آیا با قدرت واقعی موتورهای جستجو آشنایید؟

0

بسیاری از کسب‌وکارها از موتورهای جستجو استفاده نمی‌کنند. درحقیقت آن‌ها از اهمیت این موتورها در هدایت کاربران به وب‌سایت خود مطلع نیستند. حتی برخی از آن‌ها، که با این اهمیت آشنا هستند، دقیقا نمی‌دانند که چگونه این ترافیک جستجو ایجاد می‌شود.

 چگونه یک موتور جستجو کار نمی‌کند

بسیاری از افراد فکر می‌کنند موتورهای جستجو فناوری فوق‌پویایی است که در همه‌جا وجود دارند. اگر کاربر عبارت درستی را وارد کند، آن وب‌سایت در بین نتایج جستجو قرار خواهد گرفت و معمولا در اوایل صفحه یافت خواهد شد. اما این تصور غلط است.

 به‌گزینی موتورهای جستجو

هرروز هزاران وب‌سایت ایجاد می‌شوند. درنتیجه، موتورهای جستجو باید در نتایج جستجوی خود کمی حسن انتخاب به خرج دهند. وقتی شما چیزی را جستجو می‌کنید، نتایج فیلترنشده از یک منبع بی‌طرف را دریافت نخواهید کرد. فیلترها مشغول به کارند و از ظاهر شدن کسب‌وکارهایی که از تاکتیک‌های سئوی غیراخلاقی استفاده می‌کنند، در نتایج جستجو جلوگیری می‌شود. به همین دلیل بسیار پیش آمده که بین یک وب‌سایت و موتور جستجو بحث و درگیری بالا بگیرد. برای مثال بین Genius و گوگل اختلاف به وجود آمده بود و دلیل آن نیز وجود یک سئوی غیرسالم بود.

 آشنایی با روانشناسی جستجوگر

وقتی فردی می‌خواهد چیزی را پیدا کند، باید مناسب‌ترین عبارت را وارد موتور جستجو کند. بسیاری از شرکت‌ها تصور می‌کنند فقط تعداد محدودی از عبارات وجود دارند که کاربر را به شرکت آن‌ها هدایت می‌کند، اما کاربر همیشه از عباراتی که شما انتظار دارید استفاده نمی‌کند. به علاوه باید بدانید که جستجوگر شما بیش از دو تا سه صفحه اول نتیجه جستجو را نگاه نمی‌کند. آن‌ها معمولا از یکی از اولین نتایج نمایش داده‌شده استفاده می‌کنند یا عبارت جستجوی خود را تغییر می‌دهند.

 به آمار توجه کنید

دنیای موتورهای جستجو بسیار پیچیده است. آشنایی با الگوریتم‌های متنوع سایت‌ها و خصوصیات روانی کاربران کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها از مشاوره سئو استفاده می‌کنند. اما وقتی شما اعداد را می‌بینید، باید نظر خود را تغییر دهید. میانگین تعداد جستجوهای گوگل در ماه حدود شش میلیارد مورد است. اشتباه نکنید؛ این موتورهای جستجو هستند که متداول‌ترین راه برای معرفی هر کسب‌وکار به شمار می‌روند. تبلیغات در تلویزیون یا بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی این تاثیر را ندارند. البته نباید فایده این‌گونه تبلیغات را نیز نادیده گرفت.وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می‌شود، نباید قدرت موتورهای جستجو را کم‌اهمیت بدانید. با نادیده گرفتن این روش مهم ممکن است شرکت شما در معرض خطر بزرگی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.