت‌ها استفاده کرد، تصور خواهیم کرد که شما در حال حاضر محصولات، مخاطب هدف و تدارکات خود را تعریف کرده‌اید. آنچه باید بدانید این است که چقدر طول می‌کشد تا وب‌سایت و تمام فعالیت‌های بازاریابی که می‌خواهید در حواشی آن انجام دهید، راه‌اندازی و انجام شود. وقتی این تصورات را در ذهن داشته باشید، مواردی وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید و وقت خود را برای انجام آن‌ها زمان‌بندی کنید.

 یک پلتفرم تجارت الکترونیک را ارزیابی و انتخاب کنید

سایت تجارت الکترونیکی شما باید روی یک پلتفرم پایه‌گذاری شود که به شما اجازه دهد کاتالوگ محصول خود را از طریق سیستم مدیریت محتوا مدیریت کنید، سیستم مدیریت محتوایی که با آن راحت هستید و به تمام منطق کسب‌وکاری مورد نیاز برای فروش محصولات در سراسر وب رسیدگی می‌کند. محصولات تجارت الکترونیکی بسیار زیادی برای شما در دسترس است تا فروشگاه وب خود را بر اساس آن بنا کنید، از راهکارهای منبع باز و رایگان گرفته تا راهکارهایی در سطح شرکت از قبیل تجارت SAP توسط www.weaveability.com باید یک فاکتور زمانی داشته باشد تا مشخص کند چه مدت‌زمانی برای تحقیق، ارزیابی، انتخاب و دستیابی به راهکار انتخابی شما طول می‌کشد. مدت‌زمانی که طول می‌کشد بستگی دارد به مقدار دانسته‌ها و اطلاعات شما، مشخص بودن الزامات، و تعداد محصولاتی که می‌خواهید آن‌ها را ارزیابی کنید و اینکه چقدر می‌خواهید کامل باشید. برای فردی که در حال حاضر ایده خوبی درباره این دارد که می‌خواهد از چه چیز استفاده کند، مدت کوتاهی به‌اندازه یک روز می‌تواند طول بکشد اما برای شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است فرآیندی طولانی‌مدت باشد که هفته‌ها یا ماه‌ها زمان می‌برد تا مقدمات انجام‌ شود و سایر محصولات نیز مشخص شوند. ولی برای فردی که کسب‌وکار خود را بدون هیچ دانش و اطلاعاتی درباره ابزارهای موجود شروع می‌کند، چند هفته طول می‌کشد تا آگاهانه انتخاب کند.

 وب‌سایت خود را بسازید

اگر قصد دارید یک راهکار تجارت الکترونیک داشته باشید که در پلتفرم کسب‌وکار شما یا به‌عنوان یک راهکار خارجی اجرا شود، یک شرکت توسعه وب می‌تواند الزامات شما را تامین کند و به شما یک جدول زمانی برای طراحی و ساخت ارائه دهد. برای سایت‌های اولیه ممکن است چند هفته طول بکشد تا یکی از سیستم‌های منبع باز و رایگان اجرا شود و تمام داده‌های محصول شما، ساختارهای قیمت‌گذاری، محصولات مربوطه و صفحات ایستا و… را اضافه کنید، اما اگر این کار غیرممکن نباشد، کار دشواری خواهد بود که این موارد را با ساختارهای قیمت‌گذاری و منطق کسب‌وکار داخلی و بدون میان‌افزار اضافی همگام کنید.

اگر سیستم ERP را اجرا می‌کنید، احتمال دارد در طول یک دوره چندماهه بسته به شرایط گسترده شود، اما شما از مزیت یک راهکار چندکاناله برخوردار می‌شوید که با سیستم کسب‌وکار شما همگام است.

اگر آنچه می‌خواهید چیزی بیش از یک «سایت مبتنی بر بروشور» است، برخلاف یک سیستم تجارت الکترونیکی، اعم از اینکه یک بلاگ باشد یا صفحات ایستا، و اگر از مهارت‌های لازم برای ساخت یک سایت که از پلتفرم‌های موجود مانند WordPress استفاده می‌کند برخوردار هستید، می‌توانید خودتان آن را انجام دهید زیرا وقت کافی برای آن دارید.

تولید، و نه مشهورسازی سایت همراه با محتوا، می‌تواند یک روز طول بکشد، اما تخصیص مقدار کمی زمان به وب شما می‌تواند بهترین رویکرد برای کسب‌وکارتان نباشد و احتمالا شما از این موضوع مطلع هستید.

 تکمیل سایت خود

وقتی سایت شما ساخته می‌شود، تمام چیزی که باقی می‌ماند قرار دادن محصولات در کاتالوگ و محتوا در صفحات دیگر است. اگر در حال حاضر محتوا دارید و فقط باید آن را اضافه کنید، یک یا دو روز طول می‌کشد تا سایت‌های کوچک‌تر کاتالوگ‌های موجود را تغییر دهند. بسته به اینکه چه تعداد محصول وجود دارد، یا توسعه‌دهنده سایت شما می‌تواند کار اضافه کردن را سریع‌تر انجام دهد. اگر محتوا باید به صورت نوشتاری درآید، برآوردی از شرکت کپی‌رایت منتخب خود دریافت کنید، اغلب آن‌ها از تیم‌ها استفاده می‌کنند و می‌توانند حتی تعداد بیشتری از مشخصات محصول را با سرعت بیشتری تولید کنند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در بهترین حالت و با انجام همزمان کارها (مانند آماده‌سازی محتوا و ساخت سایت)، غیرممکن است که یک سایت را در عرض کوتاهی به مدت یک هفته راه‌اندازی کنید. بهتر است همیشه جدول‌های زمان‌بندی محتاطانه‌ای داشته باشید و در طول چند ماه کارهای خود را انجام دهید.

علاوه بر سرعت در راه‌اندازی کسب‌وکار، باید کیفیت محصولات و خدمات ارائه‌شده و تمام مراحل قبل از تولید را با همان دقت در نظر گرفت. 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.