الکسا و کورتانا حرف همدیگر را می‌خوانند!‌

0

با پررنگ‌ترشدن مسابقه بر سر ایجاد هوشمندترین دستیار، شراکت آمازون و مایکروسافت نشان‌دهنده یک تغییر مهم در چشم‌انداز بازار دستیار صوتی است. دو مزیت اصلی در ترکیب این دو شرکت در فضای دستیار صوتی وجود دارد:

این شراکت به آمازون و مایکروسافت کمک خواهد کرد تا در بازار پررقابت و پرهیجانی که حول دستیارهای شخصی شکل گرفته، نسبت به رقبای خود، به‌ویژه گوگل و اپل، برتری پیدا کنند.

گوگل و اپل از طریق سیستم‌های عامل خود که هر دو حدود ۹۹ درصد از تلفن‌های هوشمند ارسال شده در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دادند، بخش بزرگی از بازار را در اختیار دارند اما این شراکت بین آمازون و مایکروسافت یک مزیت رقابتی مهم برای آنها خواهد بود. با این همکاری، دو شرکت می‌توانند حیطه دستیار صوتی خود را افزایش دهند.

هر دستیار یک بخش خاص را محقق می‌کند که می‌تواند دیگری را تکمیل کند تا تجربه کاربری کلی آنها بهبود یابد. کاربران الکسا می‌توانند به یکپارچه‌سازی کورتانا با آفیس سوئیت دسترسی داشته باشند که به آنها امکان می‌دهد جلسات را برنامه‌ریزی کرده، به تقویم دسترسی داشته باشند، یادآورها را تنظیم کرده و حتی ایمیل‌های کاری را مطالعه کنند. کورتانا می‌تواند به ۲۰هزار مهارت الکسا دسترسی داشته باشد و سفارش‌های خرید از طریق آمازون را تکمیل کرده و از الکسا برای کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند استفاده کنند.

یک راهبرد بین پلتفرمی و بازتر می‌تواند به کل اکوسیستم دستیار صوتی کمک کند تا قابلیت‌های مختلف را مبادله کند. در این فضای نو چندین شرکت فناوری وجود دارند که برای پیشی‌ گرفتن از یکدیگر و رقابت فعالیت می‌کنند. اما این اکوسیستم بسته ممکن است مانع پذیرش و استفاده از صوت، صرف نظر از اندازه شرکت‌های فناوری شود زیرا همه آنها قابلیت‌ها و شراکت‌های مجزا دارند.

امکان برقراری ارتباط بین چندین دستیار صوتی و قابلیت دسترسی در دستگاه‌ها موجب می‌شود که این فناوری برای مشتریان و برندها ارزشمندتر شود.

آمازون و مایکروسافت در پیگیری یک اکوسیستم صوتی باز تنها نیستند. مدیرعامل آمازون، جف بزوس، از ایده همکاری با اپل و گوگل در آینده استقبال می‌کند و مدیرعامل اسنشیال، اندی روبین، ارتباط بین پلتفرم‌ها را کلیدی برای رایانش صوتی و محیطی می‌داند.

با این حال، ممکن است اپل و گوگل علاقه‌مند باشند که دستیارهای خود را از یکدیگر جدا نگاه دارند تا مطمئن شوند که نرم‌افزار همراه آنها، به ترتیب آی‌اواس و اندروید، با موج بعدی از فناوری هوشمند همچنان در رقابت باقی می‌مانند.

پیشرفت‌ها در صنایع به دستیارهای صوتی دیجیتالی ماند سیری اپل و الکسای آمازون کمک می‌کنند تا به بخش‌های پیشرفته‌تر و مفیدتر فناوری تبدیل شوند. پیشرفت در هوش مصنوعی به آنها امکان می‌دهد تا با دقت اطلاعات بیشتری را کسب کنند در حالی‌که ارتقا به شبکه‌های همراه امکان انتقال سریع داده را تسهیل می‌کند تا فضای ابری تقویت شود‌ و در نتیجه پاسخ‌ها سریع‌تر ارسال شوند. به علاوه، وجود دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند ترموستات‌ها و بلندگوهای هوشمند امکان کارایی بیشتری را برای دستیارهای صوتی در یک زندگی متصل فراهم می‌کنند.

با این وجود، هنوز موانع زیادی وجود دارد که باید قبل از پذیرش این پلتفرم محصول در مقیاس انبوه بر آنها غلبه کرد زیرا چالش‌های فناورانه و موانع اجتماعی همچنان باقی هستند. جسیکا اسمیت، تحلیلگر پژوهشی بی‌آی اینتلیجنس، یک گزارش مختصری درباره چشم‌انداز‌ دستیار صوتی تهیه کرده است که:

تغییرات مهم در فناوری و رفتار کاربر را که موجب ایجاد بازار دستیار صوتی امروزی شده است، شناسایی می‌کند.

بازیکنان اصلی در بازار امروز را نمایش داده و درباره نقاط ضعف و قوت آنها گفت‌وگو می‌کند.

تاثیر این بازار نوپا را روی سایر صنایع دیجیتالی اصلی بررسی می‌کند.

موانع اصلی را که قبل از استفاده انبوه از دستیارهای صوتی هوشمند باید بر آنها غلبه کرد، شناسایی می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.