آژانسی که یک ارتباط معتبر را پی می‌ریزد

0

در سال ۱۹۹۲جان والنتین، اسکات مک‌کورمیک و کریگ لیگیبل با همکاری هم، یک آژانس بازاریابی راه‌اندازی کردند که هدف اصلی آن برقراری یک ارتباط معتبر و پایدار با مردم بوده است. این آژانس که با توجه به اول اسم مؤسسان آن، VML نام گرفت، توانست در طی مدت کوتاهی با عمل کردن به اصول اساسی خود که شامل تعهد، نوآوری، تغییر و برقراری یک ارتباط معتبر با مخاطبان است، خود را در زمره شرکت‌های موفق و شناخته‌شده بازاریابی در سطح جهان قرار دهد، به طوری که هم‌اکنون توجه بسیاری از برندهای برجسته جهان را به سوی خود جلب کرده است.

 همگام با تغییر

تغییر به عنوان یک اصل اساسی در آژانس تبلیغاتی VML پذیرفته شده است، چراکه به زعم دست‌اندرکاران این شرکت، جهان یک پدیده متغیر بوده و خصوصا با پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی در سال‌های اخیر، این روند تغییر و تحول، شدت بیشتری نیز پیدا کرده است؛ به همین دلیل نیز به دنبال ایجاد برنامه‌های بازاریابی است که مطابق با تغییرات فرهنگی و سبک زندگی مردم طراحی می‌شوند. بر این اساس، این گروه تبلیغاتی در مواجهه با هر برندی، گویی اولین‌بار است که نام تجاری مذکور را می‌شناسد و به همین دلیل نیز یک برنامه‌ بازاریابی منحصربه‌فرد را برای آن در نظر می‌گیرند، چراکه فرهنگ و سبک مخاطبان امروز برندها در سطح جهان، در حال تحول دائمی است و بنابراین تغییر یک نکته بسیار مهم در راهکارهای آژانس VML شناخته می‌شود.

 نگرش توأمان به کلیات و جزئیات

ایده‌ها‌ و تفکرات بازاریابی در سطح کلان یکی از ویژگی‌های تیم مدیریتی این آژانس است که به طور مداوم به آن می‌پردازند، اما در کنار ارائه ایده‌هایی در سطوح کلان، توجه به جزئیات نیز یکی از مهم‌ترین ارکان گروه VML شناخته می‌شود، به طوری که اولین نکته‌ای که این تیم در معرفی رهبران مدیریتی خود به آن اشاره می‌کند، داشتن همین تفکر توأمان در رابطه به جزئیات و مسائل کلان تبلیغاتی است. این نکته به این معناست که برای طراحی و ارائه یک برنامه بازاریابی دقیق و پیشبرد صحیح روند برندسازی، در عین حال که باید موانع، مشکلات، داشته‌ها و نقاط قوت یک برند را در مقیاس بزرگ در نظر گرفت و مطابق آنها برنامه‌های تبلیغاتی را ارائه داد، توجه به نکات جزئی و بعضا ریزی که ممکن است از دید افراد عادی پنهان بمانند نیز در بهبود روند بازاریابی بسیار مؤثر است، به همین دلیل نیز تیم مدیریتی این آژانس را افرادی نکته‌بین و نکته‌سنج تشکیل داده‌اند که توجه به جزئیات را هیچگاه فراموش نمی‌کنند.

 تیم کاری چندفرهنگی

داشتن یک تیم کاری بزرگ بیش از ۳ هزار نفر در ۳۳ نقطه از جهان، باعث شده که این گروه بازاریابی یک کارگروه گسترده فرهنگی را برای خود رقم بزند، به طوری که در مقام یک شرکت چندملیتی و چندفرهنگی عمل کرده و با داشتن چشم‌اندازهای منحصر‌به‌فردی که اعضای مختلف آن دارند، به هدف اصلی شرکت که «تغییر همگام با تحولات فرهنگی است»، بسیار نزدیک شده است. افراد مسئول و کارآمدی که در نقاط مختلف جهان برای VML کار می‌کنند، با داشتن مطالعات گسترده در زمینه بازاریابی، مجهز بودن به سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌روز و همچنین داشتن ذهن‌های خلاق و چشم‌انداز‌های خاص، یکی از نقاط قوت این شرکت هستند که برنامه‌های دقیق بازاریابی آن را رصد کرده و سعی در ارائه بهترین برنامه‌های تبلیغاتی دارند.

 خدمات مشاوره‌ای

مشاوره در سطح جهانی نیز یکی از روش‌هایی است که VML برای ارتقای جایگاه خود در میان دیگر شرکت‌های همتا، در پی گرفته است، به این معنا که حتی برندهای نوپا و تازه‌کار نیز می‌توانند از راه دور، خدمات مشاوره این شرکت را دریافت کرده و یک برنامه بازاریابی کوتاه‌مدت را در پیش بگیرند؛ مطمئنا اتخاذ چنین روشی می‌‌تواند در تثبیت موقعیت و ارتقای جایگاه این آژانس تبلیغاتی بسیار مؤثر واقع شود، چراکه برنامه‌های دقیق و راهگشایی که ارائه می‌دهد، توجه استارتاپ‌های جدید را جلب کرده و در نهایت آنها نیز به عنوان مشتریان آتی این آژانس محسوب خواهند شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.