آی‌بی‌‌ام با کمک سی‌ال‌اس‌ پلتفرم بلاکچین خود را توسعه می‌دهد

0

سی‌ال‌اس و شرکت آی‌بی‌ام با یکدیگر همکاری می‌کنند تا روی یک پلتفرم به نام لجر کانکت کار کنند. این پلتفرم در صنعت خدمات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سی‌ال‌اس و شرکت آی‌بی‌ام با یکدیگر همکاری می‌کنند تا روی یک پلتفرم به نام لجر کانکت کار کنند. این پلتفرم در صنعت خدمات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دو شرکت انتظار دارند که بانک‌ها، استارتاپ‌های فین‌تک‌ و فروشندگان نرم‌افزاری مشتریان این پلتفرم باشند و بتوانند از خدمات استفاده کنند، آن را به اشتراک بگذارند و به آن دسترسی داشته باشند.

لجر کانکت یک شبکه دارای مجوز خصوصی در پلتفرم بلاکچین فعلی آی‌بی‌ام خواهد بود. هدف از ارائه لجر کانکت توسعه یک اکوسیستم برای موسسات مالی است تا از پتانسیل فناوری بلاکچین استفاده کنند. این پلتفرم دسترسی به مجموعه‌ای از خدمات، اعم از آشنایی با مشتریان، مدیریت، پردازش و داده‌های بازار را ارائه می‌دهد.

آی‌بی‌ام می‌گوید با ارائه یک شبکه واحد در سطح شرکتی، سازمان‌ها می‌توانند روی اهداف کسب‌‌وکار خود تمرکز کنند تا اینکه به فکر توسعه اپلیکیشن باشند. همین امر به آنها امکان می‌دهد تا کارایی‌های عملی خود را بشناسند و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. این دو شرکت معتقد هستند که فناوری بلاکچین ناکارآمدی‌ها در خدمات مالی را کاهش می‌دهد و از طریق استفاده از یک نسخه مشترک از رویدادها موجب تسریع در تراکنش‌ها می‌شود.

اما حتی برای بزرگ‌ترین موسسات مالی دنیا، توسعه و اداره فناوری لجر پیچیده، پرهزینه و زمان‌بر است. با لجر کانکت، آی‌بی‌ام و سی‌ال‌اس می‌خواهند یک شبکه فوق ایمن برای ارائه خدمات بلاکچین ایجاد کنند. در نتیجه، موسسات مالی که به اکوسیستم می‌پیوندند، می‌توانند روی نتیجه نهایی تمرکز کنند تا اینکه مجبور باشند خودشان آنها را توسعه دهند.

در استارتاپ‌های فین‌تک و بلاکچین که از فناوری لجر استفاده می‌کنند، کمبودی وجود ندارد. تا‌کنون آی‌بی‌ام و سی‌ال‌اس با ۹ موسسه مالی اعم از بارکلیز و سیتی قرارداد امضا کرده‌اند. بانک‌های شریک به سیستم مبتنی بر زنجیره بلاکچین فعلی شرکت آی‌بی‌ام اعتماد دارند و آن را برای کارهایی که به امنیت بالا نیاز دارند، ایده‌آل می‌دانند.

آلان مارکوارد، مسئول ارشد توسعه و راهبرد سی‌ال‌اس، معتقد است که لجر کانکت یک پلتفرم متنوع برای کاربردهای مالی بلاکچین ارائه خواهد داد. او می‌گوید: «لجر کانکت بخشی از راهبرد سی‌ال‌‌اس برای دسترسی به نحوه ارائه ایمن و قدرتمند راهکارها برای ایجاد کارایی و کاهش خطرات در شرکت‌هایی است که در حوزه بازارهای مالی فعالیت دارند.» آلان معتقد است که لجر کانکت کارایی‌های بیشتر و اقتصادهای قوی‌تری را در شبکه‌های لجر ارائه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.