اغراق از نوع هاینز!

0

در بخش تبلیغات خلاق این هفته قصد داریم شما را با یکی از تبلیغات منحصربه‌فرد برند هاینز آشنا کنیم. این شرکت تولیدکننده مواد غذایی که عموما با یکی از خاص‌ترین محصولات خود یعنی سس کچاپ شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر یکی از تبلیغات خاص و ماندگار خود را با همکاری آژانس لئوبرنت ارائه داده است. این روش جدید که به‌صورت یک مجموعه آگهی ارائه شده است، در قالب یک تبلیغ چاپی بوده و مهم‌ترین پیام آن نیز تأثیرگذاری بیش از اندازه سس کچاپ هاینز ‌روی طعم و مزه و رنگ غذاهاست.

از آنجایی که اغراق و بزرگنمایی می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های مؤثر بازاریابی عمل کند، در تبلیغ مورد نظر نیز با استفاده از روش اغراق، اهمیت سس هاینز را در مصرف مواد غذایی می‌بینیم؛ اغراق این آگهی به حدی است که در یک مجموعه سه‌گانه از تصاویر، شاهد این مدعا هستیم که آنچه مواد غذایی مانند سیب زمینی، همبرگر و مرغ را به وجود می‌آورد، سس هاینز است و در واقع بدون این سس، مواد غذایی مذکور حتی وجود خارجی نیز ندارند.

در این سه تصویر، قسمت بالایی یک سس کچاپ دیده می‌شود که عنوان این برند نیز ‌روی آن خودنمایی کرده و مخاطب را در همان وهله اول با برند مذکور درگیر می‌کند، نکته جالب و تأمل‌برانگیز این تصویر این است که سسی که از شیشه برند هاینز خارج می‌شود، سیب‌زمینی، مرغ و همبرگر را در ظرف مورد نظر ایجاد می‌کند! 

با توجه به قدرت خلاقیت و اغراقی که در این تصاویر به کار رفته است، مخاطب به طور ناخودآگاه به اهمیت سس مذکور در صرف مواد غذایی پی برده و به نوعی خوردن غذا را بدون سس هاینز، بی‌معنی خواهد دانست.

این تبلیغ جالب که با کمپینی موسوم به 

Got Heinz… Got Food ارائه شده بود، توانست اهمیت و جایگاه سس کچاپ برند هاینز را بیش از پیش برای مخاطبان تثبیت کند و با توجه به اغراق و بزرگنمایی که در این تصاویر به آنها اشاره شد، بسیاری از مخاطبان خود را به سوی مصرف بیشتر این سس ترغیب کند.‌ استفاده از شگرد تأثیرگذار اغراق به همراه کاربرد مؤثر رنگ قرمز که مشخصه اصلی این سس است نیز در روند تأثیرگذاری تبلیغ مذکور قابل توجه است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.