آی‌زتل؛ خدمات مالی برای استارتاپ‌ها

0

آی‌زتل، یک شرکت فناوری مالی برای کسب‌و‌کارهای کوچک است. جیکوب گیر و ماگنوس نیلسون، این شرکت را در آوریل ۲۰۱۰ بنیانگذاری کرده و اولین اپلیکیشن و خدمات آن را در سال ۲۰۱۱ به منظور تسهیل در پرداخت‌ها راه‌اندازی کردند. آی‌زتل، مجموعه‌ای از خدمات مالی را برای کسب‌و‌کارهای کوچک ارائه می‌دهد؛ اعم از پرداخت، نقطه فروش، تامین بودجه و اپلیکیشن‌های شراکت.

در حال حاضر این خدمات در سوئد، فنلاند، دانمارک، نروژ، انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، مکزیک و برزیل در دسترس است.

آی‌زتل (iZettle) اولین شرکتی بود که یک تراشه-کارتخوان و اپلیکیشن برای تجارت همراه مبتنی بر تلفن هوشمند ایجاد کرد که با الزامات امنیت بین‌المللی همخوانی داشت. آی‌زتل، به‌عنوان یکی از شرکت‌های سوئدی که به‌سرعت درحال رشد است، شناخته می‌شود.

آی‌زتل، خدمات مالی و سایر خدمات را ارائه می‌دهد تا نیازهای کسب‌و‌‌کارهای کوچک را در چهار حوزه اصلی زیر تامین کند:

پرداخت

آی‌زتل، خدمات پذیرش کارت را ارائه می‌دهد که به کسب‌و‌کارهای کوچک امکان می‌دهد تا پرداخت‌های اعتباری و دبیت‌کارت انجام دهند. در سال ۲۰۱۳، این شرکت سیستم خود را ارتقا داد تا یک دستگاه تراشه و پین را در مدل قبلی خود بگنجاند و امکان پذیرش تمام کارت‌های اعتباری اصلی، اعم از مسترکارت، آمریکن اکسپرس و ویزا را فراهم کند. در سال ۲۰۱۵، آی‌زتل یک کارتخوان جدید را به نام لایت‌ریدر معرفی کرد که به‌طور رایگان در اختیار تاجران قرار گرفت. در ژوئن ۲۰۱۶، آی‌زتل یک پایانه کارت جدید راه‌اندازی کرد. این کارت جدید، جایگزین تمام کارت‌های قبل از خود در اروپا شد و این شرکت، اولین شرکت پرداخت همراه بود که از پرداخت بدون مخاطب در انگلستان استفاده کرد. این کار‌تخوان نیز تمام کارت‌های اصلی را پشتیبانی می‌کرد.

 نقطه فروش

آی‌زتل، راهکاری نرم‌افزاری برای ثبت، مدیریت و تحلیل فروش ارائه می‌دهد. اولین نسخه از این اپلیکیشن آن، در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد اما سپس فقط نسخه آی‌او‌اس آن به بازار آمد. از سال ۲۰۱۲، اپلیکیشن آی‌زتل برای اندروید نیز عرضه شد. با این اپلیکیشن، تاجران می‌توانند تراکنش‌های کارت اعتباری خود را تحلیل کرده و اطلاعات دقیقی را وارد کنند، برای مثال محصولات پرفروش و میانگین حجم پرداخت. در سپتامبر ۲۰۱۶، آی‌زتل برای توسعه پرداخت‌های همراه خود و پیشبرد مجموعه، محصولاتش را در راهکارهای تجاری و به ویژه در حوزه میزبانی، اینتلیجنت‌پوز، خریداری کرد. این شرکت یک راهکار نرم‌افزار مبتنی بر فضای ابری ارائه می‌دهد که به جریان موجودی، برنامه‌های وفاداری و مشتری کمک می‌کند.

 وام‌های کسب‌و‌کار کوچک

در سال ۲۰۱۵، آی‌زتل یک خدمات امور مالی کسب‌و‌کار کوچک به نام آی‌زتل ادونس را براساس داده‌های تراکنشی جمع‌آوری شده در نقطه فروش، راه‌اندازی کرد. این خدمات بر اساس سابقه فروش کاربر با آی‌زتل است. این خدمات در اروپا عرضه شده است.

 اپلیکیشن‌های شراکت

همچنین آی‌زتل دسترسی به اپلیکیشن‌های شخص ثالث از قبیل نرم‌افزارهای حسابداری را میسر می‌کند. آی‌زتل، اولین مجموعه توسعه نرم‌افزاری خود را در ژانویه ۲۰۱۴ راه‌اندازی کرد. این مجموعه امکان افزودن خدمات پرداخت به اپلیکیشن‌های همراه آی‌زتل را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. می‌توان از آن در هر کشوری که آی‌زتل در حال حاضر وجود دارد، استفاده کرد و به کاربران امکان داد تا از طریق اپلیکیشن از پین‌خوان یا تراشه‌خوان آی‌زتل، پرداخت‌ها را انجام دهند‌ و اطلاعات مربوطه را به نرم‌افزار بازگردانند تا رسید تهیه شود.

خدمات این استارتاپ، ابتدا در سال ۲۰۱۱ در سوئد و سپس در دانمارک، فنلاند و نروژ ارائه شد. در سال ۲۰۱۲، این شرکت خدمات خود را در انگلستان، آلمان و اسپانیا توسعه داد. سپس یک سال بعد به مکزیک و برزیل راه پیدا کرد و اولین شرکتی شد که در خارج از اروپا فعالیت می‌کند. سپس دفاتر خود را در هلند، فرانسه و ایتالیا راه‌اندازی کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.