استارتاپ تاکسی اینترنتی تاکسی‌فای یونیکورن شد

0

یک یونیکورن دیگر به بازار تاکسی‌های آنلاین دنیا اضافه شد. استارتاپ تاکسی‌فای مهم‌ترین رقیب اوبر در اروپا با جذب سرمایه ۱۷۵ میلیون‌دلاری به یک استارتاپ یک میلیارد دلاری (یونیکورن) تبدیل شد.

تاکسی‌فای که در اروپا و آفریقا با اوبر رقابت می‌کند، با جذب این سرمایه از شرکت دایملر آلمان که مالک شرکت ماشین‌سازی مرسدس بنز است، به دنبال گرفتن سهم بیشتری از بازار تاکسی آنلاین در اروپا و آفریقاست.

به گزارش خبرگزاری شنبه‌پرس، دایملر در کنار فعالیت‌های ماشین‌سازی‌اش اعلام کرده برای حضور جدی‌تر در بازار تاکسی‌های آنلاین دست به چنین سرمایه‌گذاری‌ای زده است. دایملر در حال حاضر مالک استارتاپ کارتوگو و استارتاپ آلمانی فلینک است که در حوزه تاکسی‌های آنلاین فعالیت می‌کنند.

دایملر و رقیبش ب‌ام‌و حضور پررنگی در بازارهای جابه‌جایی مسافر و حمل‌و‌نقل دارند. از جمله در حوزه اپلیکیشن‌های پارکینگ، شارژ، جابه‌جایی مسافر و… با سرمایه‌گذاری انجام‌شده در تاکسی‌فای، دایلمر یک صندلی در هیات‌مدیره این استارتاپ خواهد داشت.

این اولین سرمایه‌پذیری مهم تاکسی‌فای محسوب می‌شود که پیش از این تنها ۲٫۴ میلیون دلار از تاکسی‌ اینترنتی دی‌دی چین جذب سرمایه داشته است. مارکوس ویلیگ، مدیرعامل و بنیانگذار تاکسی‌فای بعد از این قرارداد گفته است: «همکاری با دی‌دی و دایلمر نشان می‌دهد که دوره جدیدی آغاز شده که معنای آن دست کشیدن مردم از اتومبیل‌های شخصی و روی آوردن به تاکسی‌های آنلاین خواهد بود.» تاکسی‌فای استارتاپی است که سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر در استونی راه‌اندازی شده است. مارکوس ویلیگ (ایستاده در عکس مطلب) در حال حاضر ۲۴ ساله است و حالا یکی از جوان‌ترین مدیران استارتاپی است که مدیرعامل یک یونیکورن است. برادرش مارتین که از او بزرگ‌تر است، سابقه کار در اسکایپ (دیگر استارتاپ معرف استونیایی) را داشته است. تاکسی‌فای در حال حاضر ۵۰۰ هزار راننده و ۱۰ میلیون کاربر دارد و در ۲۵ کشور دنیا به مسافران خدمات ارائه می‌دهد.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.