آیا اینشورتک خواب‌زده‌ها را بیدار می‌کند؟

0

کاهش سرمایه‌گذاری اینشورتک پس از سال ۲۰۱۵ به‌دلیل نوسانات شدیدی که در معاملات بزرگ رخ می‌داد، اتفاق افتاد. سال ۲۰۱۵ سال رکوردشکنی سرمایه‌گذاری اینشورتک در جهان بود. بخش عمده‌ این رکورد به دلیل سرمایه‌گذاری ۹۳۷ میلیون دلاری بود که روی ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال بیمه در شانگهای یعنی ژونگ‌آن (ZhongAn) اتفاق افتاد. این شرکت سرمایه سری A خود را از شرکت‌های مورگان استنلی‌، سی‌آی‌سی‎سی (CICC) و سی‌دی‌اچ (CDH) جذب کرد. میزان کلی سرمایه‌گذاری اینشورتک به دلیل نامنظمی معاملات بزرگ‌، متغیر است. با این‌حال، سرمایه‌گذاری زیر ۱۰۰ میلیون دلار به‌صورت مرتب از سال ۲۰۱۴ در حال افزایش است. در صورتی‌که سرمایه‌گذاری ‌روی ژونگ‌آن در سال ۲۰۱۵ را در نظر نگیریم، مشاهده می‌کنیم که رشد سرمایه‌گذاری در این صنعت به‌صورت ثابت از سال ۲۰۱۴ با نرخ حدود ۲۱.۸ درصد رخ داده است. برخلاف افزایش میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال گذشته، میزان معاملات حدود ۶.۳ درصد در مقایسه با ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

  •  آیا غول‌های بزرگ فناوری در آینده نزدیک به صنعت بیمه وارد خواهند شد؟

فعالیت‌ اخیر غول‌های بزرگ فناوری در صنعت بیمه، اقدامات آنها را بیش از پیش زیر ذره‌بین برده است. آیا فکر می‌کنید گافا (‌گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون) و بات (بایدو، علی‌بابا و تنسنت) در آینده صنعت بیمه نقشی ایفا خواهند کرد؟ استیو تانستال از چهره‌های شناخته‌شده در اینشورتک می‌گوید: «آنها کماکان نیز وارد این صنعت شده‌اند. البته سرعت گافا نسبت به بات کمتر بوده است. علی‌بابا بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت بیمه جهان یعنی ژونگ‌آن را پشتیبانی می‌کند و مطمئنا بایدو و وی‌چت نیز دنباله‌رو آن خواهند بود.» جیم ماروس از چهره‌های شناخته‌شده فین‌تک هم می‌گوید: «غول‌های تکنولوژی علاقه‌ای به تبدیل‌شدن به شرکت‌های بیمه ندارند ولی در ارائه تجربه کاربری بهتر برای مشتریان تعلل نخواهند کرد. آنها با تحلیل داده‌های این شرکت‌ها به بهینه‌ترین راهکارها دست خواهند یافت.»

در طی چند سال گذشته، بیمه‌گران و استارتاپ‌ها، اشتیاق فراوانی به استفاده از اینشورتک نشان داده‌اند. شرکت‌های بیمه به دنبال این هستند که به کمک این تکنولوژی، سطح بازدهی خدمات فعلی‌شان را ارتقا داده و در کنار آن، خدمات جدیدتری را به سیستم‌شان اضافه کنند. آنها می‌دانند که به‌کارگیری تکنولوژی در صنعت بیمه، عاملی تأثیرگذار در جذب مشتری خواهد بود. استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا نیز در حال رشد و رسیدن به مراحل بعدی جذب سرمایه هستند. فضای اینشورتک، در مقایسه با تکنولوژی‌هایی مانند فین‌تک و رگ‌تک، پیشرفت کمی داشته، ولی امروز، با سرعت بالایی در حال رشد است. جیمز توتل هم در این‌باره می‌گوید: «ما مطمئنیم که توسعه‌ ارزش‌گذاری اینشورتک در آینده، با سرعت بالایی ادامه خواهد یافت. میزان توجه بیمه‌گران، بیمه‌گذاران و کارگزاران مالی، بر به‌کارگیری تکنولوژی و نوآوری، افزایش چشمگیری داشته و زمینه‌‌ مناسبی برای ورود خدمات جدید در صنعت بیمه ایجادشده است.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.